Teleurgesteld dagje spoordonk

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Daphne_65

Teleurgesteld dagje spoordonk

Bericht door Daphne_65 » zo 12 aug 2007, 06:36

Ook ik ben in Spoordonk geweest gisteren. Maar ik heb voor mijn gevoel een beetje een koude douche gehad. Shadow liep bij de 2 jarigen achteraan met een 2e premie en 33 punten. Nu ging ik niet voor de winst, maar dit had ik niet verwacht, omdat ze vorig jaar jeugdkampioen was met 37 punten. De jury vond haar overbouwd en week in de koten. Dat is absoluut waar en daar geef ik ze gelijk, ze is nog volop in de groei en vande week leek ze ook echt een beetje een kameel. Maar ze was alweer wat bijgetrokken .

Maar ze was ook frans van voor en koehakkig achter. Nou vroeg ik gelijk, ze mogen toch iets frans staan?? Ja maar zij is te frans. Nou sta je dan, lekkere uitleg. Maar voor mij is ze de mooiste en een aantal mensen kwamen naar ons toe dat ze mijn uitslag eigenlijk niet helemaal begrepen (zelfs iemand die al bijna 40 jaar fokt)

Wel had ze een 8 voor rastype, dat deed het puntenlijstje het wel weer goedmaken.

Maar ondanks deze teleurstelling heb ik het super naar mijn zin gehad, het was een superdag.

Shadow was helemaal totall loss toen we thuis kwamen, die heb ik nog maar even lekker wat muesli gegeven en toen is ze de wei weer opgegaan. Ze heeft zich de hele dag super gedragen.

En Annabel, Janna en Esther, nog bedankt voor het passen op mijn trui.
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 12 aug 2007, 06:40

Achjoh, dat kan gebeuren!
Het is een paard in de groei, die kent nu eenmaal z'n minder goede momenten...volgend jaar haalt ze vast die 1e premie!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Anouska

Bericht door Anouska » zo 12 aug 2007, 06:49

Wel jammer, maar volgend jaar beter.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Viv

Bericht door Viv » zo 12 aug 2007, 06:49

Ach joh volgend jaar staat ze er weer heel anders bij geloof me. Als ze nu erg frans stata zou ik toch even met mn smid gaan overleggen want nu kun je daar nog wat aan doen. En ook koehakkig komt vaak daardoor en kan op latere leeftijd veel slijtage veroorzaken.
Overbouwd.. ach ze is 2...

Gewoon lekker uit laten groeien, komt helemaal goed met die meid van je. Vorig jaar was je toch in Dort met haar?
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » zo 12 aug 2007, 06:59

Bedankt voor de reacties, ja vorig jaar was ik in dordt en toen werd ze dus jeugdkampioen met 37punten....

En dat frans is dus een punt. Ze staat iets frans, dat klopt, de smid is al bezig met corrigeren en ze stond er eigenlijk super op deze keer, ja tuurlijk je ziet het wel, maar ik heb ze erger gezien.

Ik was wel teleurgesteld over de uitslag, maar heb een superleuke dag gehad en Shadow heeft weer ervaring opgedaan, in dat opzicht heeft ze een 1e premie gehaald, ze was super braaf!
D-Gaefur (DrafurxInco)
lientje

Bericht door lientje » zo 12 aug 2007, 07:50

Ik had haar ook hoger gepunt. Persoonlijk vond ik haar iets te zwaar, maar koehakkig zeker niet.
Maargoed ik ben geen jury, vond haar onwijs mooi en die kleur :L
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Charret

Bericht door Charret » zo 12 aug 2007, 08:39

Ze viel wel gelijk op het terrein op :j
Ik vond haar wat klein voor een 2-jarige. Maar dat is natuurlijk zoiets willekeurigs. Ik bedoel daarmee dat je ze tegenwoordig toch steeds ietsje groter ziet en misschien dat ik haar dan kleiner vond. Maar aparte verschijning is ze zeker!
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Aurora
Contacteer:

Bericht door Aurora » zo 12 aug 2007, 09:14

Een keuring is altijd een moment opname, maar een verschil van 5pnt vind ik persoonlijk erg veel. Niet getreurd op naar volgend jaar.
Ik probeer altijd een beetje mee te "keuren" maar ik heb er nog nooit zo ver naast gezeten als dit jaar 8)7
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Esther

Bericht door Esther » zo 12 aug 2007, 10:43

Ik had het ook hoger ingeschat, maar goed het is niet anders.. Je hebt wel een super mooi grijsje staan, wat een superkleur bij haar zeg!!

Wat er op het lijstje stond kon ik me trouwens wel in vinden, maar dat het zo zwaar was afgestraft stond ik van te kijken..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
DaphneT

Bericht door DaphneT » zo 12 aug 2007, 11:09

He wat jammer. Kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent, vooral na het goede resultaat van vorig jaar. Dat puntenverschil is inderdaad groot. Aan de andere kant: het belangrijkste is dat jullie samen lekker veel plezier hebben! Zo'n keuring is maar bijzaak!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 12 aug 2007, 11:10

Ben ik de enige die haar niet groter ingeschat zou hebben? Misschien is het ook omdat ik Haulein ken en weet hoe groot die is (ik vond Muis bijv al een behoorlijk grote uit haar).
Verder vond ik dr ook goed uit zien. Overbouwd had ik ook gezien, maar vond het nog niet té, maarja...op een keuring horen ze streng te zijn. Al had ik inderdaad 33 niet verwacht. Degene die voor jou liep had namelijk heul aparte achterbenen (daar liepen jullie mee Suzanne)?!
Geluk is de vrucht van intens werk
Esther

Bericht door Esther » zo 12 aug 2007, 11:12

Ik had ook geen joekel verwacht, zeker niet bij een grijze, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » zo 12 aug 2007, 13:46

Bedankt voor de lieve reacties, ben ik erg blij mee!!

Ze is op dit moment zo'n 1.38-1.39 (4weken geleden gemeten) dus nu is ze net zo groot als dr moeder. Veel groter zal ze ws niet worden. aangezien Inco ook maar 1.43 is. Ze is al wel een stuk forser als dr zus Zafir. Else zei dat Shadow wat meer van Haulein meegekregen had.

Ze viel idd wel op, Er kwamen ook veel mensen vragen wie de vader en wie de moeder was. Vond ik erg leuk die complimentjes.

En ik ben er al weer overheen hoor, ze was gewoon super braaf en ach volgend jaar beter. Ze is nog lang niet uitgegroeid en dat is haar een beetje aangerekend gisteren.
D-Gaefur (DrafurxInco)
Aurora
Contacteer:

Bericht door Aurora » zo 12 aug 2007, 15:48

Tis altijd een beetje een om met een jong paardje naar de keuring te gaan vind ik. Vorig jaar met een 3 jarige gegaan en daar heb ik ook spijt van gehad, ze haalde wel nette punten maar toch.....Had beter dit jr pas met haar kunnen gaan.
Meestal ga ik met veulen en daarna pas weer met een 4 jarige.
Dit jr dus wel met Celine, ook mijn hengstenhouder vond dat ze er goed bij stond dus op naar Spoordonk. Het is wel een hele goede ervaring vind ik voor een jong paard zeker voor zo'n "druif" als Celine :D .
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Vera

Bericht door Vera » zo 12 aug 2007, 17:24

dat had ik ook niet verwacht, van kampioen naar tweede premie.
Maar dat komt volgend jaar vast wel weer goed hoor, ze groeit nou een maal nog.
muis is niet eens zo groot hoor, 1.41 maar.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 12 aug 2007, 17:31

zo'n 2-jarige veranderd nog bijna dagelijks, dat zie ik bij Exel. Dan is het een klein bol propje en nu is het weer een lange dunne slungel :D

Volgend jaar kunnen de punten weer heel anders zijn, toch? En jij bent hartstikke blij met haar dat is het allerbelangrijkste :j
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Mir

Bericht door Mir » zo 12 aug 2007, 18:52

Ik zou me er eerlijk gezegd niet te druk over maken. Als een jong paard het heel goed doet is dat hartstikke leuk meegenomen, maar mindere punten zegt mij nooit zoveel. Ken genoeg paarden met lage punten als jeugd/veulen die later best terecht kwamen op kopplaatsen!
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » ma 13 aug 2007, 09:48

Ze is natuurlijk nog erg in de groei,... misschien heeft ze met haar Franse stand net iets onvoordelig gestaan waardoor het nog extremer leek?
Als ze gewoon doorgroeid, komt dat vanzelf goed! En je smid is ook al bezig... komt goed toch!
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » ma 13 aug 2007, 13:25

Zaterdag baalde ik toch wel een beetje, maar ze blijft voor mij toch de mooiste en de beste en vooral de liefste. En Shadow is weer ervaring rijker.

Het is natuurlijk een momentopname, en anders had ik niet naar de keuring hoeven gaan, zo zie ik het ook. Ik wilde weten hoe ze ervoor stond en ze moet dus nog een heel eind doorontwikkelen.
D-Gaefur (DrafurxInco)
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » ma 13 aug 2007, 17:31

Ach joh! Volgend jaar beter. En Shadow blijft voor jou toch de beste!
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Plaats reactie