Hoeveel ontsnappers kent FW de laatste tijd?

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
nina1993

Hoeveel ontsnappers kent FW de laatste tijd?

Bericht door nina1993 » di 08 apr 2008, 06:21

Hier was het vanochtend rond half 8 ook raak. Althans, bijna dan :+ .

Een hoop gegil, dus ik denk dat beide dames ruzie hebben en sprint mijn bed uit naar beneden. Daar zag ik ze briesend, maar rustig in de weide staan.

Ineens zie ik iets geels wat volgens mij niet zichtbaar hoort te zijn vanaf de plek waar ik stond: de poortgreep van het stroomdraad O:)

Vervolgens zag ik mijn moeder al die het op een gillen heeft gezet :D. Ondertussen liep ik al in mijn pyama, hinkend op 1 schoen naar buiten toe.

Vraag me niet hoe ze het voor elkaar gekregen hebben, maar de hoekpaal waaraan we het hek altijd met de ketting vastmaken ( dus niet aan de kant met de scharnieren) lag in de wei met medeneming van een stuk draad. Het schrikdraad hing er zielig op kniehoogte bij.
De hoekpaal bleek behoorlijk rot te zijn en dat was onverwacht. Je hebt die paal zo vaak vast dat je echt wel wat had moeten merken normaal gesproken. Hij leek echter altijd volledig stabiel en er zat ook geen beweging in.

Hop, halsters halen en pony's naar de andere wei.

Ik heb nog steeds geen idee wat er precies gebeurt is. Zo'n paal valt volgens mij niet zomaar uit zichzelf om toch? :+

Gelukkig is het spul blijven staan, Voor Nina was ik sowieso niet bang, maar Zhellie zou denk ik in paniek raken, zo bekend is het terrein nu ook weer niet voor haar.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
sparky10

Bericht door sparky10 » di 08 apr 2008, 07:27

bijna ontsnapping dus ze zijn lekker bezig de laatste tijd allemaal haha ,
gelukkig viel het mee allemaal ,
op mijn oude weiland merkte je al gauw welke palen er rot waren waarom ze omlagen , spark schuurde ze gewoon fijn omver krak daar lag die en op naar de volgende dan zag je er een paar liggen en tussendoor nog een paar rechtop staan .

misschien hebben ze er tegen aan geschuurd ofzo ?

gelukkig met een sisser afgelopen
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 08 apr 2008, 09:31

soms denk ik weleens dat die paarden meelezen op FW, nu ook weer met een aantal ontsnappingen :?

Het is bij jou ook gelukkig allemaal goed afgelopen
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
colunder

Bericht door colunder » di 08 apr 2008, 10:49

gelukkig zijn ze in de wei gebleven.
ik heb dat een keer gehad met een biels die in de grond stond waar ik onze shetlander wel eens aan vast zette.
leek ook een stevige paal maar toen donja een keer ging hangen omdat ze schrok brak die biels ook overmidden,toen liep de shet door de wei te renen met 1,5 meter biels achter haar aan.
bleek net onder de grond doorgerot te zijn.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
fjordido

Bericht door fjordido » di 08 apr 2008, 10:57

hmm ja misschien is het de tijd van het jaar en hebben jouw en mijn beestjes nu dat seizoen aangekondigd!!
yvette

Bericht door yvette » di 08 apr 2008, 11:58

Laat die Houdini van mij het maar niet horen }-)
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 08 apr 2008, 12:10

Hmmm, kan me voorstellen dat je schrikt zeg. Laatst stond Nisko ineens als enige van de 3 Fjorden aan de verkeerde kant van de draad. Alle draad was nog heel :? . Nis was beland in het deel waar het hoge gras staat, dus ze was niet geheel ontevreden O:) .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
rosalie

Bericht door rosalie » di 08 apr 2008, 12:51

gelukkig dat die van jou in het land stonden.
ze zijn er erg goed in het ontsnappen.

arin weet zelfs een veiligheidsgesp van een halstertouw los te maken 8)7
Esther

Bericht door Esther » di 08 apr 2008, 20:09

Oeh, spannend moment even.. Wel even schrikken met een nieuw paard.. Tea scheurde de eerste keer in de wei door de draad.. Of ik moet zeggen er onderdoor.. Ze deed haar hoofd omlaag, rende onder het draad door en aan de andere kant van de wei schoot de hoekpaal door de lucht, heel bijzonder..

Zag in Vene vandaag trouwens ook ineens de buurvrouw op de fiets voorbij scheuren.. Komt ze achter de stal vandaan met hun pony.. Die hoorde dus gewoon bij hun in de tuin te staan, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Orion1996

Bericht door Orion1996 » di 08 apr 2008, 22:20

Pfff schrikken he.

Orion heeft standaard een touw om zijn stal heen omdat die weg loopt en zelfs met touw om de deur heen (als ze hem vastknopen ipv vastklikken) loopt die regelmatig los. Echt weg lopen doet die niet. Hij gaat meestal richting de parkeerplaats en daar eindigt zijn wandeling altijd.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Esther

Bericht door Esther » wo 09 apr 2008, 03:18

Wacht eens, wij hebben nog een uitbreker en tevens inbreker..
Cigir vond het bij buurmannen Cai en Cassper leuker, dus die was daar even komen binnenvallen.. 8)7
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie