Je mag het een wonder noemen

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Mieke_Cunna
Contacteer:

Je mag het een wonder noemen

Bericht door Mieke_Cunna » do 02 aug 2007, 20:02

Korte opening: Ik heb stage gelopen bij Stoeterij The Sweetestthing, hun fokken met arabieren, Kwpn'ers en hebben zelf ook een arabische hengst.

Zondag een week geleden moest ik gewoon werken, kwam thuis kreeg een sms dat cobana (veulen van passoa) in het draad terecht was gekomen en al wel ingebonden was door een arts maar nu met spoed naar de kliniek moest. Ik direct in andere kleren gesprongen en op weg naar de vrachtwagen want die staat niet op stal.

Veulen en merrie naar de kliniek gebracht en daar zou die geholpen worden aan zijn open been. Alles was doormidden enkel de pees was nog heel. Helaas is bij de kleine cobana de pees enkele dagen later alsnog doorgescheurd en hebben ze haar vredig in laten slapen.

De merrie is donderdag naar huis gehaald, maar die stond echt op knappen. Eerst zelf gemolken maar we zagen een uier ontsteking al aankomen. Cobana was een goeie 2 maand oud.
We hebben passoa opgegeven als pleegmoeder en sinds dinsdag hebben wij een nieuw veulen van indoctro ernaast lopen.

Heel zielig verhaal, die moeder was overleden bij de geboorte zei was al oud en kon eigenlijk geen veulen meer baren dan vraag je naar mijn weten om problemen.
De eigenaresse van The Sweetestthing is dinsdagnacht, woensdagnacht er meerdere malen heen gereden om het veulen te laten drinken en te laten wennen aan de merrie.

Ik ben vanavond wezen kijken en het zag er echt schattig uit. Pleeg moeder en pleeg zoon lijken totaal not op elkaar maar ik kreeg kriebels.

Ik sluit mijn verhaal af met de zin: Klein verschil tussen leven en dood.

Lieve cobana, het was veel te vroeg! Maar R.I.P kleine meid |(
heidie

Bericht door heidie » do 02 aug 2007, 20:20

Tis wel gaaf om te zien hoe de merries een vreemd veulen accepteren.
Bij ons op stal hebben we een veulen dood tijdens de geboorte. Daar is inderdaad ook een pleeg veulen (een cribaldi super mooi ding) bij gezet. Pleegmoeder is een andalusier en pleeg veulen een kwpn. Veulen heeft inmiddels bijna net zo'n lange benen als pleeg mama, hahah
Erg leuk om te zien. Het veulen (cupido) is overgens in de zelfde nacht zijn mama kwijt geraakt, als Bilbaina haar net geboren hengstveulen. Toch een mooie oplossing.
Gr heidie
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » vr 03 aug 2007, 06:23

Wat jammer van het veulen, maar ook heel fijn dat een ander veulen zo geholpen kan worden. :j
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » vr 03 aug 2007, 06:44

Wat is dat de laatste tijd met paarden en draad?! Goh wat sneu zeg maar ook weer fijn dat de merrie een ander veulen aanneemt *o/*
Plaats reactie