sometimes life realy sucks!!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
skreia
Contacteer:

sometimes life realy sucks!!

Bericht door skreia » za 13 okt 2007, 15:48

Wat begon als een heerlijke zaterdag eindigde in een zéér teleurstellende dag met de nodige tranen |(

We hebben een tijdje terug een bakje (om los te gooien) gemaakt in de weilandjes aan huis van de stal waar Skreia staat zodat je in de winter de paarden lekker los kan gooien en daarvoor niet helemaal naar de overkant hoeft te lopen om de in de rijbak los te gooien.
Skreia is niet zo makkelijk met andere paarden omdat ze vroeger als jong paard alleen heeft gestaan en niet goed geleerd heeft hoe ze zich in een groep moet gedragen.
Paar weken geleden eerst geprobeerd met een 2-jarige Friese merrie lost e gooien. Dit ging niet lekker omdat die merrie erg onzeker is en Skreia juist dominant.
De volgende dag geprobeerd met een 3-jarige Friese ruin. Dit ging wel wat beter maar Skreia probeert toch altijd om de baas te zijn. Ze heeft 1 tik aan die ruin gegeven en verder zijn ze niet veel bij elkaar in de buurt geweest. Vandaag gingen ze voor de vierde keer samen naar buiten (inmiddels is de ruin de baas) en ging het echt super. Elke keer dat ze samen naar buiten gaan zie je gewoon dat het weer wat beter gaat. Gezellig samen uit 1 bak hooi gegeten, klein beetje gekrauwd, door de bak geschooierd, etc... Die ruin in van andere mensen en nu vertelde ze mij fijn dat ze het toch niet zo zagen zitten en dat vooral bij hem het gevoel niet lekker zat.
Ik zie het juist steeds beter gaan en als hij dan vandaag niet eens de moeite neemt om te kijken hoe goed het gaat samen wordt ik daar echt pissig van. Neem dan gewoon nog een paar keer de tijd om ze samen los te gooien. Als het dan elke keer gewoon zo gaat als vandaag lijkt me dat dat gevoel wel weg gaat.
Maar blijkbaar heeft vooral hij (zij wilde het wel proberen in het weekend want dan heb ik zelf genoeg tijd om er een uurtje bij te staan) geen vertrouwen in Skreia en in MIJ!! :(
Dus net nu Skreia en de ruin aan elkaar zijn gewend wordt ermee gekapt. Ik vindt het vooral sneu voor Skreia omdat ze nu dus niet meer los kan met een ander paard van stal |(
Aan de overkant staan nog wel 2 paarden waar ze goed mee overweg kan maar daar mocht ik vorig jaar al niet meer losgooien van die boer (waarom is nog steeds de vraag, omdat het 3 jaar lang geen probleem was).
Dus dit winterseizoen wordt weer alleen losgooien, zonder lekker contact met andere paarden (lekker krauwen) wat ze toch eigenlijk echt nodig hebben om zich een beetje paard te kunnen voelen.

Ik ben echt heel teleurgesteld en boos dat het zo gelopen is vooral omdat ik vandaag heb gezien dat ze gewoon goed met elkaar op kunnen schieten en weten wat ze aan elkaar hebben.

Ik hoop dat ik binnenkort weer eens een keer positiever nieuws krijg.
Op mijn werk loopt het nou ook niet echt lekker en sollicitatiebrieven worden alleen maar afgewezen |o
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Lies

Bericht door Lies » za 13 okt 2007, 16:14

Wat jammer dat ze niet meer met anderen naar buiten kan zeg! Maar kan ze kan dus nog wel alleen naar buiten (en andere paarden zien)?
Als ik je verhaal zo lees is het voor jou nu meer de combinatie van het niet lekker in je vel zitten en dit er dan ook nog bij.... vervelend!

Wat loopt er op je werk niet goed?
Don't believe everything you think
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » za 13 okt 2007, 16:33

Lies schreef:Wat jammer dat ze niet meer met anderen naar buiten kan zeg! Maar kan ze kan dus nog wel alleen naar buiten (en andere paarden zien)?
Als ik je verhaal zo lees is het voor jou nu meer de combinatie van het niet lekker in je vel zitten en dit er dan ook nog bij.... vervelend!

Wat loopt er op je werk niet goed?
Ze kan wel alleen naar buiten maar dan moet er zelf wel de hele tijd bij zijn anders wordt ze gek. Op stal staat ze wel naast andere paarden maar echt contact zoals krauwen gaat niet.
Ook al had ik wel lekker in mijn vel gezeten dan nog waren mijn gedachtes hierover hetzlefde
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Afbeelding
Lies

Bericht door Lies » za 13 okt 2007, 17:16

Maar ze kan dus niet alleen buiten staan eigenlijk zonder dat er iemand in de buurt is? dat maakt het wel erg lastig inderdaad...
Don't believe everything you think
Viv

Bericht door Viv » zo 14 okt 2007, 05:21

En kun je er ook geen draadje tussen spannen zodat ze wel samen staan maar niet te dicht bij elkaar kunnen komen.
Verder zou ik toch eens bij mezelf na gaan denken waarom die man zo denkt en die boer. Niet hammerysk bedoeld maar vaak denken mensen van paarden die meppen/dominant zijn vaak makkelijker over zo'n situartie dan degene van het paard wat gemept wordt.
Succes ermee.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » zo 14 okt 2007, 07:27

Viv schreef:En kun je er ook geen draadje tussen spannen zodat ze wel samen staan maar niet te dicht bij elkaar kunnen komen.
Verder zou ik toch eens bij mezelf na gaan denken waarom die man zo denkt en die boer. Niet hammerysk bedoeld maar vaak denken mensen van paarden die meppen/dominant zijn vaak makkelijker over zo'n situartie dan degene van het paard wat gemept wordt.
Succes ermee.
Ze kunnen makkelijk zonder draadje staan want de rangorde is nu gewoon bepaald en Skreia denkt er niet eens meer aan om uit te halen. Ze weet nu dat de ruin de baas is en dat heeft ze geaccepteerd. Je ziet dat gewoon aan haar hele houding.

Ik ben echt nog steeds pissig. Ik had het juiste paard gevonden met helaas de verkeerde baasjes.

Bij die boer is dat omdat ik niet bij hem sta en dat terrein verhuurt hij aan iemand anders. Maarja daarentegen sta ik al ruim 3 jaar niet bij hem gestald en mocht het de eerste jaren wel. Dat is ook gewoon flink balen want daar staan net ook juist de paarden waarmee ze het goed kan vinden en met baasjes die ook vertrouwen in MIJ hebben.

Alles bij elkaar is het gewoon een trieste bedoeling.
Afbeelding
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » zo 14 okt 2007, 13:51

Lies schreef:Maar ze kan dus niet alleen buiten staan eigenlijk zonder dat er iemand in de buurt is? dat maakt het wel erg lastig inderdaad...
Nee je kan Skreia niet lekker een uurtje alleen buiten zetten. Dan gaat ze heel erg ijsberen, wordt ze helemaal gek en fokt zichzelf flink op. daar doe je haar dus geen plezier mee helaas
Afbeelding
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » zo 14 okt 2007, 13:56

Wat een rot situatie misschien kun je nog een keer met de mensen van de ruin praten? Nee heb je en ja kun je misschien krijgen na overleg.
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » zo 14 okt 2007, 14:55

Senna&Cajra schreef:Wat een rot situatie misschien kun je nog een keer met de mensen van de ruin praten? Nee heb je en ja kun je misschien krijgen na overleg.
Nee dat heb ik gister al geprobeerd maar zijn besluit staat al vast.
Ben wel van plan om vanavond aan de staleigenaresse tevens vriendin van mij en die mensen van de ruin te vragen wat zij van hun besluit vindt
Afbeelding
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » zo 14 okt 2007, 15:36

Lies schreef:Maar ze kan dus niet alleen buiten staan eigenlijk zonder dat er iemand in de buurt is? dat maakt het wel erg lastig inderdaad...
Dat is wel jammer ja,toch sneu voor jou en je paard dat die mensen er niet zoveel vertrouwen in hadden.
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
Yvonne6

Bericht door Yvonne6 » zo 14 okt 2007, 16:34

skreia schreef:
Senna&Cajra schreef:Wat een rot situatie misschien kun je nog een keer met de mensen van de ruin praten? Nee heb je en ja kun je misschien krijgen na overleg.
Nee dat heb ik gister al geprobeerd maar zijn besluit staat al vast.
Ben wel van plan om vanavond aan de staleigenaresse tevens vriendin van mij en die mensen van de ruin te vragen wat zij van hun besluit vindt
dat kan je wel doen,maar als het besluit van de eigenaar van de ruin vaststaat kan je weinig meer doen.

wel erg vervelend voor jou en je pony,er komt vast wel een paardje waarmee ze buiten kan
Ravina(OrstaxBrusvein)
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) Geboren: 17-05-2011 - † 01-08-2012
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » ma 15 okt 2007, 10:35

De staleigenaresse/vriendin was het voor de volle 100% met me eens dat dit allemaal erg hammerysk is gegaan. Het blijkt dat ze het al langer niet meer wilden.
Ga het vandaag proberen met een andere jonge ruin die sinds kort ook bij ons op stal staat. Hij staat naast Skreia dus ze kennen elkaar ook al een beetje. Hij is snel onder de indruk en als er iemand indruk kan maken is het Skreia wel :D
Ik ga flink duimen dat het goed gaat! Het hoeft natuurlijk niet gelijk koek en ei te zijn, maar als er maar een lichtpuntje is dat het goed kan gaan als ze vaker los staan samen
Afbeelding
sparky10

Bericht door sparky10 » ma 15 okt 2007, 11:46

ja ik ken het helaas , niet dat andereeingenaren het niet meer wouden maar ik niet meer want spark bracht de andere paarden schade toe lees grote bijtwonden in de shetlander en trapwonden bij de arabier hengst ,

maar eerst met een draadje ertussen dat ging goed , en op ene dag ging macho de arab hengst door het draadje heen en stonde ze bij elkaar ik heb er verder niks aan gedaan en uiteindelijk het draadje weggehaald want als macho in de buurt van spark kwam keek die zelf wel uit en ernie komt niet in de buurt van spark , dus regelde zichzelf ,
nu kwam er een nieuw paard bij van de week , en we hebben allessamen op de wei gegooid lullige is wel dat nieuwe paard wil vrienden worden met spark alleen spark niet ,

maar ze blijven bij elkaar uit de buurt dus het los zichzelf op als ze maar wat te doen hebben grazen of kuil in de bak

succes ermee in ieder geval hopenlijk gaat het met de ruin goed
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » ma 15 okt 2007, 12:45

Jemig wat vervelend allemaal zeg.
Hopelijk krijg je wel goed nieuws morgen op de kliniek :(:)
maroes

Bericht door maroes » ma 15 okt 2007, 15:19

Ach jee niet leuk voor jullie.
Ze is inderdaad dominant,maar dat is ook wel haar karakter.
Hopelijk vind je een goed alternatief of een lief ander vriendje.
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
http://ciarafjord.web-log.nl/
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » ma 15 okt 2007, 16:56

Het ging redelijk.
Skreia liet natuurlijk wel weer meteen haar mooie achtervoetjes zien en daar was Sandro wel van onder de indruk.
Verder hebben ze redelijk uit elkaars buurt gestaan en heeft skreia af en toe bepaald waar Sandro wel of niet mocht komen.
Morgen en overmorgen zetten we ze weer samen buiten en hopen dat er steeds wat meer verbetering in komt
Afbeelding
Plaats reactie