Op de Wildkamp gereden

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Vjestagirl

Op de Wildkamp gereden

Bericht door Vjestagirl » zo 04 nov 2007, 16:15

Ze zadelproef komt er aan, en ik wilde eens zien wat Vjesta op vreemd terrein zou doen... Daar komt bij dat we zal meer dan een jaar niet meer gesprongen hadden, en dat dat toch wel handig is...

Dus Marianne gebeld met de vraag of ik de bak mocht gebruiken. Geen enkel probleem. Dus Vjesta opgeladen en gaan met die banaan.

Daar uitgeladen, stond ze eventjes om zich heen te kijken. Opgezadeld en aan de hand een rondje door de bak gelopen. De spiegels waren machtig interesant (snuffelen, maar hee, dat rare paard aan de andere kant reageerd precies hetzelfde)... Geweldig om te zien...

Opgestegen, en eigenlijk niets aan de hand. ze was wel heel erg gespannen, wat er ook in resulteerde dat nagevelijkheid ver te zoeken was, maar ze liep wel. Reageerde goed op mijn benen, en liep lekker. Iedere keer als we de lange zeide opdraaiden hinnikte zij naar haar spiegelbeeld. Geweldig...

En toen n sprongetje neer gezet. Al zeker 1,5 jaar niet meer gesprongen. We rijden in een rustig drafje op de hindernis af, Vjesta zíet de hindernis, oren naar voren, hoofd omhoog, kont eronder, tandje erbij en we VLIEGEN eroverheen... En iedere keer, iedere keer zodra we op de hindernis af reden koppie erop en gaan. Dat komt dus helemaal goed...
Fannyfjord
Contacteer:

Bericht door Fannyfjord » zo 04 nov 2007, 19:59

haha ik zie het al helemaal voor me hoe ze op die spiegel reageerde, ik heb een keer op een paard gereden dat van zijn spiegelbeel schrok, telkens als ik erlangs reed sprong die weer opzij :=
Anna

Bericht door Anna » ma 05 nov 2007, 00:56

Zo jullie zijn er klaar voor
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » ma 05 nov 2007, 13:36

Lekker hoor!
Dat gaat vast goed komen!
Vjestagirl

Bericht door Vjestagirl » ma 05 nov 2007, 13:37

Waar ik vooral mee zit is het buitenrijden. Vjesta zal er nooit vandoor gaan, zeker niet als er andere paarden bij zijn... Maar spannende dingen laat ze nogsteeds liever een ander eerst langsheen lopen...
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » ma 05 nov 2007, 14:05

Ik wou zeggen kom een keer hier buitenrijden, ik kan namelijk met Rian van een groep/paard weg rijden, maar Rian is helaas kreupel dit weekend, en hopelijk belt Steffie vd laarse straks nog terug. Het was gister al minder, maar geen idee of ik er dit weekend weer op kan...
Vjestagirl

Bericht door Vjestagirl » di 06 nov 2007, 00:10

Ok. Wat rot voor je dat ze kreupel is, weet je al wat het is?

Maare, om een keer naar buiten te gaan met Vjes en Rian, graag...
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » di 06 nov 2007, 09:54

ze heeft zich waarschijnlijk in de wei flink verstuikt... We moeten zeker 10 dagen niet werken, en druppels geven.
Als ik weer mag rijden ben je welkom :j
Vjestagirl

Bericht door Vjestagirl » di 06 nov 2007, 10:29

Oeh, dat is niet best... Heeft ze er erg veel last van (ik herinner me een kreupele Vjes die heel zielig en alleen bij t hek stond terwijl de andere paarden helemaal achterin stonden te eten)
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » di 06 nov 2007, 10:36

Stappen gaat al beter, en ze komt ook niet meer onwijs stijf de stal uit. Draaien gaat nog wel lastig, maar niet meer zo moeilijk als van het weekend. Ze moet echt last hebbenv an haar mond of buik wil ze niet gaan eten in de wei 8)7
Vjestagirl

Bericht door Vjestagirl » di 06 nov 2007, 10:39

Haha... Vjesta was naar mij toe gekomen (ongeveer op 3 benen dus) om haar eten te krijgen... En vervolgends kon ze dus alleen met veel pijn en moeite weer naar achteren toe...

Naderhand hebben we ze dus gewoon op een kleiner stukje gezet...
Plaats reactie