Bericht
door Anouska » ma 08 okt 2007, 20:12
Eindelijk is Bjorn over. Hij liet me alleen wel ff voor schut staan gister! Bjorn was zijn halster kwijt geraakt met spelen en kwam hem tegen voor in de wei. Dus halster mee, touwtje erbij en lopen maar. Bjorn zag me al aankomen dus draafde lekker mijn kant uit. Halster om en naar het hek waar ook de trailer staat, Bibi ging even een poging doen tot donderen met Bjorn, maar die reageerde er gelukkig niet op. Hek los en doorlopen, links om de auto langs de paarden van de buren en naar de klep. Bibi en Bo waren inmiddels ook bij ons in de buurt en Bjorn weigerde de klep op te lopen. Had dit nog nooit meegemaakt met hem, normaal ff snuffelen, stapje links en rechts en dan recht zo die gaat! Staleigenaar vroeg nog of ik geen brok mee moest nemen, nee hoor riep ik toen, hij loopt er altijd zo op. Die is snel naar stal gerend en heeft beetje brok gepakt. Natuurlijk is het logisch dat Bjorn de trailer niet op wou, weg van zijn vriendjes, 's nachts op stal. Met brokken duurde het ff maar stond er vrij snel in, stang dicht, klep dicht. Staleigenaar was bang dat Bjorn iets uit zou vreten dus zei tegen zijn vriendin, start de auto maar en ik moest de emmer brok aan hem geven. Hij zou het deurtje wel dicht doen. We reden al langzaam en toen was het deurtje dicht. Wat ik me nog heel goed kan herrinneren is die harde afscheidshinnik naar Bibi en Bo toe, dan voel je je op zo'n moment best wel een dierenbeul. Verder was hij op de trailer braaf, ook toen we dik 10 minuten hebben moeten staan wachten voor de spoorbomen (gebeurd regelmatig in Duitsland). Ben niet wezen kijken, hij stond rustig. Onderweg kwamen we een marathonwagen tegen met, jaja, een fjord (gra). Toen was Bjorn wel ff onrustig met dat hoefgetrappel op de weg. Op de nieuwe stal auto gedraaid en gewacht tot het gangpad vrij was, Daarna Bjorn uitgeladen en in zijn nieuwe stal gezet. Daar stond hij dan alleen, andere waren nog buiten. 's Avonds was het wel ff lachen, Tayo staat naast Bjorn in de box, dus er werd heerlijk gebrult en gesnoven. Heerlijk, 2 lekkere "echte" kerels naast elkaar. En nu maar hopen dat ik morgenavond ff snel een paar foto's kan maken en ze woensdag kan plaatsen.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl