M'n moeder was al met haar Archie in het bos geweest aan de lange lijnen, en zei dat die de hele weg in passage had afgelegd, en waarschuwde me dat Zico ook wel eens wat frisjes kon zijn...

Van het erf af, ben je links meteen in het bos, rechts ga je langs de weg. Ik dacht -heel verstandig

Al na een dikke honderd meter ging Zico in discussie over deze beslissing, want er kwam een weilandje in zicht met gevlekte schapen en minipony's, ja dat is natuurlijk wel wat veel gevraagd voor op een vroege zondagmorgen

Beugels opgestoken en rechtsomkeert gemaakt, want dit laat ik uiteraard niet over mijn kant gaan... Paasritje werd bij deze dus een Paaswandeling!
Her vergde nog best wat overredingskracht om hem langs het weilandje te krijgen, hij liep te dansen en te blazen daar op de weg, niet normaal! Aansteller noemen we dat

Daarna nog een heel eindje in de berm gewandeld, dit ging uitstekend, braaf paard... Bij de T-splitsing omgedraaid, even laten stoppen, en juist op dat moment nam een duif het fijne besluit om uit een struik op te vliegen

De terugweg verliep best goed, vanaf deze kant viel het weilandje met zijn bewonertjes toch wel mee. Eenmaal terug op het erf toch nog even de bak in gegaan en een rondje gereden, netjes haltgehouden, braaf paard...
Na het poetsen naar de wei, Zico was inmiddels natuurlijk alweer helemaal zijn oude relaxte zelf.
Besluit Power de grasmaai pony op dat moment, dat het wel een heel leuk idee is om in volle galop de hoek van de schuur om te komen

Het is duidelijk niet zijn dag vandaag