Libero
Libero
Ik ben de laatste tijd niet echt actief mee rop fw, maar lees nog wel veel mee. Even een berichtje van mij, met een vervelende mededeling.
Zoals sommigen weten, loopt Libero al lang kreupel. Eigenlijk vanaf vorige zomer al. Ik ben toen bij de dierenarts geweest en het advies was zes maanden rust en hopen dat het beter zou worden. Dit is helaas niet het geval. Zijn lopen is alleen maar slechter geworden de afgelopen tijd.
Woensdag ben ik opnieuw bij de kliniek geweest en de blessure aan zijn kruisbanden is niet te verhelpen. Er is geen enkele mogelijkheid om er voor te zorgen dat hij beter kan gaan lopen. Het ergste is, dat hij heel veel pijn heeft op dit moment. Ook dit zal niet minder worden. Om dan een eerlijk besluit te nemen is heel erg moeilijk, maar ik moet een keuze maken over het lijden van mijn beest. Aan de ene kant wil je hem zo graag bij je houden, ik wil hem niet missen. Maar de vraag is of dit een eerlijke keuze is, als je weet dat hij altijd pijn zal hebben. Vandaag heb ik in overleg met de dierenarts besloten dat ik eerlijk moet zijn en mijn lieve paardje moet helpen. Het besluit is genomen, ik laat hem rustig inslapen, zodat hij uit zijn lijden verlost zal worden. Hoe vreselijk dit voor mij ook is, het zal moeten gebeuren. De datum mag ik zelf bepalen, ik ben hier nog niet over uit, maar het zal ergens einde van deze maand worden. Ik ben er helemaal kapot van...
Niet iedereen zal Libero en mij kennen, maar ik vind het toch prettig dit met jullie te delen, zodat iedereen ook op de hoogte is..
Zoals sommigen weten, loopt Libero al lang kreupel. Eigenlijk vanaf vorige zomer al. Ik ben toen bij de dierenarts geweest en het advies was zes maanden rust en hopen dat het beter zou worden. Dit is helaas niet het geval. Zijn lopen is alleen maar slechter geworden de afgelopen tijd.