Een update van mij

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Maikuh

Een update van mij

Bericht door Maikuh » wo 17 okt 2007, 12:27

Al een tijd lang niet echt iets van mij laten horen. Daarom maar even een update.

Zoals jullie weten rij ik Nierene. De eigenaresse (Annet) rijdt ook nog gewoon op Nierene en we rijden beide wedstrijden met haar. Ik rij ondertussen M1 met 1 winstpunt en Annet rijdt nu Z1 met 2 winstpunten. Dit geeft soms ook wel problemen in het rijden, omdat ik Nierene op een trensje rij en Annet met S&T. Nierene is echt een heks wat dat betreft en kan dan prima onder het trensje uitkomen. Zelf onze instructeur had z’n handen vol aan haar toen hij haar heeft gereden op de trens.

De dochter van Annet, Jessie, rijdt voor iemand anders een paard. Sylvia fokt voor haar hobby paarden en Vondie wordt nu door Jessie uitgebracht in de sport om Z1 te worden en daarna met haar te fokken. Sylvia heeft nu ook een 3 jarige merrie, Zilenie, lopen die in is gereden door Jessie. Annet wist dat Sylvia nog iemand zocht voor deze merrie en moest meteen aan mij denken. Annet geeft zelf aan dat het voor mij leuker is om een ‘eigen’ paardje te hebben dan om Nierene met haar te delen. Annet wil dadelijk ook rustiger aan gaan doen met de wedstrijden en met het rijden, en dan is het niet meer noodzakelijk voor Annet om er een bijrijder bij te hebben. Ik heb afgelopen zomer een keer op Zilenie gereden en vond die echt helemaal leuk! Sylvia en Jessie vonden het ook klikken tussen ons dus ik heb er een nieuw paardje bij.

Zilenie is een 3 jarige merrie van de hengst San Remo. Op dit moment is ze ook dragend van Spielberg, dus van de lente komt er weer een veulentje bij. Nu rij ik Zilenie ongeveer 2 á 3 keer in de week. Het gaat al best goed! Voor mij natuurlijk ook erg wennen want heb nog nooit op zo’n jong dier gereden. Gelukkig heb ik veel begeleiding van Jessie en Sylvia, die beide veel ervaring hebben in (het inrijden van) jongen paarden.

Nierene rij ik ook nog gewoon, en zal dit de komende tijd ook nog blijven doen. Wel heb ik besloten om mijn startkaart met Nierene op te zeggen. Volgend jaar moet ik namelijk ¾ jaar stage lopen, Zilenie en Nierene rijden dus heb ik echt geen tijd voor wedstrijden, en me hierop voor te bereiden. Ik wil geen half werk doen, dus die startkaart gaat de deur uit.

Tot zover de update :)
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » wo 17 okt 2007, 13:01

Hé Maike leuk zo'n update! Kan me voorstellen dat je je startkaart even aan de wilgen hangt als je het zo druk hebt met studie en wat leuk dat je er een paard bij hebt om te rijden!
Krista

Bericht door Krista » wo 17 okt 2007, 13:07

Hee Maike leuk zeg dat je een nieuw paardje hebt om erbij te rijden, echt een uitdaging zo een jong diertje! En lekker dat je al in de M zit met Nierene. Wel begrijpelijk dat je je startkaart opzegt maar wie weet wat de toekomst nog brengt met dit jonge paardje toch?!
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » wo 17 okt 2007, 14:54

hee klinkt leuk en druk allemaal hoor!!! :))
is het de bedoeling dat je in de toekomst zilenie ook gaat uitbrengen? of is dat nog niet aan de orde?!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
astrid

Bericht door astrid » wo 17 okt 2007, 15:09

En, mis je de Fjorden al? En RB? Zie je die nog wel eens?
Hee, wat is dit voor een figuur, is dit afwenden zonder af te wenden?
- Mijn vader (bij het zien van schouderbinnenwaarts)
http://home.wanadoo.nl/hensberp
lauraatje

Bericht door lauraatje » wo 17 okt 2007, 16:04

Leuke update :) Wel aardig van die eigenaresse dat ze aan jou moest denken voor Zilenie!
Maikuh

Bericht door Maikuh » wo 17 okt 2007, 17:01

Cindy+Uniek schreef:is het de bedoeling dat je in de toekomst zilenie ook gaat uitbrengen? of is dat nog niet aan de orde?!
Is nog niet echt aan de orde geweest maar waarschijnlijk wel :j
astrid schreef:En, mis je de Fjorden al? En RB? Zie je die nog wel eens?
Ik heb met Wen afgesproken weer snel een keer langs te gaan! Mis Boellie nog steeds hoor. De leuke bosritten, het springen, de dressuurlessen en ook de gezelligheid met Wen! Ben haar ook nog steeds super dankbaar voor de leuke tijd die ik heb gehad met haar en Boellie!

Nierene en Zilenie zijn gewoon niet te vergelijken met Boellie. Ik merk gewoon dat de dressuur mij meer ligt en vooral bij Zilenie kan ik hier zelf erg in groeien, en dat vind ik super leuk!
lauraatje schreef:Wel aardig van die eigenaresse dat ze aan jou moest denken voor Zilenie!
Jaa dat vond ik zelf ook echt super!! :)
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » wo 17 okt 2007, 19:54

Pas wel op dat je jezelf niet weer voorbij loopt met het rijden van twee paarden ;)
Ik ben benieuwd naar je paardje. Laat je snel fotootjes zien?
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Anna

Bericht door Anna » wo 17 okt 2007, 23:57

Leuke update hoor Maikuh lekker dat je zo bezig ben met die twee.
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » do 18 okt 2007, 06:24

Dat is met recht een update :D
Super dat je nu ook je 'eigen' paardje hebt om mee bezig te zijn!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Maikuh

Bericht door Maikuh » do 18 okt 2007, 07:11

DeeDee schreef:Pas wel op dat je jezelf niet weer voorbij loopt met het rijden van twee paarden ;)
Ik ben benieuwd naar je paardje. Laat je snel fotootjes zien?
Ik reed Nierene altijd ongeveer 4 keer per week. Nu rij ik Zilenie ongeveer 2 keer en Nierene meestal 2 of 3 keer. Hetzelfde aantal dus nog. En als het me teveel wordt dan zal ik gewoon een keus moeten gaan maken, school gaat voor :)

Ik heb nog geen foto's maar die komen vast wel een keer.
Lindatjuhhh
Contacteer:

Bericht door Lindatjuhhh » do 18 okt 2007, 12:57

Dat is een hele update Maike, gave uitdaging om zo'n jong ding te gaan rijden.
Afbeelding
Lotte

Bericht door Lotte » do 18 okt 2007, 14:00

Leuk om te lezen! Ik vind San Remo een hele leuk hengst, ben dan ook benieuwd naar de foto's van Zilenie!
En wat goed dat je met Nierene al in de M1 zit, is ook best hard gegaan toch?
:L Ody v. Myrstein: Z2 startgerechtigd!--> Wedstrijdpensioen vanaf augustus 2012, dus vanaf nu lekker recreatief! :D
Maikuh

Bericht door Maikuh » do 18 okt 2007, 16:25

Met Nierene is het inderdaad hard gegaan!
Haalde gemiddeld toch wel een winstpunten in de L2 dus konden weer vrij snel over. Heb nu 2 keer in de M1 gestart en 1 winstpunt (vorige keer ging slecht :o ).

Vriendlief gaat morgen mee naar Zilenie dus dan zijn er foto's!
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » do 18 okt 2007, 17:49

Wat leuk om weer wat van je te horen Maike! Gaat goed met het rijden zo te lezen!
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
kimberly

Bericht door kimberly » do 18 okt 2007, 18:46

Wat leuk Maaike,

Ik heb Zirene nog nooit gezien? in welke wei staat ze dan? Bij sylvia of bij Annet?

Wel leuk! Ik zie je wel een keer rijden :P :)

Veel succses er mee!
kimberly

Bericht door kimberly » do 18 okt 2007, 18:48

Zeline srry :S
Maikuh

Bericht door Maikuh » vr 19 okt 2007, 07:28

Zilenie stond tot een week terug 24 uur per dag buiten met 2 paarden van Pierre. Nu staat ze 's nachts op stal en gaat ze overdag naar buiten toe.
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » vr 19 okt 2007, 09:18

Maikuh schreef:Met Nierene is het inderdaad hard gegaan!
Haalde gemiddeld toch wel een winstpunten in de L2 dus konden weer vrij snel over. Heb nu 2 keer in de M1 gestart en 1 winstpunt (vorige keer ging slecht :o ).

Vriendlief gaat morgen mee naar Zilenie dus dan zijn er foto's!
Nieuwsgierig :D En ik ben ook wel toe aan een nieuw fotoproject geloof ik *hint hint* :P
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Maikuh

Bericht door Maikuh » vr 19 okt 2007, 10:50

Oeh Wen jij mag dan een keer mee, want jij maakt mooiere foto's dan Mike O:)
Die foto's krijg ik dit weekend en dan zal ik ze ook hier laten zien.
Plaats reactie