Dakota komt toch naar huis!
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Dakota komt toch naar huis!
Na veel twijfel wat beter is voor wie en waarom heb ik besloten dat Dakota naar huis komt.
Helaas niet naar de stalling waar Vinga nu staat, want daar is geen plaats voor hem maar
met beide verhuis ik naar een klein schalige prive stal bij iemand aan huis waar op dit moment
geen paarden staan, waar ik eigen baas ben en met niemand rekening hoef te houden, het is op eigen dorp dus lekker dicht bij.
De reden dat Dakota naar huis komt is hoofdzakelijk vanwege mijn eigen gezondheid.
Het heen en weer gependel tussen 2 stallen heb ik iets onderschat, zeker omdat ik bij
beide stallen alles zelf moet doen wat me met een 40 urige werkweek, een heel huishouden
en 2 paarden op 2 verschillende stallen gewoon opbreekt en in deze mate dat ik nu al oververmoeid ben.
Dus dan moet je dus keuzes maken en ik heb hiervoor gekozen. Dakota staat nu nog op de wei maar gaat straks
waar hij nu staat ook op stal en komt hij niet meer buiten (of heel weinig). De stal waar hij nu komt
te staan met Vinga kunnen ze elke dag naar buiten vanuit hun stal. Het zijn luxe paardenstallen
met een uitlooppaddock. Als maatje voor Dakota probeer ik nog een shetlandhengstje te regelen.
In de zomer kunnen ze 24 uur per dag gewoon lekker op de wei.
Hoe het zal gaan tussen Vinga en Dakota dat is even afwachten, zelf verwacht ik dat het wel mee zal vallen,
Dakota is erg op zich zelf, en staat in het veulengroepje altijd alleen op de wei ergens te grazen.
Over een paar weekjes als ze van de wei komen verhuis ik ze naar hun nieuwe stekkie.
Helaas niet naar de stalling waar Vinga nu staat, want daar is geen plaats voor hem maar
met beide verhuis ik naar een klein schalige prive stal bij iemand aan huis waar op dit moment
geen paarden staan, waar ik eigen baas ben en met niemand rekening hoef te houden, het is op eigen dorp dus lekker dicht bij.
De reden dat Dakota naar huis komt is hoofdzakelijk vanwege mijn eigen gezondheid.
Het heen en weer gependel tussen 2 stallen heb ik iets onderschat, zeker omdat ik bij
beide stallen alles zelf moet doen wat me met een 40 urige werkweek, een heel huishouden
en 2 paarden op 2 verschillende stallen gewoon opbreekt en in deze mate dat ik nu al oververmoeid ben.
Dus dan moet je dus keuzes maken en ik heb hiervoor gekozen. Dakota staat nu nog op de wei maar gaat straks
waar hij nu staat ook op stal en komt hij niet meer buiten (of heel weinig). De stal waar hij nu komt
te staan met Vinga kunnen ze elke dag naar buiten vanuit hun stal. Het zijn luxe paardenstallen
met een uitlooppaddock. Als maatje voor Dakota probeer ik nog een shetlandhengstje te regelen.
In de zomer kunnen ze 24 uur per dag gewoon lekker op de wei.
Hoe het zal gaan tussen Vinga en Dakota dat is even afwachten, zelf verwacht ik dat het wel mee zal vallen,
Dakota is erg op zich zelf, en staat in het veulengroepje altijd alleen op de wei ergens te grazen.
Over een paar weekjes als ze van de wei komen verhuis ik ze naar hun nieuwe stekkie.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
- Cindy+Uniek
wat een luxe Dree,een "eigen' stekkie!
en lkker dicht bij huis.
hopelijk voelen jullie je allerdrie daar thuis,en is dit de laatste verhuizing voor jullie.
als je hulp nodig hebt,met verhuizen dan hoor ik het wel.
en lkker dicht bij huis.
hopelijk voelen jullie je allerdrie daar thuis,en is dit de laatste verhuizing voor jullie.
als je hulp nodig hebt,met verhuizen dan hoor ik het wel.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Het enige wat ik ook zelf moet doen is hooi en vlas inslaan, tja eigen stekkie ook eigen dingen regelen.
Is op zich wel te doen alleen er is niet zo makkelijk aan hooi te komen, misschien dat jij iets weet?
Is op zich wel te doen alleen er is niet zo makkelijk aan hooi te komen, misschien dat jij iets weet?
Kijk dree dat klinkt als zo'nzelfde stekje als wat ik heb, en ik kan je zeggen, dat bevalt super 
Hooi kun je gewoon even navragen in de buurt of bij de manege welke leverancier zij hebben. Ik heb kleine baaltjes en verbruik er tussen de 27-30 per maand en vlas doe ik nu al 3/4 jaar met 30 balen en 2 paarden. Dus als ze vrij schoon zijn en veel buiten staan heb je aan 1 pallet per jaar genoeg.
heel veel plezier op je nieuwe stek straks en volgens mij heb jij gewonnen met de verhuiswedstrijd (wie verhuist het vaakst per jaar
).

Hooi kun je gewoon even navragen in de buurt of bij de manege welke leverancier zij hebben. Ik heb kleine baaltjes en verbruik er tussen de 27-30 per maand en vlas doe ik nu al 3/4 jaar met 30 balen en 2 paarden. Dus als ze vrij schoon zijn en veel buiten staan heb je aan 1 pallet per jaar genoeg.
heel veel plezier op je nieuwe stek straks en volgens mij heb jij gewonnen met de verhuiswedstrijd (wie verhuist het vaakst per jaar

Dat klinkt inderdaad super.
Ben benieuwd hoe het zal gaan als moeder en zoon elkaar weer zien.
Succes.
Ben benieuwd hoe het zal gaan als moeder en zoon elkaar weer zien.
Succes.
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
http://ciarafjord.web-log.nl/
http://ciarafjord.web-log.nl/
Re: Dakota komt toch naar huis!
Dit heb ik dus ook en dat is inderdaad erg druk. Vond het al knap van je hoe je dat deed. Gelukkig heb ik Anka wel in volpension, maar vooral 2 paarden op 2 adressen (en beide niet aan huis) is echt plannen. Kan me helemaal indenken dat je het heerlijk vindt om beide straks in elk geval op een en dezelfde plek te hebbenDreeke schreef:40 urige werkweek, een heel huishouden
en 2 paarden op 2 verschillende stallen

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
- Senna&Cajra
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Tijd scheelt het zeker heel veel, maar ook het opgejaagde gevoel is weg, denk dat dat nog de grootste boosdoener is.
2 paarden op 2 lokaties is inderdaad gedoe. Ik heb er nu 3 (Muis, Iza en Cosimo) op 3 lokaties en weet niet meer waar ik het zoeken moet, terwijl ik bij Cosimo maar 1x per week ga kijken.
Zou je trouwens wel een Shetlandhengstje kopen? Zit je straks met twee keer castratiekosten, want ik neem aan dat je ze ook ooit bij Vinga wil zetten...
En verder, hoe meer beweging hoe beter voor die kleintjes, dus hopelijk mag je al eerder dan de zomer met ze op het land.
Zou je trouwens wel een Shetlandhengstje kopen? Zit je straks met twee keer castratiekosten, want ik neem aan dat je ze ook ooit bij Vinga wil zetten...
En verder, hoe meer beweging hoe beter voor die kleintjes, dus hopelijk mag je al eerder dan de zomer met ze op het land.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
In de eerste instantie heb ik een advertentie geplaatst voor stallingyvette schreef: Zou je trouwens wel een Shetlandhengstje kopen? Zit je straks met twee keer castratiekosten, want ik neem aan dat je ze ook ooit bij Vinga wil zetten...
van een shetlander die kan dan samen met Dakota in een stal.
Als daar niemand op afkomt kan ik overwegen er zelf een te schaffen,
maar liever niet, 2 is al genoeg

ik zal eens bij ons op stal vragen,en anders kun je goodwill eens bellen?Dreeke schreef:Het enige wat ik ook zelf moet doen is hooi en vlas inslaan, tja eigen stekkie ook eigen dingen regelen.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Oh ja, stom, je schreef ook helemaal niet dat je er een ging kopen. Beetje snel gelezenDreeke schreef:In de eerste instantie heb ik een advertentie geplaatst voor stallingyvette schreef: Zou je trouwens wel een Shetlandhengstje kopen? Zit je straks met twee keer castratiekosten, want ik neem aan dat je ze ook ooit bij Vinga wil zetten...
van een shetlander die kan dan samen met Dakota in een stal.
Als daar niemand op afkomt kan ik overwegen er zelf een te schaffen,
maar liever niet, 2 is al genoeg(en denk ook dat het niet doorgaat bij vriendlief
)

"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
nou Andrea het is echt heerlijk hoor een eigen stekkie, ik kan het je echt aanbevelen 
En ik was al bang dat ik kampioen verhuizen ging worden dit jaar, maar volgens mij heb je me verslagen

En ik was al bang dat ik kampioen verhuizen ging worden dit jaar, maar volgens mij heb je me verslagen

roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

Ik vind dit een hele goede beslissing, maar dat wist je al! 
Heel veel plezier op je nieuwe stekkie straks, maar dat zit wel goed denk ik...

Heel veel plezier op je nieuwe stekkie straks, maar dat zit wel goed denk ik...

Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!