Daan aan de kletter....

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Bärbel

Daan aan de kletter....

Bericht door Bärbel » di 19 feb 2008, 18:25

Ik dacht, ik ga een lekker buitenritje maken na het werk in plaats van oefenen in de bak, het is mooi weer, kraakhelder en nog lang niet donker. Een kort ritje kan zat.
Zo gezegd zo gedaan. Ik lekker over een stukje bouwland, even aandraven en dan een lekker galopje, en warempel meneer deed het prima. (hij heeft moeite met aan galopperen en dat oefen ik dan in de bak, zodat we tijdens de les niet zo zitten te stuntelen)
Op de zit weer terug naar draf en stap, ging allemaal perfect, hij was echt super braaf. Toen een stukje langs de weg door de berm, en vlak voor een kruispunt zag ik in de verte een cement wagen aankomen. Ik dacht, ach, ik sla hier af op het bouwland achter het bosje langs, laat die wagen maar komen.
En Daan dacht, JOECHEI en vliegt me toch in een rengalop over dat bouwland heen, de klonten aarde vlogen me om de oren, echt snoei en snoeihard, _-:( en ik hoorde mezelf verbazinwekkend rustig roepen, ho Daan, rustig Daan, en warempel even later had ik hem weer terug.
Ik dacht poeh, dat ging effe anders dan ik gedacht had en wilde mijn weg vervolgen, op een normale manier. Zie ik een grote bagger de bult op komen recht op ons af, en Daan dacht opnieuw JOECHEI, en daar gingen we weer in volle rengalop over het bouwland, die duivel }-) had ie me daar even mooi tuk. Dus ik riep meer boos dan bang dat ie "kalm aan" moest doen _-:( , tja dat roep je dan tegen dovemansoren. Ik kon hem gelukkig op een volte krijgen en mijn weg naar huis vervolgen.
Heb vreselijke dingen tegen hem gezegd, dat als ie het nog een keer presteerd ervandoor te gaan ik hem terplekke op zou vreten. :(
Hij hoeft me nu niet meer aan te komen dat ie moeite heeft met galopperen dat zullen we donderdagavond in de les nog wel es zien, de rotzak. :(
En ik wil nog wel met hem naar het strand....... :D
sparky10

Bericht door sparky10 » di 19 feb 2008, 18:35

hahha klinkt als deels een ontspannen ritje haha
maar ja inderdaad ze kunnen meer dan je denkt hoor even aanpakken dus !
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Esther

Bericht door Esther » wo 20 feb 2008, 05:58

Je schrikt toch wel in eerste instantie, maar je kon hem zo te horen goed terug nemen.. Maar hij zal nu wel in de bak moeten galopperen, hihi.. }-)
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bärbel

Bericht door Bärbel » wo 20 feb 2008, 07:21

op dinsdag moet ie zeker de bak in, hihi :D
en voorlopig ook geen bouwland meer, die stukken land zijn me echt te groot. Ik had hem inderdaad redelijk snel terug. Wat me wel opviel was dat ie zijn oortjes mooi naar voren had tijdens die race over dat land. 8)7
Wat kan ie soms een naarling zijn, en dan op de terug weg naar huis is er helemaal niets meer aan de hand, even lekker uitproesten na die ren galop en op naar huis alsof er niets gebeurd is, grrrr :(
Donderdag in de les mag ie weer bewijzen dat ie kan galopperen
:D
Brittlover

Bericht door Brittlover » wo 20 feb 2008, 07:59

wat een draakje hihi. succes donderdag
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
Anouska

Bericht door Anouska » wo 20 feb 2008, 09:46

Wat een ettertje, succes met de les.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » wo 20 feb 2008, 09:52

Hij heeft dus even lekker gegalloppeerd :D . Wat een monsters zijn het toch _-:(
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » wo 20 feb 2008, 11:41

Wat een draak.Ik moest alleen wel lachen dat als hij het nog een keer doet, dat je hem gaat opvreten!
Maar idd, je weet nu dat hij kan galopperen.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Bärbel

Bericht door Bärbel » wo 20 feb 2008, 11:56

haha, ja, ik was zo boos dat ik het liefst mijn tanden in hem wilde zetten :Y)
De naarling, altijd maar een beetje aanslungelen en dan ineens vliegen we het land over alsof we door een roedel wolven achterna gezeten worden |o . Ik krijg hem donderdag wel.....gnagna :D
Ik las net ook het topic bij RP van Klavertje, de volgende moet ik hem maar flink door laten denderen over het bouwland, dan heeft ie het zin er gauw genoeg vanaf en zal hij me dat niet weer flikken. (hoop ik)
Je houdt er niks aan als ze er van door gaan...
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » wo 20 feb 2008, 12:42

Bedoel je dan dat je het heft in eigen handen neemt? DAt als hij aan de kletter gaat, als jij weer baas over hem bent, hem nog eens even extra door jaagt over de plak? Dat kan ook een optie zijn.
Bärbel

Bericht door Bärbel » wo 20 feb 2008, 12:50

@leoensuzanne

Ja, dat bedoel ik, zodra je hem weer terug hebt en onder controle hem lekker nog even door laten denderen, hij wilde toch galopperen, laat hem dan ook maar lekker nog effe gaan, totdat de tong op de hoefjes hangt :+ , dan bedenkt ie zich een volgende keer wel om er weer vandoor te gaan....hoop ik :D
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » wo 20 feb 2008, 12:59

goed gedaan en ach joh, strand zal vast goed komen, daar hebben ze geen cement wagens........wat een boef met een trukendoosje
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Esther

Bericht door Esther » wo 20 feb 2008, 16:15

Bärbel schreef:
Ja, dat bedoel ik, zodra je hem weer terug hebt en onder controle hem lekker nog even door laten denderen, hij wilde toch galopperen, laat hem dan ook maar lekker nog effe gaan, totdat de tong op de hoefjes hangt :+ , dan bedenkt ie zich een volgende keer wel om er weer vandoor te gaan....hoop ik :D
Wel voorzichtig doen he!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Vera

Bericht door Vera » wo 20 feb 2008, 19:04

je moet wel heel veel honger hebben dan voor je weer een poging gaat wagen. ik denk niet dat je hem in een keer op krijgt.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Bärbel

Bericht door Bärbel » wo 20 feb 2008, 19:38

@Esther, ik hoor van iedereen altijd dat ik veel te voorzichtig ben met Daan, was ik dit keer eigenlijk ook. Ik was in eerste instantie veel te verbouwereerd om te reageren op dat moment, en bij de tweede run had ik iets van, en nou is het afgelopen en had ik hem vrij snel terug en op de volte en hij had zoiets van, oeh, ze wordt echt boos en huppelde hij vrolijk weer naar huis opaan alsof er niets aan de hand was O:)
Het is soms echt een ondeugd en dat moet ik niet over mee heen laten gaan, dan gaat het echt een keer mis en dat moeten we niet willen.
Als ie me dat nog een keer flikt zal ie ook mooi het land nog een keer oversteken en weer terug ook, hij wil zo graag rennen, nou dan kan ie het krijgen ook :D

@ Vera, dan doe ik er wel 2 dagen over en eet ik voor de volgende buiterit niets, dus aanstaande zaterdag geen ontbijt, haha :Y)
Esther

Bericht door Esther » wo 20 feb 2008, 19:51

Ik bedoel ook niet met Daan, hihi :D .. Zelf een beetje voorzichtig doen!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bärbel

Bericht door Bärbel » wo 20 feb 2008, 19:54

hahaha, ja, dat zeker, ben altijd voorzichtig met mij, was Daan dat ook maar :D :D
Heb er wel een beetje spierpijn aan over gehouden.
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » wo 20 feb 2008, 20:18

@ Barbel. Ik denk dat dat wel een goede oplossing zou (kunnen) zijn. Nou maar hopen, dat hij het goed kan onthouden.
Margot van Rins
Moderator

Bericht door Margot van Rins » vr 22 feb 2008, 13:48

hihi, die heeft er ook een handje, euh.. hoefje van ;)
Maar galopperen kan die! Nou moet ie het maar laten zien in de bak! Waha betrapt!
RINSKE

9 jaar lang trotse eigenaresse van een GEWELDIGE Fjord!!

:L :L :L
Klijntje
Contacteer:

Bericht door Klijntje » za 23 feb 2008, 05:17

Haha, nou schaam je niet hoor, ik heb Zico ook wel eens uitgemaakt voor allerlei lelijks, dat het maar goed was dat er niemand in de buurt was om het te horen :o
Die keer was hij uit het niets omgedraaid en recht op een boom af gerend, zaten we daar verstrikt in de takken :( hij nog bokken en draaien, ik hing er half langs en zag ook niks door al die takken in me gezicht.

Eigenlijk stom dat je daarna zo boos wordt, paard snapt er natuurlijk niks van, maar het is wel lekker om even je hart te luchten he!
Gelukkig zijn jullie niks gevaarlijks tegengekomen onderweg... En was hij toch snel terug te nemen.

Ik ben benieuwd of ie het zal onthouden voor tijdens de les :+
Afbeelding
Plaats reactie