Vandaag heb k in een bui van overmoedigheid aan aan stalgenote gevraagd of ik haar hackamore eens mocht proberen. En het mocht... Omgedaan om te passen, past perfect.... T was wel leuk om te zien, ik rij altijd engels met Vjesta, en ik heb zelf nu een super stoer rondgenaaid hoofdstel. En het hackamore is echt een western hoofdstel. 2 losse teugels, bruin leer, echt heel western. T stond d'r wel goed.
Eventjes een rondje aan de hand, ging prima. Nieuwschierig, longeerbak in, zonder zadel ff wat rondjes stappen. Ging prima. Nog nieuwschieriger, zadel erop, rondjes draven en galloperen, ging prima. Nog nieuwschieriger, laarzen aan, en de grote bak in. En ook daar keurig luisteren. Was zo grappig, je kon d'r int begin echt horen denken 'wat is zij in hemelsnaam aan het doen'.
Dus na de zadelproef volgende week maandag ga k vaker zonder bit rijden... Van dezelde stalgenote heb ik een zwarte hackamore gekregen die ik aan mijn engelse hoofdstel kan maken.
Verder ben k vandaag weer met Vjesta met t dameszadel naar buiten geweest. Compleet in rijrok, met m'n wedstrijdjasje handschoenen, alles

Ze word steeds dapperder, gaat steeds grotere stukken voorop lopen. Vorige week ook al samen met Sarah op Marcello en Marleen op Tycho buiten gereden, en toen heeft ze ook hele stukken voorop gelopen, de anderen voorbij gedraafd e.d.