Ik kan beter zeggen: Je hebt van die weken....

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
leoensuzanne

Ik kan beter zeggen: Je hebt van die weken....

Bericht door leoensuzanne » di 13 nov 2007, 12:08

Vanmorgen wilde ik de paarden gaan doen. Toen ik aan kwam gereden, stond er bij de buren politie. Ik dacht al meteen:"Als er maar niets ernstigs is gebeurd." Dus gevoerd en toen de draden dicht gaan maken. 1 lijn was er kapot, die dus maar aan elkaar geknoopt en toen het hele spul naar buiten. Terwijl ik de lijn stond op te rollen, kwam de buurvrouw van de wei naar buiten. Wat bleek? Ze hadden bij hen de fietsen weggehaald. Ik nog mooi van"Goh, wat vervelend. Dat ze toch van een ander zijn spullen afblijven..." Het vrouwtje gaf al meteen aan dat ze bang was dat ze ook bij ons in stal was geweest. Mij was niets opgevallen, dus dat zei ik ook. Oh gelukkig dan.
Leo even gebeld en die gaf aan, dat ik toch maar even goed moest kijken. Vooral ook dat het tuig er nog wel hing. Nu hangt dat in een schuur met 2 grote garagedeuren ervoor, en de sloten hingen er ook op. Ja sufferd, ik niet goed gekeken. 1 van de sloten was dus kapot. En ik trek de deur open en ja hoor. Mijn Stubbenzadeltje was weg!!! dritt! Het tuig van de boer hing nog wel gewoon op de kar. Ze hebben de hoes ervan af gehaald en het zadeltje mee genomen. Ik baal nog extra, want daar hing een hele fijne singel aan. Nu is het wel een 2ehands zadeltje, maar het reed nog erg fijn. Ik had het daar laten hangen, zodat een meisje het kon gebruiken op 1 van de fjorden van die boer.
Dus naar de stal gegaan en toen wilde ik mijn kast openmaken. Het sleuteltje erin en ik kreeg hem niet open. Dat doet hij vaker, dan moet ik tegen de deuren aanduwen. ook dat ging niet. Het boertje gaf aan dat dat ook moeilijk zou zijn, want ik moest maar bij de zijkant kijken. En ja hoor, helemaal ontzet. Ze hebben hem open willen maken, maar dat is ze dus niet gelukt. Nu konden ze uit die kast niet zo heel veel van waarde mee nemen. De rest van het spul heb ik thuis, maar toch.
Ik al lang blij dat er niets met de paarden was. Maar als die nu eens konden praten!! Zij hebben ze dus gezien.
Toen ik weg wilde rijden, zag ik dat ze het prikkeldraad langs de loop open hadden geknipt. En wat blijkt, het lint wat ik 's morgens heb dicht geknoopt, was ook open geknipt.
De politie is geweest. Nu maar goed rondkijken op internet en zo, maar ik verwacht niet dat ik het zadeltje nog terug krijg.
Ook bij de andere buren hadden ze 2 fietsen en een zadel mee genomen en een eindje verder een motor. Volgens de politie waren ze al 2 nachten achter elkaar bezig.

Grrrrr, je zou die mensen toch wat doen!!! Laat ze met hun tengels van andermans spullen afblijven!!! Nu maar afwachten wat de verzekering doet.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 13 nov 2007, 12:12

O jee, zeg, wat je niet allemaal kan meemaken in een week. Ik heb zo'n hekel aan die lui die andermans spullen niet met rust kunnen laten, bah :( . En gelukkig hebben ze de paarden niet het weiland uitgejaagd, hebben ze voor de lol ook eens ergens gedaan waar ingebroken was _-:( .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Charret

Bericht door Charret » di 13 nov 2007, 12:36

Wat een tuig loopt er toch rond!
En wat willen ze ermee bereiken om de wei half los te maken?
Het zit je niet mee, Suzanne!
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » di 13 nov 2007, 12:39

Jeetje dat is schrikken zeg :o
Je hebt idd. veel pech in een week :(:)
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 13 nov 2007, 13:12

jeetje zeg, gelukkig zijn ze van de paarden afgebleven, maar dat ze toch niet van andermans spullen af kunnen blijven :( Jij hebt idd een pechweek
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » di 13 nov 2007, 15:18

Nou ben wel heel blij dat ze niets met de paarden hebben gedaan. die stonden gewoon binnen, maar het is ze echt om de spullen te doen geweest.
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » di 13 nov 2007, 15:42

Jemig,dat was vast schrikken,hoeveel pech kun je hebben.
Gelukkig zijn ze idd van de paarden afgebleven.
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
Esther

Bericht door Esther » di 13 nov 2007, 16:26

Het zit ook niet mee!!
Wel erg jammer van je zadel, dat ze daar nou niet vanaf kunnen blijven.. Jammer hoor dat dat zo moet..

Hoop dat je hem nog vindt, of snel een ander zadel hebt..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » di 13 nov 2007, 18:02

@ Esther, het was gelukkig niet mijn goede rijzadel. Mijn Hulsebosje hangt gewoon netjes thuis. Dit zadel was een 2e hands Stubben zadel, wat ik gekocht heb, toen ik bij mijn schoonvader reed. Voor Ronan heb ik altijd een ander gehad. Maar dit zadel was gewoon erg fijn. Ik had nog een Daaleman liggen (voor de andere fjord bij mijn schoonvader) maar dat was gewoon niet zo fijn. Een meisje reed bij die boer op mijn Stubben en die heeft nu de Daaleman mee. Wel neemt ze het voortaan mee naar huis.

Maar alsof het nog niet genoeg is, krijg ik dus net een mail binnen dat ze de foto's van mijn externe schijf niet meer terug krijgen!!!! En hier baal ik dus echt van. Ik kan wel janken!!! Hier stonden veel foto's van Jessie op en van de paarden van ruim een jaar. Ik had ze bij elkaar gezet, zodat ik ze allemaal op mijn gemak eens kon uitzoeken en dan branden. Tja, toen mijn pc is gecrashed, herkende mijn pc later die schijf niet meer. Dus weg foto's. Snik, snik.
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 13 nov 2007, 18:29

het hangt bij jou in de lucht hoor, jeetje het blijft aan de gang :?
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » wo 14 nov 2007, 07:30

Nou, ik vind dat het wel mag op houden!!! Heb gisteren een nieuw strijkijzer gekregen alvast voor Sinterklaas, want die van mij is maandag (ook nog) in 3 stukken uit elkaar gevallen!!! Maar nu kan ik weer fijn strijken. Moet ook wel met die babywas, die klaar moet zijn. Hopelijk is de pech nu voorbij.
Vanmiddag naar een ruiterspeciaalzaak om een bon te laten maken van mijn zadel en dan moet ik ook nog een bon laten maken bij een sloper van mijn kast. Als ik alles terug krijgt, heb ik wel weer een mooi centje terug. Dus dat is dan een gelukkie bij een ongelukkie.
Leentje

Bericht door Leentje » wo 14 nov 2007, 07:50

helaas komt zulke ongein idd nooit alleen!
ik hoopedat je alles vergeod krijgt,maar liever nog,moeten ze idd eens van andermans spullen afblijven.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Plaats reactie