We hebben een tijdje terug een bakje (om los te gooien) gemaakt in de weilandjes aan huis van de stal waar Skreia staat zodat je in de winter de paarden lekker los kan gooien en daarvoor niet helemaal naar de overkant hoeft te lopen om de in de rijbak los te gooien.
Skreia is niet zo makkelijk met andere paarden omdat ze vroeger als jong paard alleen heeft gestaan en niet goed geleerd heeft hoe ze zich in een groep moet gedragen.
Paar weken geleden eerst geprobeerd met een 2-jarige Friese merrie lost e gooien. Dit ging niet lekker omdat die merrie erg onzeker is en Skreia juist dominant.
De volgende dag geprobeerd met een 3-jarige Friese ruin. Dit ging wel wat beter maar Skreia probeert toch altijd om de baas te zijn. Ze heeft 1 tik aan die ruin gegeven en verder zijn ze niet veel bij elkaar in de buurt geweest. Vandaag gingen ze voor de vierde keer samen naar buiten (inmiddels is de ruin de baas) en ging het echt super. Elke keer dat ze samen naar buiten gaan zie je gewoon dat het weer wat beter gaat. Gezellig samen uit 1 bak hooi gegeten, klein beetje gekrauwd, door de bak geschooierd, etc... Die ruin in van andere mensen en nu vertelde ze mij fijn dat ze het toch niet zo zagen zitten en dat vooral bij hem het gevoel niet lekker zat.
Ik zie het juist steeds beter gaan en als hij dan vandaag niet eens de moeite neemt om te kijken hoe goed het gaat samen wordt ik daar echt pissig van. Neem dan gewoon nog een paar keer de tijd om ze samen los te gooien. Als het dan elke keer gewoon zo gaat als vandaag lijkt me dat dat gevoel wel weg gaat.
Maar blijkbaar heeft vooral hij (zij wilde het wel proberen in het weekend want dan heb ik zelf genoeg tijd om er een uurtje bij te staan) geen vertrouwen in Skreia en in MIJ!!

Dus net nu Skreia en de ruin aan elkaar zijn gewend wordt ermee gekapt. Ik vindt het vooral sneu voor Skreia omdat ze nu dus niet meer los kan met een ander paard van stal

Aan de overkant staan nog wel 2 paarden waar ze goed mee overweg kan maar daar mocht ik vorig jaar al niet meer losgooien van die boer (waarom is nog steeds de vraag, omdat het 3 jaar lang geen probleem was).
Dus dit winterseizoen wordt weer alleen losgooien, zonder lekker contact met andere paarden (lekker krauwen) wat ze toch eigenlijk echt nodig hebben om zich een beetje paard te kunnen voelen.
Ik ben echt heel teleurgesteld en boos dat het zo gelopen is vooral omdat ik vandaag heb gezien dat ze gewoon goed met elkaar op kunnen schieten en weten wat ze aan elkaar hebben.
Ik hoop dat ik binnenkort weer eens een keer positiever nieuws krijg.
Op mijn werk loopt het nou ook niet echt lekker en sollicitatiebrieven worden alleen maar afgewezen