...... galopsprongen. Jawel, gister is het me gelukt een half rondje in een echt galopje te doen

. Tot nu toe was ze vaak nog niet echt voorwaarts dus had ik de galop maar gelaten, maar gister liep ze fris en vlot. Kan liggen aan het feit dat ik vorige week woensdag voor het laatst reed of dat ik ze nu reed met mijn netjes aan haar aangepaste Stubben zadel, geen idee, maar ze liep prima.
Mijn vriend en zijn ouders kwamen gister ff Anka kijken en uiteraard moest er ook ff gereden worden. Ze was met zadelen en opstijgen echt onmogelijk

. Draaien en roepen en druk doen. Alle paarden staan nu in de wei en die ligt aan de overkant van de weg waar de manege aan staat. Ze was dus voor het eerst echt alleen in de bak. Normaal kan ze vanuit de binnenbak de paarden op stal nog zien. Maar ik vond het niet echt grappig, zadelen was lastig, met hoofdstel in doen stoof ze weer achteruit (had ze net zo mooi afgeleerd, volgende keer maar ff weer halster aanlaten) en opstijgen lukte mij alleen toen haar interesse gewekt was door mijn jas die over de bakrand hing

. Bleh, de laatste tijd ging het juist zo goed. Eventuele tips welkom!
Maar dan het rijden. Wilfred en zijn ouders zeiden al, nou, dat wordt wat. Ik zo, nou, let maar op, met rijden is ze echt super. En dat was ook zo. Prima aan de hulpen netjes halt houden en aandraven en iets langer draven dan 1 rondje hoefslag. Beetje versnellen en keer weer halthouden. En dus de eerste galopsprongen. Dat wordt dus binnenkort rijden in de grote buitenbak, op naar de galop

. Ben met rijden echt trots op haar, ze geeft ook al heel vertrouwd en goed gevoel

.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!