Zadeldieven actief in Utrechtse Heuvelrug

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Janine
Moderator
Contacteer:

Zadeldieven actief in Utrechtse Heuvelrug

Bericht door Janine » ma 03 mar 2008, 14:26

Zo kreeg net ff een hartverzakking nadat ik een stalgenootje aan de lijn had...

Marije belde op met de vraag wat voor merk zadel ik had... Dus ik nou ik heb een Ken Taur. Ik dacht, er is zeker iets met haar zadel en wil ze mijn zadel passen/lenen ofzo (zij heeft ook een Fjord).
Nou zegt ze, dan heb je waarschijnlijk geluk, er is bij ons op stal ingebroken, en het lijkt er op dat ze het gemunt hadden op de duurdere merkzadels. Want tot nu toe zijn er Kieffer en Ainsly's weg :(

Gelukkig was Monique op stal en zij heeft een sleutel van mijn kast omdat haar dochter wel eens Rian verzorgd/rijd en heeft na haar eigen spullen gelijk die van mij gecontroleerd. Het lijkt erop dat er niks weg was! Thank god (neem aan dat je een zadel niet over het hoofd ziet)!

Ze hebben de kasten open gemaakt, zadels gecontroleerd & eventueel meegenomen en daarna de kast weer op slot :? gedaan.... Dus er viel ook niet direct alles te controleren of iemand iets kwijt was.
Tot nu toe is er bekend dat er 11 zadels foetsie zijn!

Ben erg blij dat mijn zadel er nog is... Gelukkig was er ook een stalgenootje die al opgemerkt had, als je het iemand niet gunt... is het Janine... En zij is soms best bot, dus dat vond ik wel lief van haar.
Maar voor al die andere die dus wel hun kostbare zadel kwijt zijn vind ik het enorm triest. Er zijn een paar op stal die alles op zij hebben gelegt voor bv een op maat gemaakte Hulsebos :o
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 03 mar 2008, 14:29

jeetje jij staat toch nog bij putman??? wat een lef om op zo'n groot spul naar binnen te wandelen!!!! het is nou niet bepaald een plek waar je zo 1,2,3 weg bent!
ik hou het hier ook wel in de gaten!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » ma 03 mar 2008, 14:31

Nou idd, ik vraag me af wanneer ze geweest zijn.
Nu is het er op zondag avond wel rustiger.
Maar Leo is 's ochtends vaak al vroeg in de weer op het erf...
Idd, wel handig om ook in Wijk eo te melden, opgepast! Misschien voor de zekerheid je zadel mee naar huis nemen...

Krijg net wel te horen dat de Hulsebos zadels NIET gewild zijn (misschien omdat die vaak speciaal aangepast zijn ofzo :? ) want er is alleen een hulsebos singel weg. Maar KN's zijn wel meegenomen.
En het tuig van Leo en Frank (de menners van stal) hangt er ook allemaal nog.
yvette

Bericht door yvette » ma 03 mar 2008, 14:51

Wat erg zeg! Is mij ook eens overkomen. Was ik 16 jaar, mijn duur gespaarde Daaleman weg...
Maar hoe krijg je in hemelsnaam een kast weer op slot? Moet je toch een sleutel hebben.?
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Vera

Bericht door Vera » ma 03 mar 2008, 15:03

Lekker dan! Het gebeurt steeds weer, de afgelopen jaren waren ze erg actief in noord-holland, nu zijn ze blijkbaar richting utrecht aan de beurt.
Echt balen is dat.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
jezzikaatje
Contacteer:

Bericht door jezzikaatje » ma 03 mar 2008, 16:04

Een paar maanden geleden zijn ze hier in de omgeving ook flink actief geweest.. Ook gewoon via weiland met een kruiwagen vol zadels ofzo..
Wat erg voor die mensen die hun zadels kwijt zijn!
Ootje

Bericht door Ootje » ma 03 mar 2008, 16:48

Dan sta je wel gek te kijken als ze je zadel weggehaald hebben. Gelukkig hangt die van jou er nog.
We zullen hier goed opletten.
Daphne

Bericht door Daphne » ma 03 mar 2008, 16:55

Klopt Jessica, in Dronten is er toen ook wel eens ingebroken. Dat bleek toen oa een meisje bij ons op school te zijn... In haar huis troffen ze alle gestolen zadels aan, dus de eigenaren kregen gelukkig hun eigen zadel allemaal terug. Die meid wordt nu dus nooit meer aangekeken.

Maar wat vervelend Janine, lijkt me heel akelig dat er andere mensen door jouw spullen zijn gegaan. Vooral vervelens is het natuurlijk voor alle mensen die hun zadel kwijt zijn. Wat een brutale dieven zeg, bah.
Mieke

Bericht door Mieke » ma 03 mar 2008, 16:56

yvette schreef:Wat erg zeg! Is mij ook eens overkomen. Was ik 16 jaar, mijn duur gespaarde Daaleman weg...
Maar hoe krijg je in hemelsnaam een kast weer op slot? Moet je toch een sleutel hebben.?
Je hebt ze dus die van die lopers hebben en daarmee ieder slot open kunnen krijgen, als je dan een hangslot hebt kun je m daarna zo weer dicht drukken..
Ctje :)
Leentje

Bericht door Leentje » ma 03 mar 2008, 17:46

mijn zadel is ook ens gejat(al zeker 10 jaar geleden hoor)
ze hebben ze die zelfde nacht nog gepakt,echt mazzel,ze belde me s'ochtends om 9:00 uur op dat alle zadels weg waren,en 1 uur later belde ze terug,dat alles terrecht was!
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Tanja

Bericht door Tanja » ma 03 mar 2008, 19:36

Wat een vervelende situatie.
Neem je uit voorzorg alsnog je zadel mee naar huis?
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.

Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Orion1996

Bericht door Orion1996 » ma 03 mar 2008, 22:33

Wij moeten sinds er enkele weken terug in Baarn zadels zijn gestolen onze zadels mee naar huis nemen, dus ik sleep trouw eke dag mijn zitje op en neer. Neem ook mijn 2 hoofdstellen mee, die zijn al bijna even duur als mn zadel.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » di 04 mar 2008, 11:56

Wat naar lijkt mij dat. Hopelijk worden de dieven gauw gepakt!
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Brittlover

Bericht door Brittlover » di 04 mar 2008, 12:12

wat heb jij een geluk gehad!!
kan er zo slecht tegen he, blijf toch gewoon van elkaars spullen af. maar goed sommige mensen...
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » di 04 mar 2008, 14:35

Miekjuh schreef:
yvette schreef:Maar hoe krijg je in hemelsnaam een kast weer op slot? Moet je toch een sleutel hebben.?
Je hebt ze dus die van die lopers hebben en daarmee ieder slot open kunnen krijgen, als je dan een hangslot hebt kun je m daarna zo weer dicht drukken..
Bij ons hebben ze ook van lopers gebruik gemaakt, alleen kregen ze de deuren daar waarschijnlijk niet helemaal mee van het slot, en is een soort koevoet gebruikt, maar waarom ze daarna weer de kasten op slot hebben gedaan :? Kost alleen maar tijd zou je zeggen...
Bij ons zijn er 'zelf gemaakte kasten' met een grote 'gewone' deur als kastdeur, met een slot erop. Maar misschien moet er maar een extra slot bij komen.
Wij hebben ook van die ijzeren kasten (die oa bij Divoza enzo kan kopen) en bij diegene die een zwaarder slot hadden zijn ze niet ingeweest, de 'goedkopere' sloten waren doorgeknipt.
Het aantal werd nu 12 zadels wat weg was.

Kreeg ook van een stalgenoot te horen dat dezelfde avond in Lopik ook op een stal is huisgehouden :n Laaat ze een normale baan gaan zoeken :n
colunder

Bericht door colunder » di 04 mar 2008, 15:08

vervelend zeg!gelukkig hebben ze jouw zadel niet meegenomen.
mijn zadel is een keer van de rug van mijn pony gejat terwijl hij vast stond aan de trailer.
ik moest nog bestgaande rijden op de keuring in wijk bij duustede, toen ik mijn pony ging pakken bleek zijn zadel van zijn rug gejat.
nooit meer teruggevonden!
was ook een daaleman.
is wel al 12 jaar geleden hoor!
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Charret

Bericht door Charret » di 04 mar 2008, 16:28

Zo dat is dritt.
Niet mis 12 zadels. Hier ook niet zo gek ver vandaan. Wij hebben dan wel 's avonds en 's nachts waakhonden op het terrein en een spannen stroom draad dus ver komen ze niet.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Esther

Bericht door Esther » di 04 mar 2008, 17:53

Jemig dat is balen zeg.. wel fijn dat ze jouw zadel niet hebben, maar voor de anderen.. Jemig, ik snap niet dat sommige mensen aan de spullen van een ander moeten komen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » di 04 mar 2008, 18:56

Echt wat een lef om bij jullie op stal te komen. Je moet echt de weg weten wil je snel bij de zadels komen. Gelukkig is jouw zadel niet gejat, maar voor die andere is het echt zuur.

Zelf heb ik bij mijn inboedelverzekering een extra dekking voor buitenhuis genomen. Hieronder valt ook mijn zadel en overige spullen die achter slot op stal liggen. Dat is misschien een tip voor de mensen die hard gespaard hebben en nu niets meer terug zien.
Wodan en ik M1+10
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » wo 05 mar 2008, 15:58

Charret schreef:Niet mis 12 zadels. Hier ook niet zo gek ver vandaan. Wij hebben dan wel 's avonds en 's nachts waakhonden op het terrein en een spannen stroom draad dus ver komen ze niet.
Hoorde al dat ze bij iemand anders ook 2 grote goed waakse herders hadden.
Mensen hoorden de honden afgaan, gingen naar beneden om te checken en de honden waren al weer stil.... Dood |( Dus mensen rustig naar bed maar maar 's ochtends bleken de kasten leeg....
Plaats reactie