Ja, wij leven ook nog...

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
jessica
Contacteer:

Ja, wij leven ook nog...

Bericht door jessica » ma 07 apr 2008, 10:29

Ik dacht, zal maar eens even een beetje uitleggen waarom ik zo weinig op FW was vanaf December.
Erg veel tegenslagen gehad de laatste tijd.

In December is m'n relatie verbroken, dit omdat hij een ander bleek te hebben...
Komt wel erg had aan en had het zeker niet van hem verwacht.
Zo zie je maar weer hoe erg je je in iemand kunt vergissen.
We hadden 3 jaar een relatie en woonden 2 jaar samen.
Ben toen weer bij mijn moeder in komen wonen, maar ook dat was moeilijk.
Is erg wennen als je gewend ben om op jezelf te zijn.
Overal in laten schrijven voor een huurhuisje.
En nu woon ik zins 1 Maart weer lekker op mezelf! :D

Maar toen weer de volgende tegenslag...
Arisca zou verkocht worden omdat het allemaal veel te duur voor me word en ook omdat ze voor mij te klein is gebleven.
Ze zou per 1 Februari eigenlijk al verkocht zijn maar dit werd een maand uitgesteld omdat de mensen die haar willen kopen twee huizen hebben en graag eerst een huis kwijt willen ivm dubbele hoge kosten.
Dus toen hebben we het een maand uitgesteld, en ik heb haar een koopcontract laten tekenen.
Dus 1 Maart zou Arisca dan echt verkocht zijn.
Maar hun huis is dus nog steeds niet verkocht, er zijn wel mensen voor maar dat word geloof ik ook steeds uitgesteld.
Inmiddels zijn we zelfs al 1 April geweest en weet dus niet meer wat ik nou moet doen... ;(
Want mijn dubbele stallingskosten gaan natuurlijk ook gewoon door...

Prisca is met mij mee verhuisd naar Oenkerk, en staat weer op haar oude stal (naast het PTC, waar ik gewerkt heb)! :D
Met haar gaat het erg goed, en we kunnen weer lekker samen rijden in het bos of de binnenbak!
Arisca staat nog in Britsum (vlakbij m'n oude huis dus).
Dit omdat de stallingskosten daar gelukkig niet zo hoog zijn, maar ook omdat er op de stal waar Prisca nu staat geen plek meer is.
Hoe raar het ook klinkt, ik heb eigenlijk al een beetje afstand van Arisca gedaan.
Maar het word er zo zeker niet makkelijker op zolang die mensen niet over de brug komen...
Iemand enig idee wat voor eventuele stappen ik kan ondernemen met zo'n koopcontract?
Het zit me wel erg hoog, en ben eigenlijk altijd erg soft geweest tegen die mensen die haar willen kopen.
Maar ben het nu wel zat! :(

Vergeet ik nog bijna wat te vertellen,
Toen mijn verkering net uit was is mijn hond een tijdje bij iemand anders in huis geweest omdat ik haar niet mee kon nemen bij mijn moeder in.
Mijn moeder heeft een jack russel en die twee kunnen niet goed samen.
Mijn hond werd dus opgehaald door een vriendin van mij en is mee geweest naar haar boerderij in Duitsland.
Daar heeft ze een geweldige tijd gehad, lekker spelen met haar honden en alle ruimte.
Maar nou komt het, misschien raad je het al...
Toen ik haar 1 Maart op kwam halen zag ik dat ze erg dik was en grote tepels had.
:j ook dat nog!
Ik kreeg mijn hond dus drachtig weer mee naar huis!
Zaterdag is ze bevallen van 6 prachtige puppy's!
Dat is wel weer erg leuk, maar goed ik moet ze ook maar weer kwijt zien te raken...

Sorry voor het lange verhaal, maar moest het even kwijt.
Laatst gewijzigd door jessica op ma 07 apr 2008, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
k4tink4
Contacteer:

Bericht door k4tink4 » ma 07 apr 2008, 10:38

Jeetje meis, dat is heel wat! Ik kan me heel goed voorstellen dat je dan even geen tijd hebt voor FW. Gelukkig dat je nu weer een plekje voor jezelf hebt en dat het met jou en prisca in ieder geval goed gaat. En wat betreft Arisca, ik vind het onverantwoordelijk van de mensen aan wie je haar verkocht hebt dat ze haar zo bij jou laten staan. Je bent al lief geweest door het uit te stellen, maar ze moeten heel goed begrijpen dat dit voor jou simpelweg te duur is. Ik zou eens contact met ze opnemen en de kosten die je nu hebt met hen bespreken. Het is een hele lastige situatie omdat je ook wilt dat arisca het gewoon goed heeft, maar kopen is kopen. Ik denk dat je toch iets harder moet zijn. Leg je leefsituatie zoals die nu is met de hoge kosten uit, en leg uit dat je wil dat de verkoop positief verloopt. Dat heb niet alleen jij in handen, het is een overeenkomst tussen 2 partijen en je moet elkaar ten alle tijden tegemoetkomen. Probeer wel rustig te blijven ook al zit het je misschien hoog. Je wil geen ruzie met de toekomstige eigenaar van je ex-paard.. Verder zou ik het ook even niet weten, maar heel veel succes en houd ons op de hoogte! Sterkte meid!
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 07 apr 2008, 10:45

Jeetje, dan heb je het wel zwaar te verduren gehad de laatste tijd.....
Hopen dat er gauw een oplossing komt voor Arisca. Hoe erg je het ook vindt dat ze weggaat, als je je er eenmaal op ingesteld hebt dat ze gaat moet het ook niet te lang meer duren, dan wordt het alleen maar moeilijker.........Sterkte met de hele zaak!
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 07 apr 2008, 12:03

Nou, jou verhaal lijkt het mijne wel de laatste tijd. Jij had ook al zo'n achtbaan van gebeurtenissen waar geen eind aan lijkt te komen. Kan me voorstellen dat je hier echt even van bij moet komen.
Hoop dat voor Arisca gauw een oplossing komt. Zou ook niet weten wat je nu nog kunt ondernemen wat dat betreft.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
yvette

Bericht door yvette » ma 07 apr 2008, 12:11

Tjee, wat een toestanden allemaal.

Even voor wat betreft Arisca: Wat heb je in je contract afgesproken? Is er een ontbindende voorwaarde opgenomen voor als ze haar niet afnemen binnen een bepaalde tijd?
Zou je me anders een kopietje van dat contract kunnen sturen, dan kan ik er eens naar kijken.
Stuur je mijn mailadres wel even via pb.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 07 apr 2008, 12:20

Weet je wat ik dan niet snap van zulk soort mensen dat ze dan op dat moment een paard gaan kopen als ze hem/haar eigenlijk nog niet kunnen onderhouden. Je gaat toch kijken naar een paard als je er klaar voor bent.
Het is nu toch hun paard, ik vind eigenlijk dat ze dan ook de kosten opzich moeten nemen en dat jij zo lief bent dat ze niet meteen weg hoefde ok maar betaal dan in ieder geval nog de helft mee zou ik dan denken als het dan toch moet. Echt heel appart!

Goh je relatie gebroken, nou ik kan je vertellen kan mij precies voorstellen hoe je je voelt ik heb ook net gebroken na een relatie van 6 jaar |(

Fijn meid dat je nu weer op je zelf woont kan mij voorstellen dat als je op jezelf gewoont hebt dat het moeilijk is je weer aan te passen aan een ander zn regels maar daarin tegen wel onwijs fijn dat je dan ouders hebt waar je op terug kunt vallen *o/*

Tja je hondje, enerzijds natuurlijk onwijs schattig maar ik hoop dat je een goed huisje voor de kleintjes gaat vinden maar dat zal toch wel lukken vaak zijn puppie's erg schattig :L

Nou ik hoop voor je dat er een gunstigere tijd je tegemoed komt! Heel veel succes met alles
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » ma 07 apr 2008, 12:57

Bedankt voor de lieve woorden, zit hier alweer met de tranen in mijn ogen.
Annemarie schreef:zo'n achtbaan van gebeurtenissen waar geen eind aan lijkt te komen.
Nou, zo lijkt het soms echt ja!

@Yvette: Ik ga je het koopcontract nu maillen, heel erg bedankt dat je er naar wilt kijken!

Ik zal zo even een foto hier neerzetten van m'n hond en haar pups!
Het zijn inderdaad schatjes! :L

Marijke_

Bericht door Marijke_ » ma 07 apr 2008, 13:01

Jeetje turbulente tijd achter de rug zo te lezen. Fijn dat je nu weer in wat rustiger vaarwater terecht komt. Ik hoop ook dat de kwestie met Arisca zich snel oplost.

Dennis wil Indy ook laten dekken, maar tot nu toe ben ik er nog niet erg voor te porren. Waar is die van nou door gedekt of weet je niet wat voor kruising je er nu uit krijgt? Die van was toch 50% akita?
Dennis wil Indy laten dekken door een husky van kennisen dan zouden de pups 33,33% akita zijn en 66,67% husky.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » ma 07 apr 2008, 13:18

Ohh Marijke moet je doen! :))
Husky x Akita zijn heel leuk, wel heel pittig karakter trouwens...

Mijn Shakira (Kira) was gedekt door een mechelse herder (gitzwart).
Dus heb nu een aparte kruising inderdaad. :+
De pups zijn 50% mechelaar 25% Akita inu en 25% schiller stovare.
Het zijn 5 reutjes en 1 teefje geworden.
3x gitzwart, 1x chocolade bruin, 1x bruin met zwarte streep over de rug en zwart masker en 1x zwart met bruine neus, wenkbrauwen en poten.

Foto:
Afbeelding

Marijke_

Bericht door Marijke_ » ma 07 apr 2008, 13:28

Wat een droppies!!
Dat de Akita x Husky pittig is ondervinden natuurlijk zelf aan den lijve haha. Indy is 25% Husky, een hele lieve hond en thuis luistert ze goed maar als ze los loopt wil de oost-Indy'sche doofheid nog wel eens toe slaan. Ook is verschrikkelijk slim met het zelf openen van deuren om te kunnen ontsnappen (binnen 2 minuten had ze in de gaten hoe het werkte met de deurkruk omhoog...). Maar het is wel een ontzettende lieverd, zowel de kinderen als voor vreemden, blaft bij het minste geringste dus eingelijk wel een zoete hond haha ik klaag niet!
Haar moeder kreeg alleen 12 pups en daar moet ik echt niet aan denken, je bent er vreselijk druk mee en dan de risico's voor mamsie nog niet meegeteld.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 07 apr 2008, 13:31

oooow wat een poepies :L
heb trouwens nog nooit een zwarte mechelaar gezien?!?! was t geen hollander?

wat betreft arisca denk ik als er in staat dat de koop 1 maart rond gemaakt zou worden, je er zo onderuit kunt hoor!

lekker (ex-)vriend dan..... helaas zijn dat dingen in je leven die je niet zelf voor het kiezen hebt :n

ik hoop dat je de pups snel kwijt bent en dat het met arisca ook snel opgelost kan worden!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 07 apr 2008, 15:51

zo jij hebt ook nodige voor je kiezen gekregen zeg pff, kan me voorstellen dat je hoofd ff niet naar FW stond.

Ik hoop dat je je leventje snel weer helemaal op de rails hebt en dat Arisca snel opgehaald wordt.

Leuke pups trouwens :L
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Brittlover

Bericht door Brittlover » ma 07 apr 2008, 19:13

zo dat is niets niets in zo'n korte tijd.
voor arisca zou ik het zo niet weten, zou denk ik gewoon eens vragen wat ze nu willen en erbij vertellen dat je haar nu toch echt wel 'weg'wil hebben.
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
Esther

Bericht door Esther » ma 07 apr 2008, 19:40

Jij hebt ook heel wat meegemaakt!! Jemig!!
Wat een rotsituatie met je ex..

Kunnen de mensen die Arisca willen kopen geen stallingsgeld betalen.. Lijkt me vrij redelijk.. Anders gaat het over hoor..

Je pups zijn wel ontzettend schattig hoor!! Geniet ervan!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Abe_

Bericht door Abe_ » ma 07 apr 2008, 19:52

oei die chocolade bruine? ga je ze verkopen?
:LHattrick, je kwam op mijn pad. Het verhaal klopte! Blij met jou!

Gunnar, vriendje voor het leven. Zal je nooit vergeten
Anouska

Bericht door Anouska » ma 07 apr 2008, 20:11

Wat een toestand Jessica, hoop dat het zich snel oplost. Wat een schattige pups (mam, ik wil ook een hondje)!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » ma 07 apr 2008, 21:15

Cindy+Uniek schreef: heb trouwens nog nooit een zwarte mechelaar gezien?!?! was t geen hollander?
:D Dat zegt iedereen toch is het een echte!
Maar stiekum in zijn lijn zit een groenendaeler, vandaar dat hij zwart is!
Abe_ schreef:oei die chocolade bruine? ga je ze verkopen?
Ja, ze zijn tekoop!
Het liefst hou ik ze allemaal, maar dat gaat helaas niet :P ;)
Esther schreef:Kunnen de mensen die Arisca willen kopen geen stallingsgeld betalen... Lijkt me vrij redelijk.. !!
Je hebt zeker gelijk, ben er mee bezig.
Maar ze zegt dat de schulden door de dubbele kosten van twee huizen zo hoog zijn opgelopen dat ze zelfs het huis waar ze nu in wonen drijgen kwijt te raken.
Naar mijn idee proberen ze er nu onderuit te komen...

nina1993

Bericht door nina1993 » di 08 apr 2008, 06:08

Wat heftig allemaal!

Heel vervelend dat het met Arisca niet op wil schieten.
Als die mensen er inderdaad onderuit willen komen is het dan geen optie om dat dan maar gewoon aan te bieden? De kans dat ze Arisca direct door moeten verkopen is met hoge schulden natuurlijk goed aanwezig.
Dan kun je maar beter direct weten waar je aan toe bent zodat je verder kunt, toch?

Ik weet niet hoe graag jij wilt weten waar ze precies terecht komt?

Je pups zijn een leuke verrassing! Kwijtraken doe je ze waarschijnlijk toch wel. Pups krijgen nu eenmaal makkelijker een plekje dan volwassen honden.
Als je er bang voor bent dat je ze niet snel genoeg kwijt kunt, kun je natuurlijk nu al bekend maken dat je pups hebt en dat ze te reserveren zijn. Bij kopers even een aanbetaling vragen en je hebt een stukje extra rust.

Ik ben erg benieuwd hoe vast je aan dat koopcontract zit en hoe het allemaal af gaat lopen.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » di 08 apr 2008, 07:36

Jeetje wat een hoop gebeurtenissen zo achter elkaar. Ik hoop voor je dat je er snel een beetje uitkomt.
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » di 08 apr 2008, 15:45

Jeetje wat een verhalen. En je bent er nog niet klaar mee want zes pups opvoeden is nog neit altijd zo simpel ;)

Veel succes met de pups, veel foto's plaatsen, en natuurlijk met de verkoop van Arisca, hopen dat je er wat uitkomt zo!
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
Plaats reactie