Ik mag me de trotse eigenaar noemen van de gra kleurige fjordenhengst Aard. Hij was van ginnybanshee hier op bokt. Het was echt puur toeval, vriendinnen van mij waren vandaag op de paardenmarkt in Nederland en belde mij rond de middag op met de vraag of ik nog een fjordje zocht.
Ik had al 7 paarden waarvan 3 fjorden dus was niet direct op zoek. Toch even uit nieuwsgierigheid de afstamming gevraagt en bleek het om de 3.5 jarige Aard te gaan. Een briggen langs moederskant en timor als vader. Ik wist direct over welk fjordje het ging, even met manlief overlegt en zo hebben we op 15 min beslist om hem erbij te nemen.
Het enige probleem was om hem thuis te krijgen, het is bijna 3 uur rijden van de markt naar mij thuis en ik kon niet ginder geraken. Mijn vriendin heel de markt maar rondgelopen en op den duur vond ze iemand die vlak bij mij woonde. Dus hop de pony in de vrachtwagen en rijden. Hij moet zich super gedragen hebben, ook tijdens het op- en afladen.
De bedoeling is om hem klaar te stomen voor de hengstenkeuring in maart en moest hij er dan niet door zijn is het nog steeds geen probleem. Het enige nadeel is wel zijn wilde lokken moeten eraf

Code: Selecteer alles
Saskia: alinea's, hoofdletters en leestekens geplaatst i.v.m. leesbaarheid