Rustige zondag is niet gegund

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
nina1993

Rustige zondag is niet gegund

Bericht door nina1993 » ma 14 jan 2008, 20:26

Gistermorgen ben ik vol goede moed sinds een maand of 5 weer op Nina gestapt. Ze staat op het grote land bij mijn oma, dus ik dacht dat ik wel even met haar naar mijn huis, anderhalve km verderop kon rijden. Nadat ze het eerste deel van de route zoals gebruikelijk haar complete trukendoos geprobeerd had (uiteraard zonder succes, al scheelde het soms niet veel :+ ) dacht ik dat het wel over ging. Dat klopte ook wel, maar toen begonnen de hormonen op te spelen. In 7 jaar tijd heb ik haar nog maar zelden horen hinniken op een buitenrit. Binnen 5 minuten was het 3x raak; 1x naar een trailer, 1x naar de roep van een buizerd en 1 x naar een grijze container 8)7 . Ondertussen had ze aardig de pas erin en stappen ging nu niet bepaald relaxt. Ik heb mijn plannen gewijzigd en ben ipv met een omweg, rechtstreeks naar huis gereden.

Ik vond het te link worden om terug te rijden op deze manier, dus wilde haar thuis in de wei gooien. Daar begon een nieuw feestje. Nina aan het hek voor de anderen en Fokke met een been in het draad. Hij leek aardig vast te zitten, maar gelukkig was het alleen de vetlok die in het draad zat.

Vervolgens wil ik met mijn oma terug rijden om mijn auto mee naar huis te nemen, zie ik onze bonte merrie Jolanda door de wei heen hinken. Ik ben gewoon doorgegaan naar mijn oma met het idee dat het als ik terug kwam vast wel beter zou gaan. Er wordt wel eens vaker hier en daar een trap uitgedeeld.

Bij terugkeer bleek dat het niet leek mee te vallen. Ze kon er niet op staan maar Nina stond er wel met haar neus bovenop en maakte die merrie dus erg onrustig. Jolanda heeft ook een veulentje van 2 1/2 week aan de voet, dus risico's wilde ik er niet mee lopen. Na overleg de dierenarts maar gebeld en de anderen in een andere wei gedaan.
De dierenarts was er met 10 minuten. Hij zei dat het allemaal wel mee leek te vallen, alles was nog heel en als het vandaag niet beter werd moesten we nog een keer bellen. Ze gaat inmiddels wel vooruit, maar is nog niet zoals ik het graag zie. We kijken het gewoon nog even aan.

Terug naar de andere weide om daar de halsters af te doen, tref ik Fokke volledig uitgestrekt in een hoekje van de wei aan. Tandvlees ontbloot en geen reactie op mijn roepen en rammelen met brokken. Ik er naar toe en na een aai doet ie ineens een oog open en komt heeeeel langzaam overeind. Meneer was gewoon gruwelijk lui O:)

Lekker stel hier, ze bezorgen je de ene schrik na de andere :o .
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » ma 14 jan 2008, 20:41

Alsof ze het soms expres doen om je te testen op je waakzaamheid! gelukkig viel het allemaal uiteindelijk mee.
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
ulljon

Bericht door ulljon » ma 14 jan 2008, 20:44

Ja je hebt wel eens dagen dat je je afvraagd waarom je niet gewoon twee goudvissen in een kom neemt :+ Maar meest van de tijd wil ik ze voor geen goed missen :D
Ulljon M1 + 13 -> M2 startgerechtigd
Esther

Bericht door Esther » ma 14 jan 2008, 20:46

Dat hinniken naar een grijze container was zeker erg nuttig, hihi..

En ja, ze kunnen je soms wellaten schrikken.. Ik heb wel eens een veulentje bij Bart in de wei gevonden, die bewoog niet meer.. Schrok me rot, dus ik erheen, lag ze gewoon heel erg diep te slapen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Mieke

Bericht door Mieke » ma 14 jan 2008, 21:20

Jet&Erna schreef:Alsof ze het soms expres doen om je te testen op je waakzaamheid! .
Meesterlijk :=

Gelukkig dat het allemaal meeviel!!
Ctje :)
Anna

Bericht door Anna » di 15 jan 2008, 00:49

Zo jij heb je dagje weer gehad
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
lientje

Bericht door lientje » di 15 jan 2008, 05:58

leuk he die paarden :p
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » di 15 jan 2008, 08:35

Ze houden je wel bezig :D Maar soms _-:(
Vera

Bericht door Vera » di 15 jan 2008, 10:27

ja goudvissen! lijkt mij ook wel wat, met die paarden is het altijd wat.
Desnoods een paar goudhamsters, helemaal met die weer als ik er straks nog uit moet om te mesten. GRRRRRRR
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
sparky10

Bericht door sparky10 » di 15 jan 2008, 14:00

hahha geweldig verwoord maar kan me voorstelle ndat je enorm gschrokken bent en niet een keer ne gewoon een paar keer wat moet je nog meer op een zondag doen hihi
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 16 jan 2008, 19:25

fijn zo'n rustige zondag :?
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Plaats reactie