Diëgo en Marga moeten al een poosje geknipt worden, maar eerst kon ik me er niet toe zetten, na Jackie's dood. Toen kreeg ik griep.....en steeds dat rotweer. Marga zit van top tot teen onder de blubs, inclusief manen.
Vanmorgen heb ik dan toch maar Diëgo onder handen genomen (lees: verknipt

Hij is altijd al wel wat vervelend met knippen, steeds naar het plafond kijken zodat er een knik in zijn nek komt, stapje naar voren, stapje naar achter, zó irritant. Aangezien ik niet graag vanaf de grond knip (hij is 1.50 en ik ben niet zo groot) sta ik op een omgekeerde voerbak. Maar dan gaat hij een miniscuul klein stapje naar achter (ondanks dat hij erg kort vast staat), zodat ik er nét niet bij kan. Ik van de voerbak af, stukje naar achter, weer op de voerbak.....je raadt het al: Diëgo weer een ieniemini stapje naar voren. Ik weer van de voerbak af, stukje naar voren, weer op de voerbak. Ik kan hem dit gewoon niet afleren. Vandaag was hij extra vervelend, hij staat al een dikke week alleen en verveelt zich. Ik voel me nog steeds niet fit dus, had al weinig zin om te knippen, dus ik kon zijn gedrag niet verdragen. Toen deed ik iets doms, hing een hooinet voor hem op, zodat hij stil bleef staan. Ja, hij stond wel stil, maar ging als een dolle met zijn hoofd tekeer om het hooi uit dat net te krijgen. geen succes dus.
Ik had de ene kant het witte voor mijn doen best mooi, redelijk mooie boog erin. Toen het zwarte, dat wilde van geen kant. Door de vele regen en wind zaten zijn manen heel lelijk, allemaal plat naar voren, richting zijn oren. Ik kreeg het zwarte niet mooi, begon me steeds meer te ergeren.
Toen aan de andere kant het witte, zat ik wel 2 centimeter lager als aan de andere kant......Ik had echt geen zin om die andere kant nóg een keer te doen, was al 3 kwartier bezig......Dus toen heb ik (geef het toe, beetje impulsief) alles zo kort geknipt als die 2e witte kant, alles op 1 lengte, ook het zwarte. Maar de boog zat er zó lelijk in, hoogtste punt láng niet in het midden, kan wel janken..... Het groeit wel weer aan, ik weet het, maar ik baalde er wel van. Ik heb Marga nog maar even laten lopen, die heeft een nóg wildere bos, omdat die het zwarte veel breder heeft dan Diëgo.
Vinden jullie knippen in de herfts/winter ook moeilijker dan in de zomer? Het is helemaal verwaaid en Diëgo heeft zo'n dikke vacht, zit helemaal door zijn manen.....
Dus Claudia, als je nog deze kant op komt volgend weekend.......leef je uit op Marga zou ik zeggen