Hier het verhaal:
Onze pensionhoudster is een beetje een bijzonder mens, ze is echt op en top boer en er valt maar moeilijk met haar te communiceren. Ik sta al drie jaar op de Karperhoeve in Maassluis en kon het eigenlijk altijd best aardig met haar vinden, ging vaak mee naar wedstrijden, les en hielp genoeg op stal, was altijd druk in de organisatie van de Boerenmarkt die daar 1x per jaar gehouden word, dus niets aan de hand, dacht ik dan.
De prijzen van onze stalling zijn afgelopen jaar flink omhoog gegaan, maar waar je niets extra's voor terug ziet, de buitenbak is constant nat en de afgelopen week bevroren, heb dus al vijf weken amper gereden. De binnenbak is echt mega zwaar en dat vind ik niets voor de jonge benen van Aike, verder mag je niet meer in de binnenbak losgooien en springen sinds kort. We betaalden nu gewoon prijzen wat je ook op een manege betaald maar we staan bij een boer met weinig faciliteiten waar wij ook eigenlijk niet zo om geven maar goed ik vind voor deze prijs mag er wel bv wat aan de buitenbak gedaan worden.
Nu had een goede vriendin van mij die ook daar op stal staat een paar weken geleden flink ruzie met onze pensionhoudster waar ik toevallig bij was, ik heb toen geprobeert dat een beetje in te dimmen aangezien beide dames flink gingen staan gillen tegen elkaar. De pensionhoudster begon toen ook tegen mij te schreuwen enz. Ben toen later met haar gaan praten dat ik dat niet echt vind kunnen, je kan gewoon normaal met elkaar praten lijkt mij zo. Nou goed uitgesproken. Wel nog even een goed gesprek gehad over wat mij dwars zat op stal enz. Niets aan de hand leek het!
Nou goed later nog een keer gesprek met haar gehad, eigenlijk meer Sander dan ik, maar goed ook dat was gewoon een normaal gesprek. Maar er gebeurde verder niets met de besproken dingen. Toen hing er ineens vorige week bij alle pensionklanten een brief aan de stal, een hele onvriendelijke brief met daarin dat als we wat te klagen hadden over wat dan ook en ons beviel iets niet dan moesten we maar oprotten!? Beetje vreemd zoiets vind ik.
Ook stond nog in de brief dat we wisten hoe de faciliteiten waren toen we op stal kwamen en we het daar dus maar mee moesten doen. Alleen betalen we nu drie jaar later wel een flink bedrag meer maar waar je dus niets voor terug krijgt. Ze wilde niet eens met de klanten een vegadering houden, dat vond ze onzin en als we wat hadden moesten we dus maar naar haar toe komen. Nou wij dat dus inderdaad gedaan (als een van de weinigen terwijl iedereen klaagde).
Toen stond er ineens afgelopen week op het bord dat ze 2e kerstdag gesloten was en niemand welkom was op stal, zou er toch iemand komen dan zou zij die er persoonlijk weer afschoppen verkondigde ze rond

Ik vind dat je zoiets ook niet kunt maken, onze paarden zijn gewend aan dagelijkse beweging en dit is nog nooit zo gegaan, en ook weer zo onpersoonlijk, zeg dan we zijn tot 15.00 uur open ofzo, ik snap heus dat je het fijn vind als het met zulke dagen rustig is op je erf, maar dit ging te ver.
Nou zo ook klaagde iedereen hierover natuurlijk. Ik dacht nog bij mezelf, laat maar ik heb hier geen zin in om wat mee te doen want dat is juist wat ze wilt, nu had ze er niet veel lol van, al vond ik het niet leuk voor mijn paard.
Maar goed door al deze dingen ging ik de laatste tijd niet meer zo om met haar, daar had ik even niet zoveel behoefte aan en dat merkte ze natuurlijk wel, maar goed er is geen onvertogen woord verder gevallen ofzo hoor alleen was de vriendschap wel aardig bekoeld.
Maar tot de orde van de dag,
Kom ik vanmorgen op stal, sta ik op de smid te wachten en gooi ik net mijn paarden los, komt ze naar me toe, zegt ze gewoon:
Nou de klik tussen ons is er niet meer na de afgelopen tijd, ik zeg bij deze jullie stalling op!!??

Dus ik kijk der aan, en ik zeg, pardon wat zeg je nu?? En zij weer, nou ik zeg nu jullie stalling op, echt ik was volledig overdonderd.
Ik zei alleen maar, joh dit is echt niet normaal meer wat er nu weer gebeurt maar goed je kunt het krijgen zoals je wilt joh.
Ik baalde natuurlijk vreselijk en was zo pissig, gewoon even de dag voor kerst!
Maar goed ik rond gaan bellen en gelukkig op een manege vlakbij konden we per direct terecht, ik kon daar de eigenaresse ook, dus daar had ik geluk mee en een vriendin van mij komt daar al jaren dus dat hielp ook mee.
Maar het mooiste komt nog, twee vriendinnen van mij waar ik echt een heel goede band mee heb en ook op de Karperhoeve staan, zeiden gelijk, dan gaan wij ook mee!!

Dus zo ging het ook, we hebben twee trailers gehaald, zijn naar stal gereden, hebben vier paarden ingeladen en zijn vertrokken.
Toen stond madam toch even te janken, want dat had ze natuurlijk niet verwacht. En er was al iemand die vandaag ook haar spullen had gepakt en was vertrokken omdat ze van alles baalde, dus er zijn vandaag wel vijf paardenboxen leeggekomen daar!! En per 1 februari komen er nog twee ons achterna

Dus straks staan al Aike zijn maatjes gewoon weer bij elkaar, gelukkig zijn ze daar bezig met nieuwe stallen en kon ze nu drie paarden meteen kwijt, die van ons en die zwarte van mijn vriendin en die van mijn andere vriendin hebben we opgehaald en voor nu even op de kliniek gezet waar zij werkt, daar zijn ook een paar stallen, maar zodra een stal beschikbaar is en dat is op zijn laatst dus 1 feb komt zij ook naar de nieuwe stal en zo ook nog een meisje van stal. We staan straks dus met vijf paarden daar en we komen lekker met elkaar in de nieuwe stallen te staan!!
Pffff wat een dag zeg. Aike en Blaze waren wel een beetje van slag, maar stonden toch al snel lekker rustig in hun nieuwe stalletje, weer fijn naast elkaar.
Het is een heel verhaal maar moest het even kwijt, was dus een plotselinge verhuizing, maarja zal zo moeten zijn denk ik, we gaan er daar maar weer het beste van maken. Zijn super stallen, mooie grote rijbakken en je kunt er heerlijk buiten rijden, alles is daar lekker aanwezig inclusief twee lessen in de week! Daar ga ik heerlijk gebruik van maken! Ook gaan de paarden zodra het weer het toe laat dagelijks lekker op het land. Dus gaat wel goed komen met onze boeven denk ik zo.
Groetjes Thessa en Aike, vanaf de Oranjehoeve voortaan