Eerst even rustig samen gekeken, om daarna de paarden uit de trailer te halen. Naisven was nog helemaal schoon (wonder) en Goodnest ook, dus we gingen al snel richting keuringsveld. Daar veranderde mijn brave, niet-van-zijn-stuk-te-brengen Naisven ineens in een SCHREEUWlelijk 1e klas. Niet te geloven, wat stond-ie te piepen de hele dag. En maar draaien, draaien, draaien, vooral niet stilstaan

Naisven liep braaf bij Evalien. Volgens mij heeft Esther mooie foto’s van ‘m kunnen maken omdat de zon precies begon te schijnen. Moest nog uitkijken, anders zou ze ‘m zo meenemen naar Texel (Evalien, weet je het zeker, zo’n schreeuwerd?)

Toen zelf Goodnest voorbrengen. Wow, 1 tikje met de zweep en mijn 21-jarige buurFjord liep als een tierelier! Zelfs in stap had ik moeite om haar bij te houden (inderdaad, ben ik niet zo gewend

Nadat Goodnest ook in beide ringen gekeurd was ben ik behendigheid aan de hand gaan doen met Naisven. Nou, die had dus nog steeds haast, dus binnen een mum van tijd waren we door het parcours. Toen onze drammer maar even op de trailer gezet, want hij was echt niet te harden. En wat denk je? Op de trailer gaat meneer rustig staan dutten

Goodnest werd ingespannen voor de vaardigheid. Nou, dat is haar hobby hoor! Gaan met die banaan! Als Goodnest er zin in krijgt dan gaat ze als de brandweer! Jan moest nog even flink op de rem en in z’n achteruit in een bocht enhad slechts 1 balletje eraf, waardoor hij uiteindelijk 3e werd! Yeeeeeeeh!

Toen het bestgaand aangespannen. Goodnest liep keurig in alle gangen. Stelling en buiging was wat minder, maar verder netjes en ook hier werd ze 3e! Yeeeeeeeeeeh! Goodnest is niet oud, maar jongbelegen!

Aan het einde van de dag Naisven weer van de trailer en opstellen voor de uitslag. Evalien liep de slangevoltes met Naisven, ik met Goodnest. Ik kon Naisven 3 rijen verder weer horen gillen... Toen werd omgeroepen dat ik 4e was geworden met Naisven met behendigheid even snel paard gewisseld en met Nais naar voren gegaan. Daarna weer de rij in, gossie, hoe blijven al die andere Fjorden toch zo braaf staan? Later mocht hij bij de “nieuwe sterren” z’n plaats innemen. Weliswaar de laatste, maar we stonden er toch maar!

Goodnest werd 5e in haar rubriek, supergaaf gewoon dus we konden daarna hartstikke trots weer naar huis afreizen. Wat een toffe dag!