Een ongeluk zit in een klein hoekje ;-)

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Een ongeluk zit in een klein hoekje ;-)

Bericht door Reinou » za 15 dec 2007, 14:39

Ik denk...jeetje wat voel ik me weer eens onnozel.

Ik ging vanmiddag een ritje zonder zadel met Woudina maken. Zoals ik de laatste tijd altijd doe. Was niks aan de hand, Woudina superbraaf. Nog lekker gegaloppeerd waarbij Woudina eindelijk een beetje tempo had en zelfs nog een bokje gaf :)) Daarna een heerlijk stuk gedraafd terwijl ze enorm aan het strekken was.

En toen ging het mis. We waren net lekker rustig aan het stappen, toen mevrouw het ineens op d'r heupen kreeg. Ze zag verderop iets in de struiken, vond het doodeng, maakte een hele scherpe linksomkeert waardoor ik er rechts afviel. Daarbij zette ze ineens een enorme vaart in, maar ik wilde haar niet loslaten. Dus ik dapper de teugels vasthouden, sleurt ze me nog een eindje mee over het schelpenpad, maar na een flinke ruk aan de teugels (vraag me niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen) stond ze dan toch stil. Ik dacht eerst: *&$^#^, toen zag ik dat de teugels geknapt waren. Nog een keer een of ander scheldwoord O:) Ben even blijven liggen en toen maar weer opgestaan. Ik kijken of ik nog heel was, voelde verder geen pijn namelijk. Was m'n rijbroek helemaal stuk bij mijn knie en mijn knie ook |(

Eerst een stukje ernaast gelopen, maar dat schoot niet op, dus er maar weer opgestapt. Woudina mega druk ineens, die had het echt op haar heupen. Echt fijn voelde het niet, maar toch doorgezet. Toen we bij het land waren, snel afgestapt want Yli vloog als een idioot door het land. Snel spullen opgeruimd en toen Anne opgezocht voordat hij weg zou gaan. Er zat inmiddels redelijk wat bloed op mijn broek, maar ik voelde nog steeds niks. Broek maar wat verder open geknipt zodat ik er beter bij kon. Stuk was ie toch. Even snel schoon gemaakt en pleister erop. Toen naar huis gebeld, bleek dat mijn vader me niet kon komen halen want onze auto mag niet rijden...zul je net zien natuurlijk. Maar gelukkig wilde Anne me wel thuisbrengen :)

Ik heb het nu ontsmet met betadine, echt lekker ziet het er niet uit, maar de pijn valt te doen. Zolang ik niet beweeg dan voel ik ook niks. Er zit wel een enorme bult op. Oja over bulten gesproken, ik heb ineens overal bulten. Op mijn wang, arm, borst, buik en been. Net dazenbulten maar ze jeuken niet. Waarschijnlijk een allergische reactie ergens op.

Het gaat weer lekker hier, pfff 8)7
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Vera

Bericht door Vera » za 15 dec 2007, 15:01

dat is nou precies de reden dat ik met Vera eigenlijk nooit zonder zadel rijd. (dat bjorkmann gedrag weet je namelijk nooit van te voren)

Veel sterkte met je knie! hopelijk valt het mee en ben je morgen niet mega stijf.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » za 15 dec 2007, 15:02

Jeetje, dat was flink schrikken dus!
Maar even rustig aan, en hopen dat de pijn snel over gaat.
Ik vind het ook geweldig om buiten zonder zadel te rijden.
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 15 dec 2007, 15:18

Vera schreef:dat is nou precies de reden dat ik met Vera eigenlijk nooit zonder zadel rijd. (dat bjorkmann gedrag weet je namelijk nooit van te voren)
Daar heb je gelijk in, Bjorkmanns blijven altijd onvoorspelbaar :+
Maar de laatste tijd rijd ik eigenlijk heel vaak zonder zadel. Ik kan aan Woudina merken dat ze het fijn vindt, en ik ook trouwens. Ze begint nu eindelijk wat meer vertrouwen te krijgen, in het begin was ze namelijk nauwelijks voor uit te branden. Vooral in galop niet. Maar dit soort dingen kunnen altijd gebeuren. Ik betwijfel of ik met zadel wel was blijven zitten. Maar de volgende keer leg ik er voor het idee toch weer even een zadel op :D
Mir

Bericht door Mir » za 15 dec 2007, 15:34

Oeh zeg, als je knie mee blijft werken heb je eigenlijk nog geluk gehad, je hebt zo te lezen best een smakkerd gemaakt en daarna nog een endje gegleden.
Ik reed ook heel vaak met Nena zonder zadel, vond het ook leuk en zij ook. Maar na een flinke val ga je er soms toch anders tegenaan kijken.
Het kan ook best dat Woudina zelf ook erg geschrokken was na je val, dat ze zo hyper was?
Sterkte me je knie en je allergie.
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » za 15 dec 2007, 15:56

Ach bosjekabouter 8)7 wat een tut is het ook!! Tja het is ook wel fris, vond haar de laatste keer ook te rustig. Hopelijk knap je snel weer op :(:)
Lies

Bericht door Lies » za 15 dec 2007, 17:00

Auw! voel het schelpenpad helemaal...

Sterkte met je knie!
Don't believe everything you think
Anna

Bericht door Anna » za 15 dec 2007, 17:13

Ja inderdaad veel sterkte met je knie, zonder zadel rij ik bijna nooit
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » za 15 dec 2007, 17:20

Altijd fijn dat soort dingen, zonde van je broek enne het beste met je knie :(:)

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » za 15 dec 2007, 17:31

aj, dat doet pijn, ik zie je ook zo ervan af kukelen.. ik zou het eerlijk gezegd niet aandurven zonder zadel.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
yvette

Bericht door yvette » za 15 dec 2007, 17:53

Oh jee, dat klinkt niet lekker. Veel sterkte met je verwondingen!
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 15 dec 2007, 18:03

:= om dit soort redenen ben ik ook altijd erg voorzichtig zonder zadel naar buiten te gaan. Zie het mezelf ook echt overkomen (en stom genoeg, het overkomt me zelfs aan de hand, té geregeld).

Maar wel even schrikken. Succes met je geschaafde en blauwe plekken en bulten.
Geluk is de vrucht van intens werk
Ivonne

Bericht door Ivonne » za 15 dec 2007, 18:08

Nou, dat klinkt niet lekker nee. Sterkte. Ik rijd ook graag zonder zadel, maar nooit in galop. Ik gebruik wel altijd zo'n voltigesingel.
Hoe kom jij erop dan, als je er afgevallen bent? Ik moest soms afstappen, maar als ik er dan weer op wilde moest ik eerst een boomstam of a.n.w.b. paddestoel opzoeken. Of ben jij zo lenig? Kan me niet voorstellen dat je er met zo'n zere knie zo opspringt.....

Ik ben eens van Jackie afgevallen. Hij bokte verschrikkelijk, ik viel er af, met mijn gezicht recht naar beneden, in een bult stenen die ze uit het aardappelland hadden gezocht. Ik hoor nog dat geluid van die stenen die uit elkaar schoven toen mijn gezicht erin kwam :o
Ik had mijn hele gezicht kapot, neus gebroken en mijn enkelbanden zwaar gekneusd. Ik kon niet lopen, dus móest wel weer op Jackie. Die was net als Woudina helemaal gek, dribbelen, aan de teugels trekken. Dat voelde heerlijk met mijn gebroken neus..... Maar ik had geen keus, lopen kon ik niet.
Paarden zijn met vorstig weer vaak drukker, het was vandaag ook wel fris.

Maar je hoeft je niet onnozel voelen hoor! We vallen er allemaal wel eens af, en ik vind het knap dat je in galop durft zonder zadel!
Beterschap met je knie, en die rijbroek....ach heb je een excuus om een nieuwe te kopen. Die van mij gaan nooit af....heb ook wel eens zin aan een nieuwe look.....
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Esther

Bericht door Esther » za 15 dec 2007, 18:20

Au, klinkt pijnlijk.. Tja, ze kunnen altijd een keer schrikken en zonder zadel heb je dan net wat minder grip..

Sterkte!! (zonde van je rijbroek..)
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 15 dec 2007, 18:25

Woudina is juist zo makkelijk zonder zadel, vaak makkelijker dan met, omdat ze zo voorzichtig is :)

@ Ivonne: bij huis kom ik er altijd op via de trailer. Maar die heb je niet op het zandpad.. :D We hebben wel van die kleine dikke paaltjes staan, met een schuine punt. Als ik dan op het randje ga staan kan ik er heel makkelijk weer op komen.
Die val van jou klinkt nog veel minder fijn, au! Ik was gelijk blij toen ik merkte dat ik niks gebroken had. Zul je net zien 8)7

Het is idd. een mooie reden om een nieuwe rijbroek uit te zoeken. Echt zo blij dat ik de eurostar aan had, en niet de cavallo..want daar had ik echt enorm van gebaald als die stuk was gegaan. Die zit zo fijn!
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » za 15 dec 2007, 18:59

Auwtsj, dat klinkt niet lekker. Gekke fjordenbeesten.
Ik vind het ook heerlijk om zonder zadel te rijden :j

Sterkte met je knie :(:)
Tanja

Bericht door Tanja » za 15 dec 2007, 21:09

Dat is wel pijnlijk.
Ik rij overigens bijna nooit zonder zadel heel af en toe in de bak,
ben daar ook nooit een ster in geweest zonder zadel rijden. :D
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.

Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Saar

Bericht door Saar » zo 16 dec 2007, 03:01

Lies schreef:Auw! voel het schelpenpad helemaal...
Dat had ik nou ook toen ik het las...brrr :\

Sterkte met je knie, zal wel stijf zijn vandaag :(:)
...You can't know me in the way I do...

:D Officieel benoemd tot OpperKneus van FW :D
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » zo 16 dec 2007, 06:42

Ik zie het ook allemaal voor me.
Daarom rij ik alleen zonder zadel in de bak,dan val je iets zachter.....soms.....

Sterkte met je knie.
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
alex19

Bericht door alex19 » zo 16 dec 2007, 09:17

Onze twee Bjorkmannen hebben ook regelmatig een aanval van hysterie....Ze blijven je verassen!
Sterkte met je knie.
Plaats reactie