Er gaat iets niet goed, maar wat?
Zadel is gecontroleerd door de zadelmaker, ze is 1,5 maand geleden naar de tandarts geweest, haken zijn toen weggevijld.
Maar ik had het idee dat ze nog last had van één tand, links-voor-boven. (voor de kijker rechts)
Ik heb dat idee doordat ze tijdens het rijden constant aan het kauwen is aan die kant. Ook pakt ze dan af en toe het bit vast, maar dat is voor 1 seconde ofzo. Dus had ik weer een tandarts erbij gehaald, maar die vertelde me dat die tand niet zo erg was, en dat ze daar niet zoveel last van kon hebben

Over de lessen die ik met haar heb ben ik ook niet tevreden, ik heb juist het gevoel dat we naar beneden glijden qua niveau. Het is misschien ook wel een oorzaak-gevolg situatie, maar wat is de oorzaak?
Als ik ga terugrekenen, is het begonnen vanaf het eerste tandarts bezoek.
Maar die weken erna liep ze echt heel lekker, maar vanaf een zeker punt is ze zo gaan lopen.
Een ander bit heb ik al geprobeerd, maar dat werkte ook niet.
Vandaag heb ik weer op haar gereden, maar ik barste echt in tranen uit.
Het lukt niet, alles wat ik probeer gaat fout. Het is zo frustrerend, waarom is ze zo opeens gaan lopen?? Ik zit er al over na te denken om te stoppen met wedstrijden, misschien moet ik maar wat anders met haar gaan doen.
Ik heb ook helemaal geen zin meer om op haar te rijden, want het gaat toch niet goed

Ik ging na Odin even op Vickey rijden. Ik was nog erg prikkelbaar zeg maar, maar Vickey heeft wel weer even m'n humeur opgevrolijkt

Wat een verschil dan met Odin. Ik vind het heerlijk om ergens voor te trainen, om een paard even lekker aan het werk te zetten. Maar als ik de hele training bezig ben om een paard ontspannen te laten lopen dan heb ik het al gauw gehad. En bij Vickey hoeft dat gelukkig niet, die loopt gewoon ontspannen en daar kan ik dan lekker mee schakelen etc.
Toen ik bijna naar huis wilde gaan kwam ik Mop eindelijk tegen. Ik wilde namelijk de hele week al vragen of ik mee mocht doen met de Abop met Vick. Maar hij reageerde best wel geïrriteerd dat het allemaal wel zo leuk en aardig was, maar dat hij er helemaal geen zin in had om me te brengen en dat het ook allemaal geld kost en dat ik er niets mee opschiet etc.
Goed, zijn paard natuurlijk, maar het was wel een klap in m'n gezicht.
Vooral omdat ik al emotioneel was die middag, voelde ik m'n tranen alweer branden.
Maar goed, lang verhaal dus... maar ik weet dus niet wat ik ermee aan moet. Ik zit eraan te denken om met Vick verder te gaan in de dressuur maar ik weet niet wat ik met Odin moet doen.
Moet ik een andere tandarts laten komen? Want ik denk echt dat er iets met die tand aan de hand is... dat laat me niet los. Ik wil zo graag erachter komen waarom ze zo loopt, zou een masseur helpen? *zucht* Wie heeft er andere ideeën...