tja, je hebt van die dagen....
-
tja, je hebt van die dagen....
Gisterenavond is Leo naar stal gereden om de paardjes binnen te zetten. En nu niet alleen die 2 van ons, maar ook een 6jarige merrie met veulen en haar jaarling. Dus Leo had Ronan mee genomen en doet (net als ik eigenlijk altijd) net voor de ingang van de stal zijn halster af. Maar de boer had bieten op de grond gelegd aan de andere kant van de deur. Tja en dan heb je een mannelijke fjord.... dus die wil naar de bieten. Leo roept een keer en mijnheer naait eruit!! Richting de weg, maar ook richting de wei. Tja en dan is de wei nog steeds afgezet met boven prikkeldraad (vind ik verschikkelijk, maar de boer doet er niets aan. Nog effe in ieder geval) en onder gladdraad. Mijnheer maakt dat niets uit en dendert zo door de draad heen!!! Leo boos en wat paniek, want je moet er niet aan denken met dat draad.... De jaarling had zoiets van "He de stroom eraf, dan kan ik onder de draad door!"Dus Anca, merrie en veulen gauw de stal in gedaan en terug voor Ronan. Die was intussen langs de loop (sloot) af naar de andere wei gegaan en liep toen richting een wei met 5 Belzen. Leo kon hem toen gewoon pakken en dus zijn ze naar de stal gegaan.
Vandaag hebben we met de fjordenmensen die we helpen op de keuring (en die ons helpen) zitten gourmetten. Eerst was het traditie, dat als iemand prijs had, we bij hen op de borrel kwamen. Maar doordat iedereen het steeds drukker kreeg, kwam dat niet meer zo goed uit, dus gourmetten. Inge en ik gingen de paarden binnen halen. En dat is allemaal prima verlopen. We wilden naar huis en ik zeg nog tegen Inge:"Wat doet die auto toch vreemd! Het leek zo zwaar, alsof ik hem in de verkeerde versnelling had staan. Weg gereden en een paar 100 meter afgedraaid onder een lantaarnpaal en ja hoor, slappe band!!! Terug gereden naar stal en toen heeft die boer dus de band verwisseld.
Dat het dan net andersom eens gebeurd!!! De paarden bij ons eruit en de platte band bij Leo.... Dan hadden we ws allebei beter geweten hoe we ermee om moesten gaan. Grrrrr, maar ja. Het is allemaal goed afgelopen.
Vandaag hebben we met de fjordenmensen die we helpen op de keuring (en die ons helpen) zitten gourmetten. Eerst was het traditie, dat als iemand prijs had, we bij hen op de borrel kwamen. Maar doordat iedereen het steeds drukker kreeg, kwam dat niet meer zo goed uit, dus gourmetten. Inge en ik gingen de paarden binnen halen. En dat is allemaal prima verlopen. We wilden naar huis en ik zeg nog tegen Inge:"Wat doet die auto toch vreemd! Het leek zo zwaar, alsof ik hem in de verkeerde versnelling had staan. Weg gereden en een paar 100 meter afgedraaid onder een lantaarnpaal en ja hoor, slappe band!!! Terug gereden naar stal en toen heeft die boer dus de band verwisseld.
Dat het dan net andersom eens gebeurd!!! De paarden bij ons eruit en de platte band bij Leo.... Dan hadden we ws allebei beter geweten hoe we ermee om moesten gaan. Grrrrr, maar ja. Het is allemaal goed afgelopen.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
hihi omgedraaid was beter geweest ja... hahaha!!!
gelukkig is alles goedgekomen, maar inderdaad..
af en toe ZITTEN er van die dagen tussen.. pfff
ken ze helaas maar al te goed haha
gelukkig is alles goedgekomen, maar inderdaad..
af en toe ZITTEN er van die dagen tussen.. pfff

ken ze helaas maar al te goed haha

veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
- Senna&Cajra
O ja, had ik vorige week nog, van vroeg tot laat ging echt alles mis. Dan heb je idd het idee dat je beter in bed kan blijven ja.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
-
Ach ja, dat is het voordeel als je paard een wat dikkere vacht én een olifantenhuid heeft. Nee, gelukkig heeft hij er niets aan overgehouden. Sterker nog, ik denk dat hij er zelfs niets van heeft geleerd. Maar toch vreemd dat hij dat bij Leo steeds doet en bij mij niet. Maar dat is bekend bij ons. Hij heeft blijkbaar echt maar 1 baasje. Ikke dus.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)