Ja, het zat zo...ik ging een mooie buitenrit maken op Odin. Ik had tot 1 uur gewerkt en daarna meteen naar de paardjes, maar ik had op den duur wel wat honger gekregen.
Dus met een mooie omweg ging ik naar m'n huis rijden met Odin, zodat ik even een broodje kon eten en een plasje doen

We hebben een boerderij midden in het dorp met een voortuin en een zij-tuin. Ik ga wel eens vaker tijdens buitenritten langs m'n huis, dan laat ik Odin in het zij-tuintje grazen en dan hebben we even pauze.
Dus nu ook, ik zet haar in het zij-tuintje en ik kijk het even aan.
Naja, vers gras is geweldig natuurlijk dus ze bleef braaf staan eten.
Kon ik mooi ff naar de wc, even een broodje maken. Ik zit lekker aan de keukentafel met m'n broodje, zegt m'n moeder opeens: "Eef, volgens mij vertrekt Odin hoor" en ja hoor...ik zie haar zo met d'r staart omhoog langs het keukenraam draven.
M'n moeder snel via de voorkant van ons huis proberen de pas af te snijden maar ze was te laat. Ik zelf was ook al te laat met vangen, dus ze draafde met hoge snelheid en met d'r staart omhoog zo de dorpsstraat op!

Ze weet precies welke kant ze op moet om naar huis te komen, dus ze ging die kant dus ook op.
Oooooooohhh...de moed zakt je echt in de schoenen!
Ik ging er maar achteraan rennen, ik wist dat ik het nooit bij kon houden maar toch. Ik schreeuwde nog naar m'n moeder dat ze de auto moest pakken.
Ik ren de eerste bocht om, staat iedereen heel verbaasd te kijken 'Hee een paard

Dus ik half paniekerig schreeuwen :"PAK HAAR DAN!!!".
Ik ren de fietsenmaker voorbij, schreeuwt hij nog: Heb je een fiets nodig?
Dus ik: JA! Maar ik ren gewoon door

Odin draafde hard de hoek om, en toen hoorde ik niks meer....
Ik ren als een idioot ook die hoek om, staat ze midden op straat samen met een man...hij had haar gevangen!
Ooooh wat was ik blij dat hij haar had gepakt! Ik moet er niet aan denken wat er allemaal gebeurd kon zijn, het was echt heel druk in het dorp.
Aan de andere kant maar goed ook dat het zo druk was, want anders had niemand haar kunnen pakken denk ik...
De fietsenmaker met fiets kwam er ook al aan, maar dat was dus niet meer nodig gelukkig. Ik ben weer met haar terug gelopen naar m'n huis, want m'n cap lag daar nog. Komt m'n moeder met d'r spuit 11 actie nog met haar auto vol het pad af racen, haha... was gelukkig niet meer nodig.
Maar goed, weer een lesje geleerd, nooit je paard vertrouwen dat hij wel zal blijven staan in het gras