Anka haar eerste echte......

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Annemarie

Anka haar eerste echte......

Bericht door Annemarie » wo 01 aug 2007, 07:03

...... galopsprongen. Jawel, gister is het me gelukt een half rondje in een echt galopje te doen *o/* . Tot nu toe was ze vaak nog niet echt voorwaarts dus had ik de galop maar gelaten, maar gister liep ze fris en vlot. Kan liggen aan het feit dat ik vorige week woensdag voor het laatst reed of dat ik ze nu reed met mijn netjes aan haar aangepaste Stubben zadel, geen idee, maar ze liep prima.

Mijn vriend en zijn ouders kwamen gister ff Anka kijken en uiteraard moest er ook ff gereden worden. Ze was met zadelen en opstijgen echt onmogelijk :( . Draaien en roepen en druk doen. Alle paarden staan nu in de wei en die ligt aan de overkant van de weg waar de manege aan staat. Ze was dus voor het eerst echt alleen in de bak. Normaal kan ze vanuit de binnenbak de paarden op stal nog zien. Maar ik vond het niet echt grappig, zadelen was lastig, met hoofdstel in doen stoof ze weer achteruit (had ze net zo mooi afgeleerd, volgende keer maar ff weer halster aanlaten) en opstijgen lukte mij alleen toen haar interesse gewekt was door mijn jas die over de bakrand hing _-:( . Bleh, de laatste tijd ging het juist zo goed. Eventuele tips welkom!

Maar dan het rijden. Wilfred en zijn ouders zeiden al, nou, dat wordt wat. Ik zo, nou, let maar op, met rijden is ze echt super. En dat was ook zo. Prima aan de hulpen netjes halt houden en aandraven en iets langer draven dan 1 rondje hoefslag. Beetje versnellen en keer weer halthouden. En dus de eerste galopsprongen. Dat wordt dus binnenkort rijden in de grote buitenbak, op naar de galop :D . Ben met rijden echt trots op haar, ze geeft ook al heel vertrouwd en goed gevoel :L .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » wo 01 aug 2007, 07:25

Hihi, ik zie je al helemaal staan, maar snap dat het lastig is, maar komt best wel goed, gelukkig dat het met rijden wel goed gaat. Ik galoppeer met Aike ook echt maar een klein stukje, ik spring in aan in de hoek en voor de volgende hoek neem ik hem terug. Gisteren was hij ook wat ondeugend, toen kreeg ik een paar bokjes om mijn oren toen ik aan wilde galopperen, maffe beesten :D
Oh en trouwens, Aike staat wel keurig stil met opstijgen en zadelen enz. maar toen ik van de week op wilde stappen, kwam er iemand vlak voor ons langs gedraafd en ging Aike er ook direct achteraan terwijl ik er nog niet op zat en doordat ik aan de zijkant hing zeg maar, raakte hij uit balans waarop hij zijn hoofd helemaal naar beneden deed en ik dus mooi aan de andere kant met mijn gat in een plas lag }-) Dus ook hier weleens opstart problemen hoor hahaha.

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Annemarie

Bericht door Annemarie » wo 01 aug 2007, 08:28

Thessa Keizer schreef:Hihi, ik zie je al helemaal staan, maar snap dat het lastig is, maar komt best wel goed, gelukkig dat het met rijden wel goed gaat. Ik galoppeer met Aike ook echt maar een klein stukje, ik spring in aan in de hoek en voor de volgende hoek neem ik hem terug. Gisteren was hij ook wat ondeugend, toen kreeg ik een paar bokjes om mijn oren toen ik aan wilde galopperen, maffe beesten :D
Oh en trouwens, Aike staat wel keurig stil met opstijgen en zadelen enz. maar toen ik van de week op wilde stappen, kwam er iemand vlak voor ons langs gedraafd en ging Aike er ook direct achteraan terwijl ik er nog niet op zat en doordat ik aan de zijkant hing zeg maar, raakte hij uit balans waarop hij zijn hoofd helemaal naar beneden deed en ik dus mooi aan de andere kant met mijn gat in een plas lag }-) Dus ook hier weleens opstart problemen hoor hahaha.

Hahaha, jouw landing in de plas verhaal is wel grappig, zie ik zo gebeuren :)) . Achteraf kan ik dan ook wel lachen om Anka's carpiolen, maar omdat ze al een keer ontsnapt is met opzadelen (allereerste keer) en toen mooi met zadel, maar zonder hoofdstel de manees rondliep had ik echt zoiets van aaargh }-) . Maar goed, ik was deze keer snel en trok haar gauw het hoofdstel aan voor ze haar hoofd weg kon draaien en heb haar toen weer op de plek gezet waar ze hoort met zadelen. Consequent zijn zullen we dan maar denken O:) .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » wo 01 aug 2007, 08:57

Inderdaad consequent zijn is het belangrijkste wat er is, dat merk ik aan Aike ook, als ik met hem aan het rijden ben en ik sta 1x even stil langs de bak om wat tegen iemand te zeggen, dan kan je er gif op innemen dat ie de eerste paar rondjes erna op precies dezelfde plek stil gaat staan }-) Dus eigenlijk niet doen en gewoon doorrijden. Gelukkig staat Aike wel volledig stil met zadelen enz., heeft ook een tijd geduurd hoor, heb ook aardig wat achter hem aan moeten lopen omdat ie zodra het halster afging meteen de benen nam, maar ik moet er stiekem ook wel om lachen om dat soort akties :D Ze zijn echt niet gek, juist heel slim.

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Vjestagirl

Bericht door Vjestagirl » wo 01 aug 2007, 10:10

Het weglopen met het hoofdstel nog niet in is hier op 7 jarig leeftijd nogsteeds een probleem... Tenminste, dat was het tot 3 dagen geleden, aangezien ik sinds 4 dagen het bit in deappelstroop doop. En nu ze dat weet staat ze doooooodstil, keurig te wachten op haar bit (lees, ze loopt bijna over me heen om bij t bit te komen).

Maar lekker dat t zo goed ging!
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 02 aug 2007, 07:11

Vjestagirl schreef:Het weglopen met het hoofdstel nog niet in is hier op 7 jarig leeftijd nogsteeds een probleem... Tenminste, dat was het tot 3 dagen geleden, aangezien ik sinds 4 dagen het bit in deappelstroop doop. En nu ze dat weet staat ze doooooodstil, keurig te wachten op haar bit (lees, ze loopt bijna over me heen om bij t bit te komen).

Maar lekker dat t zo goed ging!
Hmmmzz, ik heb toch nog hoop dat ze dit voor haar 7e afleert :P . We moeten gewoon even weer duidelijk de regels doornemen met betrekking tot opzadelen en optomen denk ik O:) . En anders laten we het halster gewoon ff weer aan, dan hebben ze weer heel snel door dat weglopen geen optie is }> .
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » do 02 aug 2007, 07:50

hier net zo'n probleem. Karev was ontzettend braaf tot vorige week. Niet dat ze nu een draak is hoor, maar opstijgen wordt ietsje lastiger.
Als ik de teugels aanneem gaat ze met een gang acheruitlopen, en na een paar x stem verheffen, of een evt. tik staat ze weer stil, maar dit blijft elke x een leuk spel. En als ik dan net goed en wel zit, en ,mijn andere voet nog net niet in de beugel heb, pakt ze het bit vast, en dan is het net of ze er vandoor wil gaan, wat ze tot nu toe gelukkig nog niet heeft gedaan. En dan zijn de 1e twee rondjes hoefslag heel vlot voorbij, en dan wordt ze rustig. Maar elke x denk ik weer, ohoh daar gaan we.
Nu ze iets meer conditie krijgt en iets langer onder het zadel is, is ze niet meer zo onder de indruk van mij, en dat moet natuurlijk niet.
Leuk he die jonge dingen...
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » do 02 aug 2007, 09:54

En zit ze lekker in gallop? Steeds een stapje verder *o/*
lauraatje

Bericht door lauraatje » do 02 aug 2007, 15:52

Wat goed van jullie! Gaat helemaal goedkomen met de jongedame.
Plaats reactie