het is hier echt raak met paardendiefstal

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Ziggy

het is hier echt raak met paardendiefstal

Bericht door Ziggy » do 18 okt 2007, 16:57

Ik zal even een stukje overtikken uit een belgische krant die ik gisteren van een klant kreeg, naar aanleiding van mijn verhaal over die engen mannen van verleden week:

Uit een weie in de Spreeuwerstraat in Neeroeteren is maandagochtend een Haflinger gestolen. De 8-jarige ruin is van de familie Fonke.

"We hadden Nebraska zondag nog gezien. En maandagochtend bleek hij ineens niet meer in de weide te staan", zegt Leo Fonke. "Ik vraag me trouwens af wat ze met Nebraska gaan doen. Het paard is gechipt. Dat wordt toch meteen opgemerkt."
De diefstal moet volgens hem gebeurd zijn toen het donker was. "We kijken vanuit de woonkamer recht in de weide. Het is amper 10 meter."De koets die in de weide stond, werd ook beschadigd. De dieven sneden de zetels kapot. "Maar de poort deden ze dan weer netjes dicht", merkte Fonke op. De politie Maasland kwam ter plaatste voor de vaststellingen.
Maandag in de namiddag ging de familie zelf op zoek naar het paard. Tevergeefs. "Nergens hebben we iets gezien. Zoals ik had gevreesd, want mij lijkt het uitgesloten dat het paard in de buurt ronddoolt."
De familie Fonke hoopt dat ze Nebraska vinden. "Want het paard maakte deel uit van onze familie".

Ik heb gisteren die mensen gebeld (tja handig dat naam en toenaam in die kranten staat) en hoorde dat Nebraska inmiddels gevonden is. Hij stond 8 km verderop in een weiland. Volgens die man hebben ze 'm daar "gedumpt" toen ze erachter waren gekomen dat ie gechipt en gebrandmerkt was.

Gelukkig voor die mensen natuurlijk, maar na dat gedoe bij mij en dat slot bij Lenny, was dit voor mij toch een bevestiging dat ik mijn paarden terecht weg heb gehaald uit die ander wei.

Die mensen wonen net over de grens hier, dus het is momenteel in deze regio echt eng aan het worden |(

Ik ben nog aan het overwegen of ik de politie van Maaseik ga bellen om het kenteken door te geven van die auto die bij mijn wei stond, tja wie weet doen hun er wel wat mee
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Susanne

Bericht door Susanne » do 18 okt 2007, 17:02

Hehe wat erg, maar gelukkig is ie gevonden... Ik zou morgen direct de politie in maaseik bellen, zeker omdat in de ogen van een leek een haflinger en een fjord erg op elkaar lijken.
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 18 okt 2007, 17:04

ja klopt, volgens mij zijn ze gewoon op razzia voor de slacht ofzo |( Je maakt mij niet wijs dat ze haffies en fjorden naar Afrika willen transporteren voor het leger
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Susanne

Bericht door Susanne » do 18 okt 2007, 17:09

Paps vond het ook al vreemd, maar aan de andere kant hebben ze wel een zand kleurtje... Maar dan nog horen fjorden niet thuis in afrika.
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » do 18 okt 2007, 17:21

Uniek en Simba zijn 3 jaar geleden ofzo ook gestolen.....
Uit Cothen uit het weiland..... met eigen halsters die in de stallen hingen....
maar er stond ook een shire / quarter en rijpaarden dus wij vonden het erg raar dat ze de 2 fjorden mee hadden genomen....

politie erbij gehaald, zelf gezocht.... uiteindelijk stonde ze in Werkhoven in een weiland..... waarschijnlijk door 2 jonge meisjes mee genomen die graag een eigen paard wilde, maar uniek en simba zijn de braafste niet :D dus ze waren m gesmeerd toen vonden de meisjes het niet leuk meer en hebben ze ze los gelaten op de weg :? uiteindelijk heeft een man ze dus in zijn weiland gezet....

hij zei 'tja als er niemand voor was gekomen had ik nog voor water moeten zorgen ook...' (dan bel je toch de politie?!?!?!?!)

maar dan nog, die meisjes hebben dus gewacht tot er niemand meer was (waren 10 stallen + huis + weiland van hun zelf!) vervolgens zijn ze dus gewoon via de oprijlaan de stallen in gegaan om de halsters te pakken.... paarden uit het weiland gevist (beide exact met juiste halster om, zonder dat er namen of foto's op de stallen stond/hing?!?!) en ook via de oprijlaan langs de openbare weg een heel end gelopen...... iedereen heeft ze zo kunnen zien gaan?!?!?!

uiteindelijk zijn ze mooi wel gevonden die meisjes (tot op de dag van vandaag weten ravenna en ik helaas niet wei het waren anders had ik ze zelf ook even opgezocht :D) maar ze zijn wel bij de kinderrechter voor gekomen!!!!!!

dus ben benieuwd of dit ook jongere meiden zijn...... een haflinger of fjord is natuurlijk niet veel waard ten opzichte van sportpaarden......
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 18 okt 2007, 17:27

voor een deel kan ik hierin meegaan Cindy, als niet die kerels bij mij aan de wei hadden gestaan met een auto met belgisch kenteken en die zich in allerlei bochten wrongen om mij zo gek te krijgen mijn paarden aan hun te verkopen. Plus dat ze bij mensen aan waren gaan bellen en naar mijn paarden hadden geïnformeerd.

Ik heb het vermoeden dat er gewoon een soort van bende bezig is die het op dit soort paarden heeft gemunt (waarschijnlijk vanwege hun wat bredere omvang?)

Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » do 18 okt 2007, 17:43

Gatverdamme zeg! Ik hoop voor je dat je paarden nu veilig staan...
Ik zou wel erg onrustig zijn.. brrrr
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 18 okt 2007, 17:45

Nicole schreef:Gatverdamme zeg! Ik hoop voor je dat je paarden nu veilig staan...
Ik zou wel erg onrustig zijn.. brrrr
ja echt veilig weet je nooit natuurlijk, ze staan nu wel zo dat ze niet van de weg te zien zijn en ze staan achter een huis verscholen. Voor mijn gevoel staan ze alleen maar veilig hier achter het huis, alleen dan krijg ik weer een boze achterbuurvrouw aan de deur 8)7

Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » do 18 okt 2007, 18:14

Getsie claudia, ik zou echt heel angstig worden, hier bij ons in de omgeving valt het nog mee en net als jij heb ik nu ook het geluk dat cunna helemaal beschut staat, huis ervoor, bomen erachter en bomen ernaast bovendien staat tegenover dat huis 3 jaarling sportpaarden en iets verderop ook een simpele diemaakteenkindlos constructie met hele goede drachtige sportpaarden.

Het blijft eng, en je gaat zo echt wantrouwen.
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 18 okt 2007, 18:22

nou die sportpaarden zegt op zich niets hoor mieke, bij de vorige wei waren aan de ene kant de buren 2 kwpn-ers en 2 Freibergers en aan de andere kant stonden 3 ijslanders en een kwpn-er, dus qua waarde waren die van mij het minste.

Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » do 18 okt 2007, 18:38

Ja, is waar. Maar dat is het enige waar ik me aan vast kan houden dat ze mijn cunna niet meenemen. Ik wil niet weten wat er met mij gebeurt als zei weg is. Maar in detail treed ik niet dat weet je zelf ook.
Charret

Bericht door Charret » do 18 okt 2007, 20:58

Oh zie, daar krijg ik echt de kriebels van!!
Brrrr..

@Cindy dat klinkt best als een inside job. Alsof ze de paarden dachten te kennen.
Erg vreemd en ik zou er niet aan moeten denken.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Viv

Bericht door Viv » vr 19 okt 2007, 04:32

Ik zou idd de belgische politie het kenteken en signalement doorgeven, kan nooit kwaad want dit zijn op zeker dezelfde lui geweest. Was er niet binnenkort weer markt in zuidlaren??

En dat Simba en Uniek gestolen werden weet ik ook nog als de dag van gister, zooooo brutaal. Denk nog steeds dat die meiden een blauwe maandag een paard verzorgd hebben daar anders weet je dat niet.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Leentje

Bericht door Leentje » vr 19 okt 2007, 06:08

ik zou ook ff bellen,en het kenteken etc. doorgeven!
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 19 okt 2007, 07:06

ja ik ga zo ff het telefoonnummer van de belgische politie opzoeken en dan bel ik ze straks ff

Ellen

Bericht door Ellen » vr 19 okt 2007, 07:23

Viv schreef:Ik zou idd de belgische politie het kenteken en signalement doorgeven, kan nooit kwaad want dit zijn op zeker dezelfde lui geweest. Was er niet binnenkort weer markt in zuidlaren??

En dat Simba en Uniek gestolen werden weet ik ook nog als de dag van gister, zooooo brutaal. Denk nog steeds dat die meiden een blauwe maandag een paard verzorgd hebben daar anders weet je dat niet.
De zuidlaardermarkt was afgelopen dinsdag :D
Mama van Daan (geboren 02-08-2011) en Annabel Eefje (geboren 15-01-2013)
Viv

Bericht door Viv » vr 19 okt 2007, 07:28

Ellen schreef:De zuidlaardermarkt was afgelopen dinsdag :D
[

Ik wist het..... :)* Het is altijd raak de weken voor de markten.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 19 okt 2007, 07:35

ja alleen die haflinger hebben ze dus ergens gedumpt, waarschijnlijk omdat ie gechipt is.

Ik dacht eigenlijk dat ze dit deden voor de slacht

Susanne

Bericht door Susanne » vr 19 okt 2007, 08:47

Hier is volgende week zaterdag een best grote paardenmarkt. Dus het zou best kunnen...
Ingele

Bericht door Ingele » vr 19 okt 2007, 09:20

Bah zeg!
Ik krijg er de bibbers van!

Idd voor paardenmarkten wordt er wat afgestolen, bah!
hoop dat de rust snel is wedergekeerd..
Plaats reactie