yeah ME HAPPY

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Cindy+Uniek

yeah ME HAPPY

Bericht door Cindy+Uniek » zo 14 okt 2007, 07:00

wat ik toevallig van de week in 'stel je vraag' bij het topic 'hoeven' vertelde, er kwam dus gister voor het eerst in 8 jaar een andere hoefsmid....

vond het erg moeilijk om mijn oude hoefsmid het te vertellen, want hij heeft altijd zijn best gedaan en kwam wanneer ik wilde!

uniek staat eigenlijk al zowat vanaf dat ik kon rijden op ijzers, omdat ze gewoon niet liep zonder.... alsof ze dan op haar tenen liep....

ik heb het tussendoor wel eens geprobeerd, maar dan belde ik hem na 2 weken alweer op dat het niet ging zonder.....

kortom uniek staat dus al zo'n 5 jaar op ijzers.... rondom....
alleen in mei/juni heeft ze zonder gestaan vanwege het veulen, maar ook dit ging niet van harte!

nou gisterochtend om 10.00 was meneer er! eerst tricolor gedaan, die is namelikj erg moeilijk.... ook bij deze hoefsmid heeft ze langs zijn kuit zijn broek weten te scheuren.... (bij de vorige ook al namelijk) ze steigert gewoon als het haar uitkomt...... gelukkig niet zijn been geraakt en echt alleen de spijkerbroek..... (hij vertelde dat zijn vader door zo'n geintje wel eens een slagaderlijke bloeding had gehad :o )

toen kwam de zadelmaker (heuvelhoeve) voor die bonte en ging de hoefsmid uniek doen....

toen hij bijna klaar was zei ik 'nou maar hopen dat ze nog kan lopen :D'
dus hij 'zullen we eerst afrekenen voordat je dat test :D' hahahahaha

meneer bedankt en paardjes lekker naar de paddock gebracht (ze liepen alletwee nog hihihi)

later op de dag heb ik uniek gepakt om te rijden. Ik heb al heel erg lang niet echt goed gereden op haar, omdat ze de laatste tijd niet zo lekker loopt veel gelongeerd met pessoa en volgens mij heeft dat wel gewerkt en wordt die 'bult' op haar rug al minder en loopt ze al wat beter!

je voelt ook helemaal niks aan onregelmatigheid o.i.d.

ze liep heerlijk ontspannen, ik heb veel overgangen gereden en voelde toch weer heerlijk vertrouwd op mijn meisje :D
zadel eraf en met z'n 4en nog een stukje naar buiten (2 wandelend met kreupele paarden en ik en nog iemand erop)

NU KOMT HET: normaal ging ze zelf in het gras lopen of merkte je echt dat ze niet lekker liep op de weg.......
ik stuurde haar richting het gras, maar ze bleef gewoon op het asfalt!!! liep prima!! stukje draven, niks aan de hand!!! van het gras de weg weer op (sommigen hebben van die overgang ook last) NIKS!!!!!!
dus ik was echt helemaal gelukkig gister :D

én goede hoeven, voor het eerst in 5 jaar dat ik haar zonder hoeven zó op de weg heb zien lopen
én heerlijk gereden op haar :L wat wil een mens nog meer ?? (ja okee dat ze zou stoppen met luchtzuigen..... 8)7 )
ik kon het niet laten om het laatste stuk buiten even zonder zadel een galopje te doen langs de drukke weg (wel op het gras hoor :D) dus de rest liet mij even gaan.... HEERLIJK zoiets zou ik met die bonte echt niet hoeven doen! die springt bij de eerste de beste boom al opzij haha dus dat voelt gewoon voor mij weer even onbeschrijvelijk een gelukzalig gevoel hoeveel ik van uniek houd en hoe we elkaar vertrouwen overal in......
nee zonder haar.....................

dus ik ben ubergelukkig :D

tis een lang verhaal geworden :D
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » zo 14 okt 2007, 09:48

Soms moet je wel eens iets anders proberen en gelukkig heb je de stap genomen.

Fijn dat het zo goed ging daar kan je lang op teren :j
DeeDee
Moderator

Re: yeah ME HAPPY

Bericht door DeeDee » zo 14 okt 2007, 09:51

Cindy+Uniek schreef:voor het eerst in 5 jaar dat ik haar zonder hoeven zó op de weg heb zien lopen
knap en dat zonder hoeven O:) sorry flauw :P Moest zo lachen toen ik dat las. hihi.
Fijn dat je paardje nu weer zo lekker loopt.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 14 okt 2007, 10:28

wat heerlijk voor je zeg, er gaat toch niets boven paardjes op blote voeten. Helaas hoef ik er hier niet aan te beginnen met Vera met al die rotte kiezelpaden |(
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » zo 14 okt 2007, 15:24

wat heerlijk voor je dat je paardje zo lekker liep op blote voeten,zal
jezelf ook wel een fijn gevoel geven.
Wel goed van je dat je toch de stap hebt genomen om een andere hoefsmid te laten komen.
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » zo 14 okt 2007, 19:11

ja ben echt blij :D nog steeds hihihi
vandaag ook weer lekker gereden! en morgen lest ze met mijn verzorgstertje!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Plaats reactie