Zoals jullie weten rij ik Nierene. De eigenaresse (Annet) rijdt ook nog gewoon op Nierene en we rijden beide wedstrijden met haar. Ik rij ondertussen M1 met 1 winstpunt en Annet rijdt nu Z1 met 2 winstpunten. Dit geeft soms ook wel problemen in het rijden, omdat ik Nierene op een trensje rij en Annet met S&T. Nierene is echt een heks wat dat betreft en kan dan prima onder het trensje uitkomen. Zelf onze instructeur had z’n handen vol aan haar toen hij haar heeft gereden op de trens.
De dochter van Annet, Jessie, rijdt voor iemand anders een paard. Sylvia fokt voor haar hobby paarden en Vondie wordt nu door Jessie uitgebracht in de sport om Z1 te worden en daarna met haar te fokken. Sylvia heeft nu ook een 3 jarige merrie, Zilenie, lopen die in is gereden door Jessie. Annet wist dat Sylvia nog iemand zocht voor deze merrie en moest meteen aan mij denken. Annet geeft zelf aan dat het voor mij leuker is om een ‘eigen’ paardje te hebben dan om Nierene met haar te delen. Annet wil dadelijk ook rustiger aan gaan doen met de wedstrijden en met het rijden, en dan is het niet meer noodzakelijk voor Annet om er een bijrijder bij te hebben. Ik heb afgelopen zomer een keer op Zilenie gereden en vond die echt helemaal leuk! Sylvia en Jessie vonden het ook klikken tussen ons dus ik heb er een nieuw paardje bij.
Zilenie is een 3 jarige merrie van de hengst San Remo. Op dit moment is ze ook dragend van Spielberg, dus van de lente komt er weer een veulentje bij. Nu rij ik Zilenie ongeveer 2 á 3 keer in de week. Het gaat al best goed! Voor mij natuurlijk ook erg wennen want heb nog nooit op zo’n jong dier gereden. Gelukkig heb ik veel begeleiding van Jessie en Sylvia, die beide veel ervaring hebben in (het inrijden van) jongen paarden.
Nierene rij ik ook nog gewoon, en zal dit de komende tijd ook nog blijven doen. Wel heb ik besloten om mijn startkaart met Nierene op te zeggen. Volgend jaar moet ik namelijk ¾ jaar stage lopen, Zilenie en Nierene rijden dus heb ik echt geen tijd voor wedstrijden, en me hierop voor te bereiden. Ik wil geen half werk doen, dus die startkaart gaat de deur uit.
Tot zover de update