om even in te leiden:
ik heb jaren met een te harde/vaste hand gereden, in combinatie met de dracht/bevalling heeft dit ervoor gezorgd dat uniek helemaal vast zit in haar rug en uiteraard scheef is......
uniek heeft de afgelopen maanden alleen maar gestapt en is inmiddels 2 x bij de fysio geweest en komt eind van de maand weer
ze begon natuurlijk met een stuk uitleg
we hebben veel gestapt omdat beide condities nog niet bepaald goed zijn

en we hebben een aantal kleine stukjes gedraafd....
- continue contrastelling vragen, ik nijg dan direct om met uniek met mijn buitenbeen op de binnenhoefslag te houden wat dus niet mag...
been is alleen voor de voorwaartse hulp (voorlopig)
- 1 x been geen reactie? --> been + zweep en mijn benen verder weer netjes ontspannen stil houden...
- handen moet ik echt dragen alsof ik 2 kopjes beet heb, ellebogen in de knik en mijn armen zijn dus echt horizontaal zo hoog staan ze (echt een L-hoek mijn bovenarm-elleboog-onderarm)
uniek is rechtsgebogen en belast hierdoor haar linkervoorbeen continue... dit kon wel oplopen tot 100 kg per keer dat ze het been neerzet qua druk!!!! je kon ook merken dat toen ik linksom ging draven ze wat kreupeltjes ging lopen, dus eerst weer terug op de rechterhand, contrastellingen tot ze af en toe hele mooie ontspannen stukken liet zien en vervolgens nog een keer linksom proberen! toen ging het al stukken beter!!!
we zijn echt dik een uur bezig geweest met bijna alleen stap en stukjes draf.... en ik vind het héél leerzaam en uiterst interessant!
over 2 weken heb ik weer les en dan hoop ik in de tussentijd dit voort te kunnen zetten zodat ze al verbetering kan zien!
uniek was ook erg ontspannen op het eind, oortjes speels opzij, tevreden blik in haar ogen toen ik eraf kwam (en MAN dat heb ik gemist

dus al met een al een positieve ervaring!!!!
daarna even een ander paardje gereden.... meid bij ons op stal heeft al veel mee gemaakt met het dier, regelmatig eraf geklapt en sindsdien rijdt ze niet echt meer......
vorig jaar zomer heb ik er ook een paar op gezeten en we vonden dat het nu wel weer tijd werd om wat te gaan doen......
eerst aan de longeerlijn, daarna erop....
paardje vind been niet zo leuk en bokt daar een beetje op....
als ze er eenmaal een keer doorheen gereden wordt is het vaak over.... (vorig jaar op ponykamp in het bos was er ook niks mis)
nou dat heb ik geweten.... dat was gelij kalweer zandhappen op de plek waar ik ook mijn rugwervel brak.......

ik had de rechtergalop al gehad, paar bokjes en dan gaat goed, dus ik wilde de linkergalop doen, maar daar was ze het niet zo mee eens.....
cindy er weer op, goed boos geworden en alsnog met wat bokken de linkergalop gehad

morgenmiddag gaan we weer, ik wil m nu ff goed doorpakken want dan is het daarna over! dus ben benieuwd.... mijn vader en leen werden gelijk alweer gek bij het horen van 'gevallen..' maar gelukkig voelt alleen mijn arm erg zwaar nu (viel op mijn linkerzij) dus ga nu ff lekker douchen en duik vroeg mijn bedje in!