Onze lange, lange dag in Hoenderloo

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Onze lange, lange dag in Hoenderloo

Bericht door Reinou » za 06 okt 2007, 18:22

Om 5.30 ging de wekker..om 6.15 stonden we bij de paarden en om 6.40 waren we onderweg :O Mooi op tijd in Hoenderloo aangekomen, dus ik ben eerst een stukje met Woudina gaan wandelen en toen de manen nog even fatsoeneren.

Voordat ze de ring in moest, nog gauw wat sfeerplaatjes met de mist gemaakt..en toen was het dan zover. De eerste ring hebben we zonder aanjager gedaan, ging nog best netjes ook. Ze was braaf en liep lekker ruim. De tweede ring was een heel ander verhaal, het begon al toen we er net in liepen, Woudientje draaien en druk doen. Niet normaal kunnen stappen, hopeloos..datzelfde ging met vlagen door toen we stonden te wachten. Opstellen dat ging nauwelijks, stappen ook niet, draf liet ze best goed zien. Toen even snel foto, is ook niks geworden denk ik :+ Gelukkig ging het keuren erg vlot, dus we waren op tijd weer klaar.

We besloten gelijk door te gaan naar behendigheid. Even de kunst afgekeken en vervolgens zelf een poging gedaan. En ze was zo braaf! Ik had wel wat gesputter verwacht, maar nee hoor, alles ging netjes. Alleen die bochtjes enzo waren wel erg smal O:) Met Douwina ging het ook prima! Dus wij waren alweer erg tevreden.

En toen begon het lange wachten :+ Eerst Woudina een tijd bij de trailer gehad, maar op een gegeven moment vond ik het wel wat sneu..is ze eerst even meegeweest naar de ring, vond ze prachtig! Daarna erop, zonder zadel en cap, lekker onverantwoord :D en nog wat leuke foto's op de weg gemaakt. Woudina had de dikste lol! Zo mooi vond ze het..echt leuk om te zien. Zo hebben we de tijd een beetje door proberen te komen.

Nja uiteindelijk was het half 4 ofzo toen eindelijk, eindelijk, eindelijk (jaja) begonnen werd met de uitslag. Oja eerst moesten we natuurlijk op die slangenvolte. Best leuk idee, maar beetje jammer van die mensen in het publiek die rare geluiden zaten te maken, waardoor Woudina gigántisch over de zeik raakte iedere keer als we van het publiek wegliepen. Dus nu heb ik een onwijs pijnlijke arm :(

Ten eerste, respect voor de jury van bestgaand, dat ze daar een keuze uit hebben kunnen maken. Heb nog nooit zo'n sterke groep gezien! Was echt mooi om naar te kijken. Met behendigheid waren we trouwens 8e en 10e. In de keuringsrubriek was Woudina 4e, viel iets tegen, maar ik vond de volgordes in de andere rubrieken ook een beetje apart. En dat Jody nationaal kampioen werd...vind het een leuke merrie die er onwijs goed uitziet voor d'r leeftijd, maar tis niet echt vernieuwend ofzo :D

Maargoed, wij hebben een superfijne dag gehad, met een braaf paard en geweldig mooi weer! Woudina heeft zich zelfs super gedragen op de lange trailerrit, dus we hadden niks te klagen.

Volgend jaar doen we een poging met bestgaand!

Oja nog een speciaal bedankje aan Margot en haar moeder voor de heerlijke douchespullen :~ Echt superlief!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Annemarie

Bericht door Annemarie » za 06 okt 2007, 18:31

Klinkt als een geslaagde dag voor jullie. En super dat het op de trailer allemaal zo goed ging onderweg. Vond het zo jammer dat ik niet kon, maar ja, met huis op komst en weer full-time werken helaas geen tijd :( . Weet je nog uitslagen van andere rubrieken?
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » za 06 okt 2007, 18:59

Een mooie dag dus, weer een hoop nieuwe dingen geleerd :D

Hopelijk valt de spierpijn morgen mee
douwina

Bericht door douwina » za 06 okt 2007, 19:39

Erg vroeg en lang was de dag zeker! Maar vond het wel onwijs gezellig!!!

Jammer dat Dientje de tweede ronde zo druk was en zich daardoor niet optimaal toonde. Maar goed ze is weer een hele mooie ervaring rijker :)

Vond het behendigheidparcours ook erg leuk om te doen. Maar de smalle doorgangetjes en de vlaggetjes waren wel erg lastig O:) :D
Afbeelding
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 06 okt 2007, 19:39

Ja Woudina was niet onwijs wendbaar ofzo O:) Maar de rest deed ze superbraaf!
Anna

Bericht door Anna » za 06 okt 2007, 19:47

Ze zag er echt super uit hoor wat een mooie merrie :D
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » za 06 okt 2007, 20:20

Geslaagd dagje dus, als ik het zo lees!
Dat eeuwige wachten altijd, _-:( dat is jammer!
Woudina heeft het ook netjes gedaan! :j
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Vera

Bericht door Vera » za 06 okt 2007, 20:22

het was zeker een lange dag!
Maar woudje zag er in elk geval goed uit! (en schoon)
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » za 06 okt 2007, 22:51

het was mijn eerste keer,maar vond het zeker wel waard om te gaan. Al was het inderdaad wel vroeg opstaan om alles te kunnen zien wat we bijna hadden gemist,
omdat mijn lieve vriendje vergeten was te tanken :( we hebben net op het nippertje de benzinepomp gehaald.
Misschien volgend jaar met eigen paard O:)
Vond dat woudina het goed heeft gedaan,vond haar stiekum weg toch een van de mooiste
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
Charret

Bericht door Charret » za 06 okt 2007, 23:20

Woudina is echt een merrie met een top uitraling. Een stuk kleiner dan ik had verwacht en zo eerst best normaal al wel met een prachtige kop, totdat ze gaat lopen. :~
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Saar

Bericht door Saar » zo 07 okt 2007, 05:50

Gefeliciteerd met jullie vierde plaats *o/*

Ik vond het ook lang duren allemaal hoor, maar ja er waren ook erg veel paarden, en het bestgaand duurde lang.

Maar het was gezellig, daar gaat het om :D
...You can't know me in the way I do...

:D Officieel benoemd tot OpperKneus van FW :D
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 07 okt 2007, 08:01

Ik heb echt van veel mensen gehoord dat ze Woudina zo klein vonden. Tsja, ik ken d'r niet anders :D

Fijn dat jullie haar zo leuk vonden!! Ik ben benieuwd naar jullie foto's...

En ik vond het ook een supergezellige dag gister :)
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » zo 07 okt 2007, 08:07

persoonlijk hou ik wel van die ukkies,klein maar fijn
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
janna
Contacteer:

Bericht door janna » zo 07 okt 2007, 08:16

super toch 4e plaats. De concurentie was wel goed. Vooral Odin heeft zich goed laten zien op de keuring. Maar verder moet je er natuurlijk wel rekening mee houden dat ze er niet meer helemaal er zo uitziet als in Oldeberkoop. (naar mijn mening stond ze er qua conditie daar wel wat beter bij, maar dat is vaak zo met de CK).
Maar wel super gedaan, en ook leuk dat je mee hebt gedaan met de behendigheid...ik vond het altijd wel grappig om te doen.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 07 okt 2007, 08:25

Dat is zeker waar, in Oldeberkoop klopte alles, en gister niet. Daar had haar enorme harige vacht zeker mee te maken, en d'r geklier in de tweede ring. Maar die dag in Oldeberkoop pakken ze ons toch niet meer af :D
astrid

Bericht door astrid » zo 07 okt 2007, 09:50

Leuk verslag, goed dat je volgend jaar ook Bestgaand gaat doen. En, hoe laat was je thuis?
Hee, wat is dit voor een figuur, is dit afwenden zonder af te wenden?
- Mijn vader (bij het zien van schouderbinnenwaarts)
http://home.wanadoo.nl/hensberp
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 07 okt 2007, 10:05

We waren om 19.10 in Harkema en om half 8 was ik thuis :O
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 07 okt 2007, 10:06

Ook weer mooi dagje voor jullie dus. Zag je op gegeven moment weggaan met Woudina, iets voor het eind.

Super dat Woudina die behendigheid zo keurig deed trouwens. Dan voldoet ze weer echt helemaal niet aan je verhalen dat ze over de zeik gaat. (later dan weer wel maja)

Vond de rubriek nieuwe sterren trouwens wel erg mooi om te zien, omdat er zoveel verschillende types in liepen.

Grappig trouwens dat je zo'n respect hebt voor de bestgaand jury. Vond de top 4 wel echt super, goed gekozen, wederom 4 compleet verschillende types, die super liepen. Maar was het niet helemaal eens met zijn steeds herhalende opmerking over het opgericht lopen. Kreeg de indruk dat hij bijna overal het opgerichte beetje mistte, terwijl dat bij een hackney en tuiger hoort bijvoorbeeld, maar niet zozeer bij de fjord (vind ik tenminste niet).
Geluk is de vrucht van intens werk
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » zo 07 okt 2007, 10:26

Het was gisteren zeker een lange dag. De plannen die ik had vandaag maar afgezegt. Ik ben gesloopt. Ik was gisteren om 21 uur thuis. 20 uur evelien afgezet toen auto aftanken, trailer+ auto terug brengen en daarna op huis aan en eindelijk eten.

Ik vond Woudina erg leuk in het echt. Maar zoals je al vaker hebt gehoord ik had haar groter verwacht. Of je hebt ons goed kunnen misleiden met de eerder geplaatste foto's van haar O:)
Wodan en ik M1+10
Lotte

Bericht door Lotte » zo 07 okt 2007, 11:47

Nou Reinou, ben ik één van de weinigen die haar niet groter had verwacht! :D
Leuk verslagje! Wij zaten 6.15 al in de auto, echt té vroeg gewoon...O:) En kwart voor 8 terug! Eerst nog even langs de Mac om te eten..:P
:L Ody v. Myrstein: Z2 startgerechtigd!--> Wedstrijdpensioen vanaf augustus 2012, dus vanaf nu lekker recreatief! :D
Plaats reactie