Ja, Nina was ontsnapt.
Ik ben altijd heel zorgvuldig met het dichtdoen van het hek en wist en weet ook 100% zeker dat ik het hek goed dicht gedaan had. Echter weet ik ook dat we een "knopensloper" eerste klas hadden staan, dus misschien is hij wel druk geweest om de ketting los te krijgen.
Feit bleef in ieder geval dat Nina los liep. Die heb ik gelukkig een gedegen opleiding "Hoe loop je los naast je baasje naar het gras toe" gegeven. Later is dit uitgebreid met de opleiding "Hoe kom je zo snel mogelijk bij het gras zonder dat het baasje moe wordt".
Deze opleidingen zorgden voor een geweldig resultaat: Een paard wat langs komt draven, de noodrem erop zet en de kop in het gras steekt.

Prima, lekker laten staan en eerst kijken hoe het met de "knopensloper" gesteld is. Die bleek erg verontwaardigd dat zijn vriendinnetje er zonder hem vandoor was gegaan. Niet dat het wat uitgemaakt had, hij heeft de opleiding nog niet gehad en had hoogstwaarschijnlijk een andere weg gekozen, provinciaal ofzo...
Wat moet er nu gebeurt zijn:
Thunder heeft het hek open gemaakt, heeft daarna zijn hoofd door het hek gestoken en is naar achteren gelopen, het hek met zich meenemend. Laat dat nu net het plaatje zijn dat ik krijg wanneer ik Nina uit de wei haal. Nina is slim en had het dus in de gaten. Die is keurig door het opengehouden hek gelopen

Boos kan ik niet zijn, t is wel heel vindingrijk van ze en helemaal super dat Nina het niet in haar hoofd haalt ergens anders heen te lopen