Ook het sterretje hier

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Bella
Contacteer:

Ook het sterretje hier

Bericht door Bella » wo 25 jul 2007, 19:46

Duurde even maar Anton mocht eerst nog even aandacht.

Vanochtend kon ik zowaar uitslapen. Gister alles gewassen en gedaan en Bart redde zich wel met opladen (anders zouden we kwartier om rijden) en Sas kwam wat later op het terrein met eigenaresse Gea.
Dus kwart voor 9 stapten we bij Mieke in de auto en hup naar Oldeberkoop. Daar aangekomen schenen we al zowat gemist te worden. Bart was al bang dat we niet kwamen. *wij???*

Paarden gecheckt, nummers vastgemaakt en even hengstveulens en jaarlingen snel gekeken.
Daarna met Tanja en Daisy de ring in. Had zelf eigenlijk best hoge verwachtingen. Daisy was aardig wakker. Dribbelde geregeld naast Tanja, wou harder en op gegeven moment begon ze zelfs naar de aanjager van het voorgaande paard te meppen :o...kreeg dus een beste lel van mij.
Uiteindelijke resultaat: 8-7-6-7-7 (zo even uit mn hoofd) met 36 pnt en een A totaal. En opmerking dat ze wat fijne benen had.
Vervolgens aanjagen bij Tea en Djinty, dat mag esther verder allemaal vertellen. Al was Djinty net zo opgewonden als Daisy en had net zo min iets met de aanjager van het voorgaande paard. Kreeg dus ook vrij rap een lel om dr kont. Dát doen we niet.

Vervolgens eindelijk Sas uit de trailer geplukt. Eigenaresse Gea had dr prachtig vliegendeken opgedaan en achterbenen en staart in de bandage en staartzak...scheelde hoop smerigheid!
En daarna Sas aan het gras, want ze was toch wat ingevallen van afgelopen nacht op stal én trailerritje.

Na de pauze begon de rubriek en mooi in de rondte. Liep voorop, wel mooi, want Sas heeft een behoorlijk ruime stap en peest dus aardig door.
Opstellen ging ook netjes, werd *gelukkig* afgereageerd met happen in mn hand ipv draaien, maar wel blijk dat ze er nog niet helemaal mee eens was vandaag. Wegstappen en dan aandraven >>shittt draadje<<<...die ringen mogen in het vervolg wel wat breder pff, maar we redden ons, al moest ik dr wel zowat elke hoek terug nemen om er niet skieeend achteraan te moeten (of getackeld te worden).
En toen...wachten...
Nadat alles aan de beurt geweest was, dan toch hét moment: wanneer wordt je geroepen? En was zowaar al nummer 2 :D *o/*
Resultaat: 8-7-8-8-8 en maar liefst 39!! punten. Stuk meer dan ik had verwacht, maar wel hardstikke Ster nu! Helemaal trots.

Daarna nog even poging tot halfzusjes op de pic! Wat een duo dat, ze vinden elkaar niet interessant, maar stiekem wel, maar toch ook niet.

Vervolgens werd er omgeroepen dat de toiletteerkeuring was. Dus Douwina er op een holletje heen. Na enig aandringen, niet geslagen is altijd mis, toch ook met sas meegedaan. Werd op gegeven moment geroepen, werd mij gewezen dat ik ook naar het midden moest komen. Dus ik op het midden af, gaat er ineens een flitsende blik naar beneden en toen een groot twijfelgezicht gevolgd door een ‘sorry, maar blijf maar lopen’. Gnegne, ik wist t! Sas staat op de laatste halve mm van dr ijzer en moet dus verlegd worden. Maar bevestigde maar weer waarom ik in eerste instantie niet zo nodig mee hoefde te doen.

Toen weer een tijd wachten met een oh zo ongedurige Sas. Óf ze wou andere paarden besnuffelen, óf ze wou weg óf gewoon stappen en draven...rare fjord....ga vreten! Op gegeven moment Janna dr maar in de handen geduwd. En ik zat amper even of er werd omgeroepen dat Tanja in de kampioensring moest verschijnen. Maar Bart had het weer druk met andermans paarden, dus snel een hoofdstel gecharterd (had ik net het 'oude' hoofdstel gemold, om voor sas bit te hebben), nummertje er opgetekend en hup ring in. Daisy aan de hand, als dat maar goed zou gaan, maar ging super. Had helaas alleen weinig invloed op wie er kampioen gingen worden.
Toen kampioenskeuring voor merries met predikaat. Liep achter Woudina, maar Sas loopt toch wel erg ruim in haar natuurlijke stap, zou dr zo voorbij, moest geregeld even inhouden. En nog stuk draven. Waar ik bang voor was overkwam Reinou, gelukkig ging het goed. Sas was echt lekker actief in de draf, volgens mij was dat de beste van haar die dag.
Maar helaas reserve kampioenschap bij de predikaatmerries zat er niet in voor dr.

En toen éindelijk mocht ze hoofdstel uit, voer in de emmer en aan de trailer bij Bart gezet. De emmer mocht meteen op de kop. Sas kan wel van de grond eten 8)7 schijnbaar.
Terwijl Woudina tot dagkampioen verklaard was, súper, gingen wij even wat drinken.
Op gegeven moment zie ik 4 gele balen staan: Woudina in de trailer naast Bart, Tanja en Daisy én Sas :? Ik had Sas toch echt aan de andere kant van de trailer gezet. Was mevrouw over de trekhaak (etc etc) heengestapt omdat die andere kant ‘leuker’ was. De doos.

Naja daarna lekker naar huis, spullen uit de auto onder vol protest van die oh zo geduldige fjord die gráág wacht en hup naar het land. Het vrolijkste moment van Sas de afgelopen 2 dagen :=

Kortom, heel verhaal van een geslaagde vermoeiende dag! Morgen op naar Texel en de ladys van Evelien *eindelijk*!
Geluk is de vrucht van intens werk
Jilly

Bericht door Jilly » wo 25 jul 2007, 19:51

Sas ook al zo'n geweldige punten! :)) hoeveel punten had ze vorig jaar?

Gefeliciteerd hoor!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 25 jul 2007, 19:54

Vorig jaar had ze 35 punten.
Neraldo

Bericht door Neraldo » wo 25 jul 2007, 19:57

Gefeliciteerd hoor!
Mijn zoon is 19-01-2009 geboren!
Hij heet Mitchel.
Esther

Bericht door Esther » wo 25 jul 2007, 20:01

Uiteindelijke resultaat: 8-7-6-7-7 (zo even uit mn hoofd) met 36 pnt en een A totaal. En opmerking dat ze wat fijne benen had.
Nee, dat was Djinty.. Totaal van de som is ook 35!!
niet geslagen is altijd mis
Ik neem aan dat je bedoeld, niet geschoten?? :+

Maar super van Sas, hoor!! Ze liep goed, wat ik ervan zag, vanuit de andere ring.. We stonden alebei wel even te kijken van de punten!!! Wel heel erg hoog!! Maar super, een mooie ster erbij.. Gea was ook wel aardig in haar nopjes geloof ik, hihi!!

Djinty was niet lief voor je he, maar goed dat je haar een optetter hebt gegeven.. Dacht wel even, nou waarom komt die kleine nu vooruit gedenderd..

Wel jammer van het ijzer, maar ja, dan was ik misschien wel derde geworden, hihi.. :o
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
~mirjam~

Bericht door ~mirjam~ » wo 25 jul 2007, 20:01

Gefeliciteerd met de 39 punten voor Sas.
http://www.fjordukie.nl Unieke frontriemen, sieraden, sleutelhangers met paardenhaar en meer leuke spulletjes
https://www.facebook.com/#!/ukiefrontriemen
Marijke_

Bericht door Marijke_ » wo 25 jul 2007, 20:02

Jij ook van harte gefeliciteerd! Super hoor!
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » wo 25 jul 2007, 20:05

Wauw,volgens mij hebben jullie het allemaal goed gedaan!!!
Gefeliciteerd *o/*
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 25 jul 2007, 20:05

Hi ooh actie Es, maar zo wakker ben ik nu dus nog...dan had die kleine vast een 7 op de benen maar ook met commentaar dat de benen wat fijn waren. Dat weet ik nog wél zeker!

En geschoten ja. Dus schiet mij nu maar lek..ga heerlijk slapen!
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » wo 25 jul 2007, 20:07

Wow echt super dus. Proficiat met de ster :D
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Charret

Bericht door Charret » wo 25 jul 2007, 20:39

Goed gedaan! Van harte gefeliciteerd!
Liefde is..Alies Dragan Jouke
maroes

Bericht door maroes » wo 25 jul 2007, 20:40

Wat een goeie dag geweest.
Ook weer een sterretje rijker *o/*
Super,gefeliciteerd
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
http://ciarafjord.web-log.nl/
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » wo 25 jul 2007, 20:51

Wat leuk joh! Hartstikke goed, en het is wel een madam volgens mij zeg haha.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
douwina

Bericht door douwina » wo 25 jul 2007, 21:14

Ongelofelijk hoe ze over die trekhaak is gekomen :o , knappe Sas :+ Maar haar knapste prestatie is natuurlijk dat ze ster is geworden met 39 punten *o/* *o/* Geweldig!! Nogmaals van harte Annabel!!

Ben nu wel héééél nieuwsgierig naar de foto's van Janna :+ ;) :D
Afbeelding
Ydel

Bericht door Ydel » wo 25 jul 2007, 21:55

Super zeg!!!

das wel een leuk (maar vermoeiend ;) ) dagje!!!
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 25 jul 2007, 22:13

en weer een ster erbij, gaat goed hier met de fjorden van FW :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Anna

Bericht door Anna » wo 25 jul 2007, 23:45

Gefeliciteerd met Sas en mooie punten hoor
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Leentje

Bericht door Leentje » do 26 jul 2007, 05:01

klinkt allemaal super!
ven harte met de reslutaten!
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Claudje

Bericht door Claudje » do 26 jul 2007, 06:05

Ook netjes van Sas zeg :)) +:)+
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » do 26 jul 2007, 06:30

Ook al zo'n super resultaat, wat ontzettend goed van Sas (en jouw) dat ze even 39 punten behaalde!!!
Dat is ook niet niks hoor, en wat een verschil met vorig jaar! Goed werk verricht dus ;)
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Plaats reactie