Yannes @ eerste les ever!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Daphne

Yannes @ eerste les ever!

Bericht door Daphne » wo 19 mar 2008, 10:08

Maandag was het zover, Yannes en ik moesten er aan geloven: les. Was ook hard nodig, want ik kom tijdens het rijden veel dingen tegen waarvan ik niet weet hoe ik ze op moet lossen. Dus gevraagd aan een vriendinnetje van een vriendinnetje (snap je m nog?) die wel leuk kan rijden of ze mij les wil gaan geven. Dat leek haar leuk, dus afgelopen maandag kwam ze voor het eerst. In de auto vertelde ze nog even doodleuk dat ze met haar vorige paard lichte tour heeft gereden, dus toen begon ik wel een beetje zenuwachtig te worden voor mijn dikke-gele-race-poonie-die-niet-eens-fatsoenlijk-een-B-proef-kan-rijden :D

Afijn, op stal aangekomen eerst de bolle maar eens opgezadeld en ik wilde haar even aan de hand losstappen op het harde. In de bak is ze namelijk nogal racerig en om nou van koud-op-stal direct naar losgalopperen te gaan vind ik net gek zat. Maarrr dat was dus verkeerd gedacht, ik moest opstappen en gewoon stappen. Dat is een hele kunst op Yannes, want die is nogal enthousiast en wil gewoon GAAN }-) . Dus elke keer als ze te hard ging moest ik haar stilzetten, dramde ze door, dan net zoveel passen achteruit tot waar ik in eerste instantie halt moest houden. Na een aantal rondes ging dit vrij goed, dus moest ik hetzelfde doen in draf. Ik was nog niet aangedraafd of mijn instructrice zei `Ho, terugnemen!`. Dus ik nog heel schaapachtig `maar in dit tempo draaft ze altijd...`. Tja, dat tempo was dus alleen VEEL te hoog. Verassing. Stom is dat, dat je het eigenlijk wel weet, maar dat je al zo gewend bent dat iets zo is, dat je er helemaal niet meer over nagedacht hebt dat het ook anders kan. Dus terug naar een lager tempo, nagevelijk houden en proberen haar iets meer te sluiten om haar achterbeen wat meer onder de massa te krijgen. Best lastig :o Conclusie van het verhaal, lees: huiswerk, was eigenlijk dat ik veel te lief en niet consequent genoeg was, dat Yannes gewoon een beetje stout is en onder het werk uit probeert te komen en dat ze gewoon lichtelijk een plank is :D Nou, dat zijn wel wat aandachtspuntjes dus waar we aan kunnen werken deze week!

Mijn instructrice zei nog wel dat ze Yannes erg leuk vond (jeej) en dat ze haar koppie geweldig vind, en dat ze gedurende de les echt al veel verbetering zag, dus dat vond ik wel erg leuk om te horen! Gisteravond ben ik weer even opgestapt en toen liep ze vrijwel direct heel erg fijn. Dus even volhouden en dan wordt het straks nog wel eens wat met ons!

Op naar volgende week!
sparky10

Bericht door sparky10 » wo 19 mar 2008, 10:17

he goed om te horen daphne !
en op naar de volgende les ja ,

ik merk bij sparky dat ook de draf erg snel en hard is en galop en stap idem dito , maar ja word ook aan gewerkt hha .

en volgende keer wel foto's graaag :D
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
yvette

Bericht door yvette » wo 19 mar 2008, 10:17

Klinkt echt als een goed opgebouwde les. Hopelijk kan je wat vaker bij haar lessen.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » wo 19 mar 2008, 10:24

kijk dat klinkt lekker!
dus in juni zien we jou ook verschijnen op de fjordcup :D
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Daphne

Bericht door Daphne » wo 19 mar 2008, 11:42

De les was zeker goed opgebouwd! Eigenlijk hebben we het grootste deel van de tijd alleen maar aan de gehoorzaamheid gewerkt. Dus echt bij 0 begonnen. Erg fijn, want dat hebben we gewoon nodig.

Ennuh, de fjordcup zit wel een beetje in de planning. Ligt er wel aan hoe het dan gaat hoor, want ik heb geen zin in een afgang :D
lauraatje

Bericht door lauraatje » wo 19 mar 2008, 12:02

Klinkt als een fijne les. Goed dooroefenen dus nu :D
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » wo 19 mar 2008, 12:11

Dat klinkt lekker!
Geeft een goed gevoel of niet dat je zo aan het werk bent gezet en huiswerk mee hebt, vooral als je van tevoren niet zo goed weet hoe je bepaalde punten moest oplossen.

En dan al helemaal de dag erna bevestiging dat het werkt :)
Esther

Bericht door Esther » wo 19 mar 2008, 19:37

Hihi, dat probleem had ik dus ook.. Mijn instructrice zei steeds, De anderen iets doorlopen, Esther terugnemen.. Ik moest steeds langzamer.. Tea probeert dan ook onder het werk uit te komen, is lekker makkelijk, beetje scheuren.. Ik vind het wel fijner dan een paard die je steeds moet aanzwengelen..
Nou veel succes met je huiswerk..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 19 mar 2008, 21:52

dat klinkt als een zeer leerzaam lesje zeg, heel veel suc6 met het huiswerk :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
sparky10

Bericht door sparky10 » do 20 mar 2008, 11:32

gister toen ik les kreeg werd er gezegd , hij moet voorwaarts doorlopen maar niet hard onder je uit lopen , dus oook hier probleempjes maar we komen er wel :+

en aangezien ik en daphne buren worden (kwamen we ook stomtoevallig achter) kunnen we dingen uitwisselen hahah
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Plaats reactie