Elite paard

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
saskia
Moderator

Elite paard

Bericht door saskia » vr 19 okt 2007, 21:22

Paardrijden een elitesport...mwah valt mee. Voor een niet al te groot bedrag kun je een uurtje paardrijden. Starters setjes met paardrijlaarzen, broek, cap én bijpassend zweepje heb je bij de plaatselijke ruitersportzaak al voor een euro of 50. Ook daar gaat het niet mis.

Maar waar ik me dan toch lelijk in vergist heb O:)

Een stalgenootje en ik besloten samen een voerton te kopen en de muesli te delen. Zo zou niet de ruimte voor de kast in beslag genomen worden door een overdosis tonnen. Zo gezegd zo gedaan, ik ging op zoek naar een voerton en zij zou de muesli halen.

Ik kwam langs de Welkoop (boerenbond weet ik veel hoe het heet, de meeste bezoekers lopen in houthakkers vest en op klompen, lekker low-budget dus zou je denken) dus ik loop even naar binnen. Mijn oog valt direct op de voertonnen achter in de winkel.

Vijfendertigeuroenvijfennegentigcent :o

Naaaaaaa, een voerton _O-

Grapjassen daar, denk je 'even' een voerton te kopen. Maar zo zijn we niet getrouwd dus dat feestje ging niet door. Mijn partner in crime kwam op dat moment toevallig dezelfde winkel binnenlopen om muesli te halen. Lekker loos, hadden we dat geweten had er net zo goed 1 iemand kunnen gaan.

We hebben ons nog even wat minuutjes lekker hard staan verbazen over de prijzen van de voertonnen :+ Overigens was er wel een voerton van 12,50, maar daar kan net een maand voer in voor je hamster :?

Ik ben toen maar een deurtje of wat verder gaan kijken bij een boer en vertelde dat de voertonnen bijd e welkoop 35,95 waren. En als echte boer zei deze man dan ook direct: Zijn ze gek! Dat is 77 gulden :D

Ik heb nu een ton voor iets meer dan een tientje.

Maar jeetje 35,95 voor een voerton. Logisch dat paarden houden als iets voor 'de rijken' wordt gezien. :')
Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
:L SJORSJE :L
Vjestagirl

Bericht door Vjestagirl » vr 19 okt 2007, 22:39

Ik heb wel zo'n ton. Ze gaan n leven lang mee, ze zijn echt niet open te krijgen door iets anders dan n mens en ze zijn 100% waterdicht...

Maar ze zijn idd errug duur!
Viv

Bericht door Viv » za 20 okt 2007, 05:21

Ik heb zo'n grote blauwe waar 3 zakken in gaan, ook bij ene boer vandaan voor een 10tje, ook waterdicht en de paarden kunnen er toch niet bij.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
crmnn-

Bericht door crmnn- » za 20 okt 2007, 05:39

Het is allemaal zo ongelovelijk duur in de winkel.. ze verdienen er alleen maar op.. en waarom? misschien om ons te pesten :P
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » za 20 okt 2007, 09:16

Ach een hobby mag wat kosten toch :+

Strak plan sta je met z'n tweeën in dezelfde winkel :D
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 20 okt 2007, 09:51

Wij hadden onze lucerne in een vuilnisbak zitten je weet wel zo een waar je al je vuilnis in gooit en aan de weg zet. Mn vriend komt die wel eens tegen. HEEEEEEl goed schoonmaken (mn broertje werkte bij zo'n bedrijf) en je hebt een hele grote voerton :D Nou hadden we hem weggegeven en ja dan heb je hem helaas weer nodig natuurlijkj :( we hebben er nu een van 20 euro wel een goeie hoor
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
saskia
Moderator

Bericht door saskia » za 20 okt 2007, 10:53

maar een ton is toch een ton.

Die ik nu heb heeft ook een deksel, is ook van plastic en staat ook gewoon op de grond. Net als die van 35,95. Dus nee ik vind dat echt teveel geld O:)
Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
:L SJORSJE :L
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » za 20 okt 2007, 11:21

Moet je eens aan weideonderhoud beginnen. Schrik je je ook te pleuris wat een paaltje en draad ed kost O:) Leuke hobby paarden houden :P
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Maikuh

Bericht door Maikuh » za 20 okt 2007, 12:33

Dat zal inderdaad flink duur zijn Wendy..

Maar Sas, jij bent iig happy met je ton :D
joske_vuran
Contacteer:

Bericht door joske_vuran » za 20 okt 2007, 15:20

Is dat een witte ton met rode deksel?
Ja, die zijn inderdaad heel duur bij de BB! Ik heb me er zelf ook over staan verbazen..

Maar ze hebben ook goedkopere hoor (Zo'n groene, alleen hebben die geen draaideksel) Tenminste, bij ons in de winkel wel ;)
:L Vuran :L
Z2 + 1
Endurance: 96 goedgekeurde wedstrijdkm's!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 20 okt 2007, 15:32

O:) en zo'n eliteton heb ik dus maar weer mooi staan, onder het mom: Moet toch wat..
Maar jou gedachte ging mij ook door het hoofd toen ik het zag.
Geluk is de vrucht van intens werk
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 20 okt 2007, 16:43

DeeDee schreef:Moet je eens aan weideonderhoud beginnen. Schrik je je ook te pleuris wat een paaltje en draad ed kost O:) Leuke hobby paarden houden :P
Ja inderdaad Wendy, 2 euro voor een paaltje en als je een wei hebt van 0,5 ha dan heb je er aardig wat nodig :?

Wat betreft de voerton, ik heb er eentje via mijn stiefvader. Heb geen idee waar dat ding vandaan komt, maar hij is heel hoog. 1 nadeel er zit een klepdeksel op, dus je moet de ton niet bij de paarden zetten, want dan hebben ze 'm zo open :( Maar het zal mij een zorg zijn, ik zet dat ding hier beneden in het schuurtje en ik haal er elke dag de hoeveelheid uit die ik nodig heb voor die gasten. Ieder een eigen emmertje en klaar is klara :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Else

Bericht door Else » zo 28 okt 2007, 20:13

crmnn- schreef:Het is allemaal zo ongelovelijk duur in de winkel.. ze verdienen er alleen maar op.. en waarom? misschien om ons te pesten :P
...dat is het doel van een winkel: geld verdienen :D
Charret

Bericht door Charret » zo 28 okt 2007, 22:16

Wij hebben er eentje voor 6,95 euro. Zo'n 20 kilo zak muesli gaat er goed in en dan nog appels, poeders e.d. ook.

Ik zal dus echt nooit zoveel geld uitgeven voor een voerton.

Maar wij zijn dan ook Fjorden mensen he, Sas. :P
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Vera

Bericht door Vera » ma 29 okt 2007, 07:25

Viv schreef:Ik heb zo'n grote blauwe waar 3 zakken in gaan, ook bij ene boer vandaan voor een 10tje, ook waterdicht en de paarden kunnen er toch niet bij.
waar heb je die van jou vandaan? ik gebruik nu melkbussen, maar dan kan net geen hele zak in.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Marijke_

Bericht door Marijke_ » ma 29 okt 2007, 08:06

Wij hebben ook van die "olietonnen" blauw met draaideksel en ijzerenring zodat je er eventueel nog een slot aan kan hangen. Een grote waar ruim 3 zakken brok in kan en daar hebben we geloof ik 12,50 voor betaald en wat 2 kleinere (waar anderhalve zak muesli in kan) en die kostten 7,50 geloof ik. Gewoon even rondkijken Sas het kan echt zat goedkoper. Als je nog een adresje wilt hebben geef even een gil. Ik weet er 2.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Darwin

Bericht door Darwin » wo 31 okt 2007, 21:42

Die tonnen zijn echt belachelijk duur!! Ik heb een aantal tonnen waar vroeger lijm in heeft gezeten, staan. Natuurlijk zijn ze erg goed schoongemaakt voordat ik er voer in deed, maar ze waren wel gratis. Genoeg oplossingen als je minder geld uit wil geven dus..

Bovendien is het voer tegenwoordig al duur genoeg ;)
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » za 03 nov 2007, 15:23

bij de garages hebben ze vaak ook tonnen,
heeft hand zeep ingezeten, voor vieze monteurshandjes..
kun je vaak ook zo krijgen..
goed boenen en super ton!!!!
zwart met rood draai deksel...

overigens heeft de boerenbond wel 1 ding goed gedaan..
hi hi, en dat is een fjord in het paarden / pony info boekje zetten...
(dat is de mijne... kreeg daar een tegoedbon voor van 25 euro..
kan je dus niet eens een ton voor kopen, heb toen zak muelsi
en honde en rattenvoer gekocht....)
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
sparky10

Bericht door sparky10 » za 03 nov 2007, 18:59

ik heb er ook nog twee eentje staat in de tuin voor de suikerbieten en de ander staat in de schuur werkeloos te zijn , dus mocht er iemand belangstelling hebben alleen de deksel zit een scheur in dus niet buiten neerpleuren hihi
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Plaats reactie