Uit een weie in de Spreeuwerstraat in Neeroeteren is maandagochtend een Haflinger gestolen. De 8-jarige ruin is van de familie Fonke.
"We hadden Nebraska zondag nog gezien. En maandagochtend bleek hij ineens niet meer in de weide te staan", zegt Leo Fonke. "Ik vraag me trouwens af wat ze met Nebraska gaan doen. Het paard is gechipt. Dat wordt toch meteen opgemerkt."
De diefstal moet volgens hem gebeurd zijn toen het donker was. "We kijken vanuit de woonkamer recht in de weide. Het is amper 10 meter."De koets die in de weide stond, werd ook beschadigd. De dieven sneden de zetels kapot. "Maar de poort deden ze dan weer netjes dicht", merkte Fonke op. De politie Maasland kwam ter plaatste voor de vaststellingen.
Maandag in de namiddag ging de familie zelf op zoek naar het paard. Tevergeefs. "Nergens hebben we iets gezien. Zoals ik had gevreesd, want mij lijkt het uitgesloten dat het paard in de buurt ronddoolt."
De familie Fonke hoopt dat ze Nebraska vinden. "Want het paard maakte deel uit van onze familie".
Ik heb gisteren die mensen gebeld (tja handig dat naam en toenaam in die kranten staat) en hoorde dat Nebraska inmiddels gevonden is. Hij stond 8 km verderop in een weiland. Volgens die man hebben ze 'm daar "gedumpt" toen ze erachter waren gekomen dat ie gechipt en gebrandmerkt was.
Gelukkig voor die mensen natuurlijk, maar na dat gedoe bij mij en dat slot bij Lenny, was dit voor mij toch een bevestiging dat ik mijn paarden terecht weg heb gehaald uit die ander wei.
Die mensen wonen net over de grens hier, dus het is momenteel in deze regio echt eng aan het worden

Ik ben nog aan het overwegen of ik de politie van Maaseik ga bellen om het kenteken door te geven van die auto die bij mijn wei stond, tja wie weet doen hun er wel wat mee