het begon vorige week zondag er waren mensen weggegaan bij de manege en die pony had toch wel een erg leuke stal. dus ik in actie. britt stond eerst in een stal waar ze haar hoofd naar buiten kon doen. en dan denk je helemaal top kan ze leuk rond kijken maarrrrr... er lopen elke dag wel 50 verschillende kinderen die britt als de grootste achtbaan zien en haar dus constant om haar hals vliegen. had al een briefje geplakt dat ze geen snoepjes e.d. mag, maar ja of die helpt is altijd een tweede.
bij haar nieuwe stal kan ze dus niet met haar hoofd naar buiten maar deze stal is wel 2 vierkante meter groter en lichter. en jawel op een rustiger plekje van de manege.
en afgelopen week was mijn nichtje van 7 en rond de 30 kg bij me. haar paps was ook mee en dat is een grote man die ik op dat moment wel kon gebruiken. ik mijn nichtje een cap op gezet paps ernaast met de mededeling dat hij haar goed vast moest houden, en in geval van ontploffing er snel af moest halen. en je raad het al britt deed helemaal niets. even later samen weer naar oma met uiteraard de grootste verhalen vanuit mijn nichtje.
vandaag was annemiek bij me die mag britt 1 keer in de zoveel tijd poetsen en je voelt het al aankomen iets groter en zwaarder dan mijn nichtje dus cap op en hup zitten. britt vind het allemaal prima en is eigenlijk alleen opzoek naar snoepjes in mijn jaszak.
zaterdag komt er een zadelmaker op de manege van www.passendzadel.nl iemand toevallig ervaring?? en die checkt of het zadel goed ligt en past hem eventueel aan. en dan zal het niet lang meer duren voor ik erop ga zitten. we zijn nu nog bezig met de kar, nog even een paar keer en dan vind ik het prima. ik denk even een paar weekjes rust en dan erop en zo snel mogelijk het bos in. heb al met mijn instructrice afgesproken dat ik er 2 keer per week op ga, 1 keer onder haar begeleiding en 1 keer zelf.
nou dat was een heel verhaal maar jullie zijn weer helemaal op de hoogte