Toen ik Tea en Djinty ophaalde heb ik ze nog even apart gezet van Jeskim en Bente, even wennen, even kijken hoe Tea en Jes op elkaar reageren. Dat ging vrij goed dus vandaag moest het maar wezen..
Ik had buitengereden met Tea, dat had ik al een poos niet gedaan dus wel spannend.. Wel met een vriendin en haar paard dus daar had ze wat steun aan.. Nou, die maanden dressuur hebben echt goed gedaan, natuurlijk waren sommige dingen eng, maar ze vertrouwd me al een stuk meer en kwa rijden gaat het ook een stuk makkelijker.
Auto's e.d. geeft ze gelukkig niets om. ze schrok alleen van een paar honden die ineens naar het hek vlogen, maar daar schrok ik zelf ook van..

Ze wilde alleen erg graag naar huis en op de weg lopen.. Ze stapte met een noodgang joh, hihi.. Maar ik kon de teugels strak houden en zo met haar gaan martelen, maar met de teugels helemaal los liep ze nog steeds net zo hard, dus heb ik dat maar gedaan, ontspanning buiten moeten we gewoon nog even mee aan de slag. Toen kwamen we langs een brede stroom water en daar loopt het van zo'n schot af en dat was ook eng!! Maar Tea ging er toch eerder langs dan cross paard Spetter!!
Spetter en Wendy:

Pas toen we dichter bij huis waren moest ik Tea echt even strak houden, ze wilde zo graag naar Djinty.. We reden over het land en dan moesten we nog door een opening in een boswal en toen hadden we zicht op Jeskim en Bente, die keihard begonnen te hinniken en Tea spoot weg, met mijn reflexen zit het blijkbaar wel goed, want ik had haar zo om en weer kalm, nou ja kalm.. Ik moest haar echt kort houden, maar in tegenstelling tot Jeskim was ze wel te houden..
Thuis Djinty er weer bij gelaten en daarna heb ik Tea afgespoeld en gesprayed met anti daas. Die Atex werkt echt goed, ik heb geen daas gezien op Tea tijdens het rijden..
Toen dacht ik, nou ik ga ze ook maar bij elkaar in zetten..
Tea en Djinty dus in het land gelaten en Tea ging eerst eens uitgebreid rollen, nat paard en stof, ik neem aan dat jullie het beeld kennen, hihi..
Djinty ging bijna meteen even met Bente kroelen, heel lief, alleen Jeskim bleef op afstand, maar wel piepen en knipperen e.d.
Nah, toen gingen ze ook maar een beetje staan vreten en scharrelen en dat was het eigenlijk!! Tea is alleen nog wel fel met eten, niemand mag bij haar bultje behalve Djinty uiteraard, maar die eet liever bij de buren, veel interessanter, maar dat vind Jeskim weer geen goed idee, hihi.. Maar ze houdt het netjes want i.p.v. een trap geeft ze Djinty eigenlijk alleen maar een tik met haar hoef, het blijft een moedertje..
Toen ik even naar binnen was gegaan en later terug kwam was Djinty in het andere weitje terechtgekomen.. Tea, Jeskim en Bente stonden gewoon hier, en ik zag Djint nergens.. Die stond dus in de andere wei.. Ze zag me en krijsen!! Help ik kan er niet meer uit.. Dus even draadje open en toen kon ze er weer door, maar het viel me echt op hoe weinig Tea het kon schelen..
Met het eten heb ik alleen Tea eruit gehaald, haar aan de muur gedaan. Djinty bleef in de wei en dat ging gelukkig heel goed. We gaan dat elke avond doen en ik hoop dat Djinty straks bij de anderen kan blijven als ik ga rijden..