Coupe wanhoop

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Mir

Coupe wanhoop

Bericht door Mir » za 23 feb 2008, 18:54

Ik verzorg nu zo'n 2 jaar Oblion, een KWPN-achtig paardje bij Tim op stal. Tis een schatje, ze heeft een lieve uitstraling, mooi kleurtje, leuke bos haar alleen een totale coupe wanhoop. Eigenaar heeft ooit gezegd dat ik met alle liefde manen mag trekken en proberen er wat van te maken, aangezien haarzelf dat nooit echt lukt. Nou is manen trekken niet mijn ding, ik kan het niet en ik wil het niet, dus tja. Een jaartje geleden ofzo toch maar een geheel eigen poging gedaan om manen te kortwieken. Men neme een schaar en knipt een end weg O:) . Toen de staleigenaar langskwam kon ie bijna aan het zuurstof (van het lachen of van ontzetting, daar ben ik nog niet over uit...). Maarja, ik was ook helemaal nog niet klaar. Heb er eens flink met de efileerschaar doorheen gejast en dacht toen: Nee... Ben toen maar naar huis gegaan O:) .
Sommige mensen vonden het een verbetering, sommige mensen vonden het om te huilen. Niet echt bemoedigend he?
Maarja, manen groeien en als verder niemand zich eraan waagt (iemand vond dat ik moest gaan trekken, heb gezegd dat ze zelf kon gaan trekken en anders der mond maar moest houden), doe je gewoon nog een poging. Dus donderdag weer met schaar en uitdunschaar (waarin mijn vingers altijd klem komen te zitten, wat een kolereding) aan de slag. Staleigenaar kwam weer langslopen, was nu enigszins voorbereid en gnuifde dus alleen wat... Nouja, Ellen meegesleurd naar Obli's box voor een peptalk dat het allemaal heel erg meeviel, toen durfde ik wel iets gerust naar huis.
Krijg net een smsje van de eigenaresse "Wauw wat heeft Oblion een mooi kapsel". Heel lief natuurlijk, maar ergens kan ik niet van me afzetten dat ze het wellicht sarcastisch bedoelt :(- ...
Esther

Bericht door Esther » za 23 feb 2008, 19:10

Hihi, ja die hangmanen zijn soms ook niet alles..
Kun je ze niet gewoon lang laten groeien??

Ben nu eigenlijk wel benieuwd naar een foto..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 23 feb 2008, 19:13

Mmh tja dat vraagt om beeldmateriaal voor een kritisch oordeel.
Maar kwpn en manentrekken....ben ik toch blij dat ik kan knippen bij die fjorden. Orthos ook nooit getrokken, liet het altijd maar gewoon groeien, onder grof protest. Vervolgens eens door iemand laten trekken, maar dat werd ook niet helemaal zoals de bedoeling was (ene deel haren werd eruit getrokken en andere helft bleef zitten, maar was niet mooi evenredig verdeeld over de manenkam, beetje jammer)

Coupe-wedstrijd niet het makkelijkste? Alles strak op 1 hangende lengte knippen (hoe lelijk het ook is)
Geluk is de vrucht van intens werk
Hilly
Contacteer:

Bericht door Hilly » za 23 feb 2008, 19:13

Ik denk niet dat ze het sarcastisch bedoelt? Dan zou dat wel heel hammerysk zijn om dat per sms te doen.
Misschien wil ze je wat moed inpraten?

Waarom wil je niet manen trekken?
Ik weet helemaal niet wat het is hoor maar is dat een soort uitdunnen van de manen?
'NO FJORD, NO GLORY'
Damar alias Doortje = Reinar X Halldor
Dodo alias Henk = Reinar X Sebastian
Mieke

Bericht door Mieke » za 23 feb 2008, 19:17

Ik heb bij Penney de manen ook altijd getrokken, vond het veel makkelijker dat knippen haha.. hoeft er geen mooi boogje in..

@Hilly, bij manen trekken pak je een plukje haren, dan toupeer je de helft, wat je dan nog in je handen heb bind je om een manen kammetje en dan trek je de haren eruit. Zo dun je de manen uit en zijn ze gelijk weer mooi kort.
Ctje :)
Hilly
Contacteer:

Bericht door Hilly » za 23 feb 2008, 19:19

Dat klinkt wel erg pijnlijk hoor.
Of ben ik nou een muts?
Ik haat het als iemand mijn wenkbrauwen epileert, is dat net zo iets?
'NO FJORD, NO GLORY'
Damar alias Doortje = Reinar X Halldor
Dodo alias Henk = Reinar X Sebastian
Brittlover

Bericht door Brittlover » za 23 feb 2008, 19:45

ben nu wel benieuwd naar een foto.
heb je er weleens vlechtjes ingedaan en die een dag of 2 laten zitten?
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
Mir

Bericht door Mir » za 23 feb 2008, 20:00

@Bella: alles hangt/staat/draait/ligt, kortom op 1 lengte knippen lijkt bij haar op een zeer slecht bloempotkapsel van iemand die op zijn kop hangt O:) .
@Brittlover: het zijn echt kruinen in dat haar, denk dat vlechtjes weinig zin hebben (en ik heb weinig zin in vlechten haha ik ben van praktisch en snel :D ).
@Esther ik zal van de week eens een foto maken... hoewel... je kunt jezelf ook TE kwetsbaar opstellen haha!
@Hilly: ik ben ook niet zo van het pluk en trek werk, dat laat ik dan liever over aan mensen die ervan overtuigd zijn dat ze een paard geen pijn doen ;) .
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 23 feb 2008, 21:44

Mmh klinkt als 1 oplossing, genaamd mnr. Scheermachine O:) (al kun je het ook altijd gooien op de just-out-of-bed-effect)
Geluk is de vrucht van intens werk
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » za 23 feb 2008, 23:43

Op de manege waar ik vroeger reed, deden wij eerst ook altijd manen trekken. Maar ja, aangezien de dochter van de instructrice en ik meestal de sjaak waren en we na een aantal ponies toch wel pijn in onze vingers (en kramp) hadden, op zoek gegaan naar een andere oplossing. Volgens mij heb je het zelf ook beschreven, maar wij knipten eerst met een gewone schaar er een stuk af en daarna met de uitdunschaar de puntjes wat knippen. Dan leek het niet zo recht afgeknipt. Bedenk me net dat je het dan mss bijna moet snijden.
En tja, om ze allemaal aan 1 kant te houden, zou ik ook zeggen een paar dagen in een (hengsten)vlecht. Eerst goed nat maken en dan vlechten.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Klijntje
Contacteer:

Bericht door Klijntje » zo 24 feb 2008, 06:52

Ha, grappig, m'n moeder heeft de manen van haar pony (die overigens wel netjes naar 1 kant omlaag hangen) ook geknipt en ze is er totaal niet tevreden over :D Ik heb al aangeboden om 'm een coupe Fjord te geven maar dat wil ze niet, gek hoor O:) (een aalstreep schilderen werd al helemaaaal niet in dank afgenomen, nou ja zeg :+ )
M'n moeder kamt de manen altijd uit en houdt ze dan pluk voor pluk verticaal omhoog tussen haar vingers (net als de kapper), knipt er dan een stuk af. Als je het dan weer omlaag laat vallen ziet het er -meestal :D - heel natuurlijk uit.

Misschien is scheerapparaat toch een idee bij dat paardje van jou... Ik vind het er altijd wel lekker pittig uitzien, korte borstelmanen 8-)

Edit: trouwens punten voor jou dat je de manen niet wil trekken! _/-o_ Er is eens een pluk haar uit mijn hoofd getrokken door een client op m'n werk, en dat doet erg veel pijn kan ik je vertellen... Vind het dus helemaal niet gek dat het in sommige landen verboden is. Ik geloof nl echt niet dat iemand dat pijnloos kan doen.
Afbeelding
ieris
Contacteer:

Bericht door ieris » zo 24 feb 2008, 13:09

Daar ben ik het helemaal mee eens kijntje!
Ik heb zelf een kwpn er en ik trek de manen nooit, dat lijkt me echt wel pijnlijk.
Ik knip het gewoon iets bij met een schaar, en ik vind het er dan echt niet lelijk uitzien.
Ellebel

Bericht door Ellebel » di 26 feb 2008, 07:08

Nou deze heeft echt een levenslange Bad Hairday hoor, wat Mir ervan gebrouwen heeft is echt de beste oplossing :D

En eerdat de eigenaar weer komt zijn de manen zeker weer 5cm gegroeit ;)
Patricia (Belle)

Bericht door Patricia (Belle) » do 28 feb 2008, 08:37

Ik vind manen trekken makkelijker dan manen knippen, dan heb ik meestal happen erin..
L2 + 6!!!! :D
Belle is een super pony... Ben zo trots op haar!
Mijn grote vriendin!
Plaats reactie