Als eerst ben ik Vrijdag met Tea naar de binnenbak geweest en Wendy was ook mee. Was erg gezellig. Ik merkte vrijdag al dat Tea toch echt in een beter humeur was dan de afgelopen weken, de wisseltruc werkt toch al wat..
Dus Tea uitgeladen opgezadeld, ik kan al aan mijn singel merken dat ze dikker wordt..
Lekker gereden, Wendy gaf aan waar het nog aan schorte en als ik daar op ging letten liep ze alweer een stuk beter. Struikelpunten blijven toch mijn zit en mijn homohandje.. Ik steek mijn benen te veel naar achter en daardoor ga ik teveel achterover zitten, of andersom, wat is de oorzaak..
Als ik daarom denk gaat het al beter..
Op een gegeven moment was iedereen weg, behalve Wendy die in de bak stond, dus ik voor de tweede keer een echte galop gedaan met Tea..
Ze springt wat lastig aan en dus gebruik ik even een zweepje.. Ik had wat veel vaart en zette haar dus even op een volte.. maar tijdens die volte kwamen we Wendy tegen.. Ze stond nog even te kijken, wat gaat Esther nu doen, voor of achterlangs, maar Tea stoof mooi door.. Ik had het door, ze wilde er rechtoverheen.. Dus ik brullen, kijk uit en Wendy duikt aan de kant!!!!! Oeps..

De galop op de andere hand ging een stuk beter, iets meer ruimte gegeven, waar ze dan goed op reageerd en het was dus een heel wat bezadigder tempo.. Ik had de zweep ook maar even aan de kant gelegd, hihi..
Maar goed, ik heb de galop weer aangedurft, al blijf ik het wat eng vinden, weet ook niet echt goed waarom..
Zaterdagochtend lag ik nog lekker in bed.. Roept mijn zus ineens, Esther, de hoefsmid is er.. dritt, helemaal vergeten... Ik snel min trui aanbroek aan schoenen aan.. Ik had natuurlijk ook geen geld in huis..

Mijn moeder moest even een boodschap doen en zei dat ze probeerde snel terug te zijn..
Dus eerst Bente gepakt, die deed het zo braaf, bleef netjes staan, misschien een klein beetje hangen, maar goed, de laatste die eraan had gezeten was ook de hoefsmid, hihi..
Daarna Tea, die ook braaf was. Die had wat eerder gemoeten want er zaten wat afgknapte hoefrandjes aan zei de hoefsmid, ja, hallo, het geld groeit me op de rug en ze heeft er helemaal geen last van..
Ik had al verteld dat ik geen geld in huis had en de hoefsmid zei dat het de volgende keer ook wel mocht..
Hij was net weg kwam mijn moeder weer thuis.. Was ze net te laat, en dat zei ik tegen haar.. Maar ze was de hoefsmid tegengekomen en ze had hem gestopt en toch nog even betaald.. Gelukkig, vind het zo hammerysk als je geen geld hebt..
Toen de paarden maar naar buiten gedaan.. Eerst Tea naar de wei gebracht en heb daarbij het touwhalster om gedaan, dan luistert ze al een stuk beter..
Daarna Bente naar buiten, maar ik zag bij ons op het plein de trailer nog open o staan. Even oefenen.. Dus een paar keer met Bente de traile rin en uit en dat deed ze ook weer keurig. Eerst even met een aanmoediging van mijn vader van achter, maar daarna gewoon zelf.. Vooruit en weer wat achteruit de klep af en weer een stukje vooruit, peace of cake..
Nu staan ze met zijn tweeën nog lekker op het land, straks mogen ze weer naar binnen en lekker genieten van wat hooi, worteltjes en wat brokjes..
Het gaat weer goed hier!!