ze staan weer thuis.....

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Ziggy

ze staan weer thuis.....

Bericht door Ziggy » zo 02 dec 2007, 16:57

we waren vanmiddag in de wei en Balou (van hier van FW) kwam met haar vriend naar de paardjes kijken en we hadden het erover dat het nu eigenlijk even niet meer te doen is in me wei |( Buiten de blubber is het ook nog eens zo dat die wei heel hoog ligt (op een heuvel) en er stond zo'n verschrikkelijke storm, dat ik het niet verantwoord vond om ze te laten staan. Ik weet dat ze wel wat kunnen hebben, maar deze storm kwam precies van een kant waar ze geen beschutting van hebben, dus Balou heeft Exel gepakt en ik Vera en zo zijn we wandelend naar huis gegaan.
Geeft overigens leuke reacties als je langs de kerstmarkten wandeld met 2 paarden en dan ook nog langs een aantal terrasjes O:) Balou moest constant opletten dat Exel geen tasjes bij de mensen uit hun handen pikte :D

Nou moeten we maar ff kijken wat we verder gaan doen, wat ons betreft kunnen ze hier blijven staan, maarja buren aan de achterkant hebben de vorige keer ook al lopen zeuren, dus die zal hier morgen wel weer voor de deur staan :?
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 02 dec 2007, 17:12

ja het is echt triest met het weer. Hierwaren de paarden afgelopen week ook al uitgebroken, omdat het gras aan de overkant echt groener was. Maar dat kan dan ook snel als er geen gras, maar alleen blubber in je eigen weiland staat. En wat je zegt, ik zou ze denk ik dan ook naar huis halen als het echt zulks mega slecht weer is.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Vera

Bericht door Vera » zo 02 dec 2007, 17:31

Ik heb de "kleintjes" vanmiddag ook maar naar huis gehaald, niet dat ze er niet tegen kunnen en ook niet omdat ze geen beschutting hebben, maar ik vond het zelf wel lekker om ze vanacht binnen te hebben.
Sterkte met je buren!
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 02 dec 2007, 18:23

ik heb inmiddels mijn huisbaas op de hoogte gebracht en die vindt het geen probleem (wist ik wel, maar dacht ik bel toch maar ff). Morgen zal dat mens van hierachter wel voor de deur staan, maar als zij iets anders heeft dan moet ze dat maar zeggen :D
Dinsdagmorgen komt de hoefmid en die had het er al een keertje over dat hij ook nog een landje had, misschien mag ik ze tijdelijk wel even bij hem zetten, totdat deze wei opgeknapt is.
Ik ga overigens morgen ook even contact opnemen met de weide eigenaar, vragen of er een schuilstalletje op het weiland mag. Als dat mag zijn we ook een heel eind geholpen, dan weet ik in ieder geval dat ze kunnen schuilen als ze daar behoefte aan hebben.
Ze staan trouwens nu nog gewoon in de regen, ze kunnen lekker droog onder de carpoort staan waar schoon stro ligt, maar nee ze staan gewoon in de regen |o
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Susanne

Bericht door Susanne » zo 02 dec 2007, 18:56

Het weer is ook niet normaal. Als je wilt kan ik je wel het tel. nummer van Bianca geven. Misschien kunnen ze tijdelijk op de veulenwei in weustenrade kunnen staan (die waar Trees ook gestaan heeft toen). Sms maar even...
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 02 dec 2007, 19:15

Susanne schreef:Het weer is ook niet normaal. Als je wilt kan ik je wel het tel. nummer van Bianca geven. Misschien kunnen ze tijdelijk op de veulenwei in weustenrade kunnen staan (die waar Trees ook gestaan heeft toen). Sms maar even...
is die wei wel droog? want het is bij mij nu echt te erg, ben als de dood dat ik er straks 2 met mok heb staan |( Sms is onderweg

DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » zo 02 dec 2007, 19:41

Ik voel me vandaag ook al zo rot over de omstandigheden van mijn paardjes. Als het maar 1 dagje droog is tussendoor is dat genoeg, maar nu gaat het gewoon 5 dagen lang regenen. Ze hebben wel een schuilstal maar de ingang loopt ook iedere keer vol (zakt dus wel goed weg maar niet met zulke buien) helaas kan ik ze niet in mijn achtertuin zetten. Baal zo dat het weitje bij mijn ouders weg is. Ben blij als ik volgend jaar op onze nieuwe kan. En dan komt er een DROGE schuilstal. Ik weet dus wel hoe je je voelt hoor Claudia.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 02 dec 2007, 19:44

ik moest vanmiddag ook aan jou denken hoor Wendy, omdat ik weet dat jij met dezelfde ellende zit als ik

Mir

Bericht door Mir » zo 02 dec 2007, 19:50

Tis ook echt te nat nu gewoon, onze shet verdwijnt bijna helemaal in de blub. Gelukkig heeft zij een droge bunker als schuilstal.
Maar op zich, ook een beetje een prive kerststalletje (om het positief te houden O:) ). Zet de buurvrouw maar een nachtje in de blub :D !
Esther

Bericht door Esther » ma 03 dec 2007, 09:25

Wat toch een ellende met die wei meid.. Als je hier in de buurt zou wonen zou ik zeggen, dump ze bij mij..

Ik heb het ook wel een beetje hoor. Mijn kleintjes, Bente en Djinty staan ook dag en nacht buiten met niet heel veel beschutting.. Ik heb wel het voordeel dat het land vrij hard is en het dus niet zo'n wegzak drama is. Ook geef ik ze nog steeds elke twee dagen er een nieuw stukje gras bij, dus dat is dat helemaal nog hard..

Maar wel even gezellig zo onder de carport en wat Mir zegt: Zet de buurvrouw maar in de blub..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 03 dec 2007, 10:16

nou achterbuurvrouw was heel begripvol en was blij dat ik het was komen zeggen, ze heeft ook alle begrip dat ik ze niet kon laten staan. Maar ik hoorde van hem dat mijn naaste buurman al heeft aangekondigd dat als de paarden er weer eens zouden staan, dat ie gelijk zou gaan bellen (geen idee waarheen overigens). Heb hem ook maar zo'n briefje gegeven. En dan te bedenken dat hij continue voor overlast zorgt, de godganse dag timmeren, met deuren slaan en krijsen :?

De achterburen vroegen wel of ik ervoor kon zorgen dat ze niet aan de heg gingen zitten, ze waren bang dat ze erdoor kwamen, nou span ik toch een draadje met stroom? Geen probleem bij Karwei :D

sparky10

Bericht door sparky10 » ma 03 dec 2007, 12:02

nou claudia dat is mooi opgelost zo!
ik had ze toen ook in dem odder staan vorig jaar en kreeg de db op mijn dak ,
en moest ala minuut de paarden elders zetten anders werden ze door de AID in beslag genomen
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 03 dec 2007, 12:12

sparky10 schreef:nou claudia dat is mooi opgelost zo!
ik had ze toen ook in dem odder staan vorig jaar en kreeg de db op mijn dak ,
en moest ala minuut de paarden elders zetten anders werden ze door de AID in beslag genomen
nou ik kom net weer terug van de wei, was ff paaltjes wezen halen om de heg af te zetten en dacht ik ga eens achterin kijken. Nou heeft de buurvrouw in haar tuin allemaal een soort van dennenbomen staan (kunnen de paarden niet bij) en die zijn heel hoog. Als ik nou verder de wei in loop, het deel wat ik eigenlijk goed wilde houden voor het voorjaar, dan merk ik dat het ter hoogte van die dennenbomen amper waait, dus als ik morgenmiddag nog niets gevonden heb dan ga ik ze toch maar terug brengen en dan gooi ik dat stuk ook open.
Ik blijf in de tussentijd nog wel kijken naar een weitje of iets erbij samen met Lenny. Deze wei geef ik nooit meer op, maar iets erbij voor de winter en/of voor extra gras is altijd meegenomen toch?

sparky10

Bericht door sparky10 » ma 03 dec 2007, 13:05

jazeker ,
ik weet nog wel toen spettertje stond in de modder spark ook , maar ze hadden beide een regendeken om water en elke dag voer stond onbeperkt kuil baal in de wei , en ze hadden wel degelijk een schuilstal ,
maar ja
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 03 dec 2007, 14:10

gelukkig ligt mijn wei niet zo langs de weg, dus is het ook niet goed te zien hoe ie eruit ziet

Lindatjuhhh
Contacteer:

Bericht door Lindatjuhhh » ma 03 dec 2007, 15:42

Het is echt een probleem met die blubber. Bij ons zijn alle weitjes ook alleen nog maar blubber, Saphyra wil al helemaal niet meer op de wei. Zodra ik het hek opendoe draait ze zich om. En als ik haar dan eindelijk de wei in heb, dan gaat ze voor de poort staan hinniken. Het zal er deze week niet beter op worden dus zal het helaas wat meer stal worden voorlopig.
Hopelijk heb je snel een goede oplossing voor de wintermaanden.
Afbeelding
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 03 dec 2007, 15:46

ja als het toch eens een poosje droog zij zijn he? Dat zou al zoveel schelen, maarja ......... |( |(

Plaats reactie