ik heb Sultan dus sinds maandag, en hij staat sinds woensdag op de wei.
ik moest hem dus vandaag voor het eerst de wei uithalen.
had een vriendin meegenomen die veel verstand van paarden heeft

ik liep naar hem toe hij kwam gelijk ik kon zo zijn halster om doen,
en hij liep netjes mee. ik was verbaasd dat hij zo makkelijk de wei uit kwam! maar toen hij op het erf liep en merkte dat hij de wei uit was, werd die ff druk en begon die te dribbele en te hinnike enz. toen heb ik hem een paar keer een rondje laten lopen en toen was die rustig ! dus lekker op stal gezet , begon die weer druk te worden. maar uiteindelijk kalmeerde die.

toen lekker gepoetst, hoofdstelletje ingedaan en wezen wandelen. we gingen met zn 3en ( ik, me vriendin en Sultan ) zonder ander paard erbij. op het begin begon die het op een klieren te zetten. hij was constant aan het proberen, net even harder te gaan of om te keren. en aan het hinniken. maar uiteindelijk gaf die het op. toen was die zo braaf, op een gegeven moment liepen we heerlijk ontspannen over de laan. Sultan bleef rustig braaf naast me lopen, en probeerde niet eens meer te klieren. hij had het al opgegeven ! Wat ook zo lekker aan Sultan is, is dattie bomproof is ! hij schrikt nergens van. op de laan was een grote werkmachine, daar kijkt die niet op of om van ! wat ben ik trots op hem