mijn paarden naar Afrika?[Update: ze zijn veilig]

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Ziggy

mijn paarden naar Afrika?[Update: ze zijn veilig]

Bericht door Ziggy » di 09 okt 2007, 13:24

ja ik open maar een ander topic, want ik heb mijn morgen wel gehad hoor :?

Nou het zeer vermoeiende ritje heb ik de paardjes verzorgt en met dat ik de wei uit wil rijden met mijn auto komt er een auto aan met een Belgisch kenteken, nou gebeurt het vaker dat men bij onze wei hun auto keert, dus ik keek er verder niet naar.
Toen ik achteruit de wei uit reed zag ik dat er 2 donkere mannen uitgestapt waren en tegen die auto aan gingen staan leunen. Dus ik stapte uit mijn auto en deed het hek dicht, waarop ze mij aanspraken. Ze spraken gebrekking engels en hadden het maar over "The Animals" en wezen naar mijn paarden. Dus ik vroeg wat ze nou precies wilden.

Ze wilden mijn paarden kopen voor Afrika, voor het leger daar. Tja mijn paarden zijn niet te koop, dus helaas pindakaas. Maar ze bleven doorgaan en of ik niet iemand wist, heb ze het adres van Margret maar gegeven dat die nog wel fjorden te koop had. Heb ze ook gezegt dat fjorden niet geschikt zijn voor hun doeleinden, want ik begon een beetje bang te worden dat ik dalijk ineens een lege wei aantref :=

Ik heb hier een heel naar gevoel van, zou ze het liefst vandaag nog ergens anders zetten, zeker toen ik later een vriendin van mij aan de foon had en die me vertelde dat er vlakbij mijn wei een paar jaar geleden een paar Merens paarden en een Haflinger zijn gestolen :?
Laatst gewijzigd door Ziggy op do 11 okt 2007, 15:55, 2 keer totaal gewijzigd.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
yvette

Bericht door yvette » di 09 okt 2007, 13:40

He, dat klinkt niet lekker nee.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » di 09 okt 2007, 13:46

mensen die zo vaag zijn kun je maar beter niet vertrouwen(heb er ervaring mee,in het asiel ook een keer van die vage buitenlanders gehad die graag een hond wouden. 1 stelde de vragen en de ander keek zeer geintresseerd rond. De volgende dag wel alles weg;pinautomaat,kluis computers ect. alles wat maar geld waard was,was weg)

Is er toezicht op het land waar je paarden staan?bijv. vanuit een woonkamer? Anders zou je die mensen kunnen vragen om een oogje in het zeil te houden?
En als je de mogelijkheid hebt zou ik ze vandaag nog verplaatsen.
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
Lisa

Bericht door Lisa » di 09 okt 2007, 13:52

Dat geeft je een raar gevoel ik ken het! Bij ons stond vrijdag middag een auto voor het weiland terwijl het eigenlijk speciaal een weggetje is naar het weiland waar mensen weleens verkeerd rijden, maar dan gewoon weer keren. Dit waren twee mannen van in de 20 denk ik. Ik kwam met vera uit het land en ze keken me heel raar aan dus meteen hangslot van de wei dichtgedaan gedag gezegt en fiets mee naar stal (die ik normaal laat staan) ze waren ook aan het roken/blowen weet het niet precies, maar het gaf me ook geen lekker gevoel. Zulke mensen moet je inderdaad niet vertrouwens je weet nooit wat ze van plan zijn. Een fjord in afrika, nee dat is niet echt geschikt. Ga in ieder geval vaker bij je paarden kijken of aan mensen vragen die vlakbij het weiland (of jij zelf, weet niet of je weiland aan huis is) om een oogje in het zeil te houden. Ik hoop dat ze niks engs uit halen!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
fjordido

Bericht door fjordido » di 09 okt 2007, 13:55

hmm nee dat zou ik niet vertrouwen. missch kan je het aankaarten bij de wijkagent, dat hij wat vaker langsrijdt ofzoiets? ik zou het wel serieus nemen.
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 09 okt 2007, 14:28

ik ga zo nog even terug naar de wei en dan zet ik ze in het achterste stuk, dan zijn ze vanaf de weg niet te zien, want ik heb er zo'n naar gevoel bij. Ik laat bij Vera ook de eczeemdeken en halster af, nou laat mevrouw zich niet zo snel vangen, maar toch :?

Ik wou dat ik ze kon verplaatsen, maar helaas gaat dat dus nog niet, toezicht vanuit een huis is er niet. Mijn enige "voordeel" is dat er heel veel verkeer langs de wei rijdt, is een doorgaande weg vanaf Maastricht naar Vaals.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

brendaatjuh

Bericht door brendaatjuh » di 09 okt 2007, 14:30

gadverdarrie wat eng, ik zou zulke mensen nooit vertrouwen. maar ja ik zou zelf ook natuurlijk niet weten wat ik op dat moment zou doen.

nou hopen dat het hierbij blijft.
Viv

Bericht door Viv » di 09 okt 2007, 14:40

Ik zou ze meteen weghalen, ik vetrouw zoiets echt niet. Kenteken en signalement opschrijven en meteen politie bellen. Ik vetrouw zulke lui echt niet.

ik heb pasgeleden 2 poolse lui gehad die foto's van de hertjes kwamen nemen (yeh sure na een uur lang erf observeren). heb mn stalsleutel mooi mee naar huis genomen en mn marathonwagen uit het zicht gezet. Creepy lui.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 09 okt 2007, 14:57

gatsie, ik zou denk ikniet rustig slapen als ik dat mee had gemaakt!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » di 09 okt 2007, 15:09

Met dit soort dingen moet je idd goed oppassen hoor!
Vooral als ze er een vaag verhaal van gaan maken.

Vorige week is er bij de stal waar ik werk ook gestolen. Een groepje polen kwamen vragen of ze lessen mochten nemen, en ze wilden graag de paarden zien.
Ondertussen zijn er 2 mensen het huis in gegaan en hebben de kluis en sieraden meegenomen :n
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » di 09 okt 2007, 15:27

Getver zeg, nou ik zou het ook echt niet vertrouwen, ik bivakeerde mooi met mijn tent in de wei O:)

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Charret

Bericht door Charret » di 09 okt 2007, 15:54

Die komen inderdaad gewoon oberserveren wat voor een vlees ze in de kuip hebben.

Ik zou me paarden daar weghalen, kenteken en signalement van de mannen doorgeven aan de politie.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 09 okt 2007, 18:04

ik heb de politie gebeld en die doen dus 3 keer nix, kenteken wilden ze niet eens opnemen, want het was een Belgisch kenteken en ze hadden nog geen strafbaar feit gepleegd. Er werd mij geadviseerd om ze vannacht weg te halen, want als ze zouden komen en geen paarden aan zouden treffen dan zouden niet zo snel terug komen.

Hierop heb ik een vriendin gebeld en gevraagd of zij onderdak wist voor 1 nacht, zij heeft me een telefoonnummer van een vrouwtje iets verderop gegeven. Ik belde die vrouw en wat bleek? Die gasten waren ook bij haar wezen vragen naar mijn paarden :? Zij dacht in eerste instantie dat het om de paarden van mijn buurman ging en ze heeft ze naar hem doorverwezen, maar later zag ze hun dus bij mij staan.

Gelukkig was zij zo lief om 2 stallen aan te bieden voor vannacht, we hebben ze daarstraks dus bij haar ondergebracht, lekker veilig in een stalletje.

Morgen ga ik die man van die andere wei bellen of ik ze morgen daar al mag zetten en dan gaan ze morgenmiddag over naar die gratis wei.

Morgenochtend haal ik ze wel terug naar de wei, want ik kan ze moeilijk nog een hele dag daar bij die vrouw op stal laten staan, maar ze staan in ieder geval voor vannacht veilig en overdag gaat er zoveel verkeer daar voorbij, plus dat ik ook een aantal mensen ken die daar tig keer per dag voorbij komen met hun honden. Ik neem aan dat die ook wel reageren als ze iets verdachts zien.

Pfffffff ik kan in ieder geval rustiger slapen, niet geheel rustig, want nou loop ik me alweer zorgen te maken over Exel hoe hij zich gaat gedragen op die stal. Voor zover ik weet heeft hij nog nooit op een stal gestaan, dus ben benieuwd

Viv

Bericht door Viv » di 09 okt 2007, 19:02

Heel wijs meis. Hoop dat je snel bij die andere man terecht kunt.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
fjordido

Bericht door fjordido » di 09 okt 2007, 19:07

nou goed geregeld, ik zou er anders ook geen goed gevoel over hebben als ik jou was!
Brittlover

Bericht door Brittlover » di 09 okt 2007, 19:26

ie bah ik zou het ook niet vertrouwen.
fijn dat ze even bij die vrouw mogen staan, heb je even de tijd om wat te regelen.
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » di 09 okt 2007, 19:28

Het gadver daar zou ik ook niet blij mee zijn, stelletje creeps. Goed va je dat je ze ergens anders onder kan brengen.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Anouska

Bericht door Anouska » di 09 okt 2007, 19:37

Bbbbbrrrrr, krijg de kriebels als ik dit lees. Zou ze net als jij hebt gedaan daar ook ff weghalen.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » wo 10 okt 2007, 04:57

Gelukkig dat je een oplossing hebt kunnen vinden, ik duim voor je dat ze vandaag naar de andere wei kunnen.

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 10 okt 2007, 06:21

ja ik laat Jos straks ff bellen, die man had tegen hem aan de foon gezegt dat ze vanaf de 10e daar terecht konden, dus ik ga er even vanuit dat ik ze vanmiddag lekker over kan brengen. Nouja lekker :? Stik door alle stress van de pijn in mijn rug en Vera is momenteel ook niet echt een braverd onder het zadel, dus dat wordt nog een ritje naar die andere wei, maarja dat moet dan maar even, liever dat ik morgen kreupel ben van de rugpijn dan dat me paarden verdwenen zijn

Plaats reactie