kunnen jullie ze ook weleens wurgen? :(

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Ziggy

kunnen jullie ze ook weleens wurgen? :(

Bericht door Ziggy » di 07 aug 2007, 07:46

Allebei mijn paardjes hebben ieder een eigenschap waar ik me vreselijk aan irriteer, ik zal beginnen met Exel, die mij zondag weer behoorlijk kwaad heeft gekregen :(

Exel heeft de onhebbelijke eigenschap om in de waterbak te maaien met zijn voorbenen, gevolg is dat de waterbak dan dus omkiepert en ze zonder water staan _-:( Nou barricaderen we de badkuip al met jerrycans gevuld met water, maarja die jerrycans ga je ook legen in die badkuip. Zaterdag de laatste jerrycan in de badkuip gedaan, zondag badkuip om gggggrrrrrr. Maar hij gaat pech krijgen, want ik ga stenen in de badkuip leggen, kijken of ie 'm dan ook nog omkrijgt

Vera heeft regelmatig haar "ik laat me niet vangen" bui en dan kan je doen wat je wilt, lokken met wat lekkers, het heeft allemaal geen nut. Gisteren had ze hem dus weer, maarja ik ben haar nu elke keer met speciale shampoo aan het wassen ivm haar eczeem, dus mevrouw moest toch echt het land uitgeplukt worden. Ik wil haar ook nog weleens lekker in haar sop gaar laten koken en dan negeer ik haar, heeft het meeste effect, want de volgende dag zit ze haast op je schoot. Maarja gisteren moest mevrouw toch echt eraan geloven, zou de laatste mooie dag zijn, dus ze moest in bad. Gelukkig was Samantha bij me en hebben we haar samen ingesloten met een lang stuk schriklint. Wat doet ze? Ze loopt naar de afzetting toe en terwijl ik dus om haar kont heenloop om naar haar hoofd te lopen en haar bij het halster te pakken, duwt ze me zo in het schrikdraad |o Gevolg ik een optater, zij een optater, want ik had haar al vast en ik had dus een hyper paard in mijn handen.............. op zo'n moment willen jullie niet weten wat ik denk :(

Ik ga er even vanuit dat ik niet de enige ben die op zulke momenten wurgneigingen heb? O:)
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
janna
Contacteer:

Bericht door janna » di 07 aug 2007, 08:00

Gister nog, toen ik mevrouw voor de stal wou zetten om haar burqa om te doen. Dan zet ze haar nek erop en dramt ze zo de stal in..... Jah dan laat ik maar los voordat ik mijn handen vol blaren heb staan.
Maar op dat moment kan ik haar wel wurgen. (Maar ik heb mij ingehouden en haar weer de stal uitgesleept en terwijl mevrouw zich bedenkt wat ze gedaan had dat niet mocht heb ik haar aan de stal vastgeknoopt en de deken op gedaan..)
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 07 aug 2007, 08:03

janna schreef:Gister nog, toen ik mevrouw voor de stal wou zetten om haar burqa om te doen. Dan zet ze haar nek erop en dramt ze zo de stal in..... Jah dan laat ik maar los voordat ik mijn handen vol blaren heb staan.
Maar op dat moment kan ik haar wel wurgen. (Maar ik heb mij ingehouden en haar weer de stal uitgesleept en terwijl mevrouw zich bedenkt wat ze gedaan had dat niet mocht heb ik haar aan de stal vastgeknoopt en de deken op gedaan..)
Ja dat kan ik me goed voorstellen, ik zet Vera vast met het omdoen van de Burka. Ik haal het halstertouw even door de opening, dan kan ze er niet tussenuit knijpen
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 07 aug 2007, 08:08

Nee hoor ik wil mijn paarden nooit wurgen...het zijn engeltjes stuk voor stuk O:) .

Was het maar waar, ze hebben allemaal hun eigenaardigheden en bij de ene keer zijn die grappiger dan de andere keer. Ik kan er ook slecht tegen als ik Ros zijn burqa bijna vast heb (je weet wel dat elastiek om de benen) dat hij dan wegloopt. Ik loop soms meter acher hem aan en dan maar proberen de sluiting vast te krijgen en ondertussen een paar keer ho brullen (tegen beter weten in).

Cratos kan je zo nu en dan vergeten, daar kan ik ook niet zo goed tegen. Die loopt uit angst voor een ander paard gewoon over jou heen als je even niet uitkijkt. Daar ben ik niet zo van gediend...

En Alex ach wanneer is die niet irritant :D . Nee hoor dat meen ik niet, die doet het met zoveel humor dat je het eigenlijk niet irritant kan noemen. Het enige waar ik echt niet tegen kan is het bij je op schoot willen kruipen in de wei, en continue met dat lipje overal aan je friemelen.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Esther

Bericht door Esther » di 07 aug 2007, 08:41

Ik heb ook nooit wurgneigingen hoor!!! Maar eerlijk gezegd gaat het de laatste tijd best goed met mijn eigen paarden.. Op mijn werk kan ik af en toe wel flink de smoor in hebben hoor!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Krista

Bericht door Krista » di 07 aug 2007, 08:45

Ik denk dat wij engeltjes hebben... haha :D
Wurgneigingen heb ik nooit. Tuurlijk ben ik wel eens even boos om het een of ander maar om nou te zeggen dat onze paarden trekjes of eigenschappen hebben die mij niet aanstaan..? nee.....!!!
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 07 aug 2007, 09:00

@Marijke: dat van die burka is dus precies de reden waarom Vera vast blijft staan tot ie helemaal aan is, anders kan ik er ook als een halve idioot achteraan sjezen 8)7

Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 07 aug 2007, 09:09

Geregeld....O:)
Geluk is de vrucht van intens werk
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » di 07 aug 2007, 09:09

Vanmorgen nog, toen ze de deur van de paddock eruit hadden gelopen _-:( . Gelukkig heb ik OVERAL kettinkjes omheen met m'n Houdini O:) maar het moet allemaal wel weer gerepareerd worden.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 07 aug 2007, 09:35

hihi ik begin altijd vol goede moed door hem vast te zetten. Dan moet die over zijn hoofd heen, en dan moet het touw los, en blijft hij heel lief staan, waardoor ik tegen beter weten in, denk ach hij staat zo zoet laat maar even. En altijd bij het laatste elastiek gaat hij aan de wandel :D. Iedere keer weer maar IK ben blijkbaar niet wijzer.

Het nadeel van vastzetten bij ons vind ik ook dat de rest van de paarden er gewoon bij kan. Als ik Ros vastzet dan gebeurd het nog wel eens dat Zorro er naast gaat staan, Gonzo vervolgens denkt hee wat is daar aan de hand en ook komt, waardoor Zorro onder het touw door probeert te lopen, Gonzo ondertussen Rosco in de stress laat zitten die geen kant uit kan omdat hij door Zorro en Gonzo gebruikt wordt als tussenschot.....Kortom dat is soms best lastig.

Maar ook het moraal van het tweede verhaal is mijn eigen luiigheid, ik kan de paarden ook apart zetten...maar ook dat kost extra tijd en op de een of andere manier bedenk ik me dat ik het toch maar gewoon eens moet doen als het al te laat is. Ik trek mijn eerder gesproken woorden over irritante dingen bij Rosje terug hihih, ik irriteer mezelf :D .
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 07 aug 2007, 09:45

hahaha Marijke, dat is eigenlijk hetzelfde als bij Exel met zijn waterbak, we weten dat ie het doet, maar "hopen" dat ie 'm deze keer met rust laat, omdat we dan ook te lui zijn om wat extra water te halen voor in de wei :o

joske_vuran
Contacteer:

Bericht door joske_vuran » di 07 aug 2007, 09:56

Sóms inderdaad :P
Vuran heeft ook dat geintje, emmers omgooien. En ook van die grote 'betonemmers'.. Maar verder is het wel een schat hoor :L
:L Vuran :L
Z2 + 1
Endurance: 96 goedgekeurde wedstrijdkm's!
Charret

Bericht door Charret » di 07 aug 2007, 10:28

Oh toch wel heel herkenbaar.

Maar dan heeft Alies meer van die trekjes dan Jouke moet ik zeggen.

Alies wil altijd overal vooraan staan of als eerste aan de beurt zijn ten koste van alles en iedereen.
Wat ik ook irri vind is dat ze geen moment stil staat op de wasplaats. Drammen kan ze goed.

Jouke staat daar gewoon te doezelen, vandaar het grote verschil.

Jouke hapt dan weer graag met moment in alles als ik aan het poetsen ben. Dan weer het touw, dan het musketon, dan de poetsbak.

Maar toch maken die karakter eigenschappen ze weer tot wie ze zijn en incl. die wurgmomenten kun je niet meer zonder ze.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 07 aug 2007, 10:40

Oh daar kan ik ook van uit mn slof schieten. Van die paarden die een emmer of bak met water omtrappen, die je net met gedoe helemaal volgegooid hebt (en dan met name wanneer er nog paar paarden staan te wachten om te kunnen drinken, dat ze het haast als 'pesterij' doen..). Voor voer geldt overigens hetzelfde grapje. Dan moeten de mensen in mn omgeving echt even oordopjes indoen.

Sas heeft áltijd wat. Heb de voeremmer ooit zelfs vastgeknoopt aan de paal, omdat mevrouw m constant lanceerde. Verder zie je mij op stal áltijd met een schep lopen, want ze schijt altijd 1x, vaak 2x en met veel 'geluk' nog wel vaker. Vermoeiend gewoon.
En als ze staat te eten en iemand haalt een paard weg, er komen knetterende motoren langs, er komt een auto de dam op gereden...noem het maar op, dan is mevrouw ook afgeleid en eet ze niet meer, gooit dr emmer om, eet slordig (hap nemen en dat wild weer dr kop dr uit halen, om vervolgens al morsend veel te geinteresseerd in de rondte te kijken).
Geluk is de vrucht van intens werk
nina1993

Bericht door nina1993 » di 07 aug 2007, 11:41

Zonet nog!

Even oefenen voor de keuring met Nina.

Dat doe ik altijd op het zadnpad die vanaf de parkeerplaats bij het hotel regelrecht het bos in leidt.

Nu hebben we ook een sluiproute van huis naar dat pad zodat we niet eerst een stuk om wat bos heen moeten.

Ik loop aan de linkerkant en aan die kant ligt dus ook de sluiproute.

Wat doet madam?
Snijd me in draf de pas af en wil mij wel even de kortste weg naar de weide laten zien.

Jammer voor haar, maar ik had al zoiets verwacht nadat ze Daphne hetzelfde gelapt had :D

Ik heb haar dus maar een hengstenketting aangedaan en daar reageerde ze wat beduusd op.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Orion1996

Bericht door Orion1996 » di 07 aug 2007, 12:33

Cyra is een engeltje, behalve dat ze nu al meer op mn tenen heeft gestaan in 6 weken dan Orion in 8 jaar heeft gedaan.

Orion haat wedstrijden. Als meneer AX binnenkomen hoort stopt die. Je staat zo voor hammer op wedstrijd. Voor, tussen en na de proeven loopt die de sterren van de hemel. Als ik gewoon in de bak rij en iemand roept totaal onverwachts ax binnenkomen kapt die ook. Proef uit hooffd werkt ook niet, hij weet dondersgoed wanneer het proefje begint.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » di 07 aug 2007, 13:47

Hahahaha, grappige verhalen allemaal en ik denk dat iedereen wel eens de neiging heeft om ze achter het behang te plakken, al moet ik eerlijk bekennen dat Aike ook echt wel een ondeugd is, maar ik toch meestal wel om zijn streken moet grinneken, hij doet het met zoveel lol dat het lastig is om boos te worden.
En Blaze, tja dat is dus eigenlijk een paardje die in de omgang gewoon geweldig is en waar ik dus eigenlijk ook nooit boos op hoef te zijn, die is enkel wel eens lastig met rijden, maar ja als je meneer goed kent wordt je dan ook niet echt boos, tenminste ik niet want dat heeft alleen maar een averechtse werking bij hem. 8)7

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
druppeltje

Bericht door druppeltje » di 07 aug 2007, 14:01

Bij Roosje is het altijd eten, maar dan ook echt altijd!

Vliegendeken omdoen: "hé wacht, tien meter verderop ligt 1 plukje hooi hoor."
Naar de wei: "Ja maar, dit gras is groener en lekkerder."
Plastic zakken, poetskisten, bakjes echt alles moet ze besnuffelen en eten.

Maar ik neem er ook veel voordeel van, trailer op is geen probleem. Roosje gaat nooit door de modder heen, maar als ik met een bakje sta te rammelen, komt ze er maar wat graag doorheen.

Ach, het blijft een fjord hè....
Esther

Bericht door Esther » di 07 aug 2007, 15:29

Oh, ik had het vaak met Bente, haal je een paard uit de wei glipt Bente altijd met veel gang door het hekje heen.. Loopt die weer los en niet laten vangen ofzo.. Oh, daar kon ik haar echt wel om wurgen!! Moest je ook niet horen wat ik zei..
Ze doet het nu gelukkig niet meer (zo vaak)..

Tea die schijt altijd nog even de trailer onder als je er bent en je doet de klep open... Ook zoiets..

Jeskim begint altijd tegen je aan te schuren met het hoofdstel, iets wat ze nooit meer afleert vrees ik..
Maar dat is nog niet zo tenenkrommend als drie jaar geleden toen ze altijd en eeuwig tijdens een buitenrit ineens in volle galop naar huis vloog..

De voerbakken en waterbakken omgooien ken ik ook, vooral Bente kan dat goed, heb ik zo'n bak aan de deur hangen krijgt ze hem nog kapot.. Grrr..
En dat graven in het hooi, ja joh.. Het kost niks, doe maar!! :(
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Vera

Bericht door Vera » wo 08 aug 2007, 08:26

veertje is drammerig met buiten rijden, maar eigenlijk irriteer ik me daar niet eens zo erg aan, het hoort gewoon bij haar.
Het slopen van de trailer als zij erin moet blijven en een ander eruit gaat vind ik wel heel erg irritant.
En de laatste tijd heeft ze een nieuwe, de trailer niet inwillen als we alleen op pad gaan. Dan doet ze net of ze er in gaat en op het laatste moment rukt ze het touw uit je handen en dan rent ze weg. Dan kan ik haar wel wurgen. En op de terugweg, dan vliegt ze er gewoon in, dus het is echt aanstellerij van haar.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Plaats reactie