we zijn verhuisd

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Tamara
Contacteer:

we zijn verhuisd

Bericht door Tamara » zo 30 mar 2008, 13:47

vandaag de grote dag, Karev verhuizen. Om 1 uur gingen we haar halen, en na een paar aarzelingen stond ze op de trailer. De rit is gelukkig goed en rustig verlopen, ondanks dat dit de 2e x was dat ze op de trailer kwam.

Bij de nieuwe stal aangekomen hebben we haar gelijk het land in gegooid, maar dat was toch niet een succes. Vandaag zijn er ook nog 2 andere nieuwe paarden bijgekomen, en die stonden al apart, maar die waren ook zo opgewonden dat ze bijna door het draad gingen :o

Karev werd bij de 2 paarden van de eigenaar ingedaan, en een ander pensionpaard, een oude schimmel van 20. Maar die schimmel joeg de boel aan, en was duidelijk de baas. Hij dreef het hele spul de hoek in, en dat ging dus niet geheel goed. Karev er maar weer uitgehaald, en apart in een stukje wei gedaan, zodat ze zo eerst aan elkaar kunnen wennen.

Afbeelding
hier zie je Karev apart, 2 shetjes ernaast apart, daar achter weer 2 apart, dat zijn de andere 2 nieuwe paarden, de schimmel is een arabier, en de vos een welshcob. en daar weer achter de schimme die de baas was/is, en de 2 paarden van de eigenaar, een ruin van 1.81, en een welshje.

de bak
Afbeelding

meer foto's volgen van de week wel.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » zo 30 mar 2008, 15:42

leuke indeling! wel zo verstandig de paarden even apart te houden. gelukkig ging de reis goed en nu wordt het spannend als de paarden elkaar voor het eerst echt gaan besnuffelen.
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
brendaatjuh

Bericht door brendaatjuh » zo 30 mar 2008, 15:56

ziet er goed uit tamara. binnenkort maar even langskomen. ik hoop dat karev snel gewend is
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 30 mar 2008, 15:56

het ziet er goed uit daar Tamara, ik hoop dat jullie het allebei heel erg naar jullie zin gaan hebben :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 30 mar 2008, 16:20

ongetwijfeld!!!!woensdag staat de eerste buitenrit al gepland.
we hebben ze net even samen allemaal naar binnen gedaan, omdat het allemaal nieuw is, en dat ging ook goed. Alleen wou kaatje de stal niet in, was maar eng, haha. ze staan nu rustig te eten, en morgen gaan we weer lekker naar buiten de wei in, zoals het hoort!
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » zo 30 mar 2008, 17:11

Lekker plekje daar hoor,ik hoop dat Karev snel gewend is.
Maar dat zal vast wel goed komen.
En wel foto's maken van de omgeving woensdag he,tijdens de buitenrit :)
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
Daphne

Bericht door Daphne » zo 30 mar 2008, 17:19

Ziet er leuk uit! Karev voelt zich vast snel op haar plek daar!
Brittlover

Bericht door Brittlover » zo 30 mar 2008, 18:38

ziet er leuk uit! hoop maar dat ze zich snel op haar gemak voelt
britt wou de stal eerst ook niet in hihi zusters zeker.
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
Kirsten
Contacteer:

Bericht door Kirsten » ma 31 mar 2008, 20:32

Het ziet er goed uit hoor! In het begin natuurlijk even wennen, maar Karev zal zeker haap plekje vinden. Veel plezier! :wave:
Charret

Bericht door Charret » di 01 apr 2008, 09:25

Leuke plek zo te zien. Nog een beetje uitrij mogelijkheden?
Wat is de reden voor de verhuizing eigenlijk?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 02 apr 2008, 14:31

@charret: een beetje uitrij mogelijkheden..dat is zacht uitgedrukt, achter de weilanden ligt de heide, die grenst aan een bos, waar we via een megalang zandpad heen crosen, haha. Aan de andere kant van het dorp(1km) ligt het staatsbos met 100!!km ruiterpad, dus vervelen doen we niet.

De reden was, dat Karev op de manege waar ze stond weinig tot niet buiten kwam, vorigen mnd zijn ze maar 3x buiten geweest, een uurtje. Ik had een sippe poownie in stal staan, waar ik alleen in de stoffige(overigens wel een droge) bak kon rijden.

Dus ik heb voor minder luxe voor mezelf gekozen, en de paardenhemel op aarde voor Karev gekozen. Maandag heeft ze de hele dag jolig heen en weer lopen rennen/bokken. Dat beest was zo blij!

Overigens is er nog geen klik tussen een aantal paarden. Er zijn zondag in totaal 3 nieuwe gekomen, karev, een arabier ruin, en een welshcob merrie. die 2 stonden al samen een hele poos op een andere stal, en de arab ruin beschermt de merrie zo erg, dat ie naar andere paarden klauwt en slaat, zo door het draad heen. Bijten naar mensen als ze te dicht bij komen.

En als klap op de vuurpijl heb ik een mega dikke blauwe voet/enkel..

We gingen gisteravond nog even een buitenritje doen. Niks aan de hand, Karev was braaf, arabje ook op zijn manier, wel druk maar niet onvertrouwd. Uurtje weggeweest, en op de terugweg ging het mis. We hadden de hele tijd naast elkaar gereden, met afstand ertussen natuurlijk. Komen we op een gegeven moment op een smal paadje tussen 2 bossen in. Arab voorop, ik erachter. Arab stopt ineens, draait zijn kont richting Karev en haalt vol uit, echt meppen, doelgericht!! wat een vuil beest. Gelukkig heeft Karev niets, want hij mepte ter hoogte van haar voorbeen/schouder, maar MIJN voet zat er tussen en dat deed, en doet heeeeeeeeelllllllllllll pijn... ik kon er vanochtend niet op staan, en het was niet heel dik en blauw, maar toch ff naar de dokter geweest. Hup door naar het ziekenhuis voor een foto. Gelukkig niet gebroken, maar een flinke kneuzing, en dat is schijnt nog pijnlijker.

Tuurlijk wil ik niet de schuld in de schoenen van die ander schuiven, want ik had net zo goed op moeten letten. Het was te snel te vertrouwd, want mijn meissie liep lekker braaf door, en ik genoot van de omgeving en haar.
Maar dat beest is echt pislink, ik moet hem niet!
Charret

Bericht door Charret » wo 02 apr 2008, 15:32

Als ik het dan voor het kiezen had zou ik daar ook voor gaan.
Klinkt echt super daar. Jammer dat het voor mij zo'n eind rijden is anders hadden we eens samen een ritje kunnen maken op onze A'tjes.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 02 apr 2008, 16:01

@charret: ach, je moet er wat voor over hebben!
kom gerust eens langs! als je meegaat de 19e, kunnen we wel ff langs gaan.
Plaats reactie