Vanochtend kon ik zowaar uitslapen. Gister alles gewassen en gedaan en Bart redde zich wel met opladen (anders zouden we kwartier om rijden) en Sas kwam wat later op het terrein met eigenaresse Gea.
Dus kwart voor 9 stapten we bij Mieke in de auto en hup naar Oldeberkoop. Daar aangekomen schenen we al zowat gemist te worden. Bart was al bang dat we niet kwamen. *wij???*
Paarden gecheckt, nummers vastgemaakt en even hengstveulens en jaarlingen snel gekeken.
Daarna met Tanja en Daisy de ring in. Had zelf eigenlijk best hoge verwachtingen. Daisy was aardig wakker. Dribbelde geregeld naast Tanja, wou harder en op gegeven moment begon ze zelfs naar de aanjager van het voorgaande paard te meppen

Uiteindelijke resultaat: 8-7-6-7-7 (zo even uit mn hoofd) met 36 pnt en een A totaal. En opmerking dat ze wat fijne benen had.
Vervolgens aanjagen bij Tea en Djinty, dat mag esther verder allemaal vertellen. Al was Djinty net zo opgewonden als Daisy en had net zo min iets met de aanjager van het voorgaande paard. Kreeg dus ook vrij rap een lel om dr kont. Dát doen we niet.
Vervolgens eindelijk Sas uit de trailer geplukt. Eigenaresse Gea had dr prachtig vliegendeken opgedaan en achterbenen en staart in de bandage en staartzak...scheelde hoop smerigheid!
En daarna Sas aan het gras, want ze was toch wat ingevallen van afgelopen nacht op stal én trailerritje.
Na de pauze begon de rubriek en mooi in de rondte. Liep voorop, wel mooi, want Sas heeft een behoorlijk ruime stap en peest dus aardig door.
Opstellen ging ook netjes, werd *gelukkig* afgereageerd met happen in mn hand ipv draaien, maar wel blijk dat ze er nog niet helemaal mee eens was vandaag. Wegstappen en dan aandraven >>shittt draadje<<<...die ringen mogen in het vervolg wel wat breder pff, maar we redden ons, al moest ik dr wel zowat elke hoek terug nemen om er niet skieeend achteraan te moeten (of getackeld te worden).
En toen...wachten...
Nadat alles aan de beurt geweest was, dan toch hét moment: wanneer wordt je geroepen? En was zowaar al nummer 2

Resultaat: 8-7-8-8-8 en maar liefst 39!! punten. Stuk meer dan ik had verwacht, maar wel hardstikke Ster nu! Helemaal trots.
Daarna nog even poging tot halfzusjes op de pic! Wat een duo dat, ze vinden elkaar niet interessant, maar stiekem wel, maar toch ook niet.
Vervolgens werd er omgeroepen dat de toiletteerkeuring was. Dus Douwina er op een holletje heen. Na enig aandringen, niet geslagen is altijd mis, toch ook met sas meegedaan. Werd op gegeven moment geroepen, werd mij gewezen dat ik ook naar het midden moest komen. Dus ik op het midden af, gaat er ineens een flitsende blik naar beneden en toen een groot twijfelgezicht gevolgd door een ‘sorry, maar blijf maar lopen’. Gnegne, ik wist t! Sas staat op de laatste halve mm van dr ijzer en moet dus verlegd worden. Maar bevestigde maar weer waarom ik in eerste instantie niet zo nodig mee hoefde te doen.
Toen weer een tijd wachten met een oh zo ongedurige Sas. Óf ze wou andere paarden besnuffelen, óf ze wou weg óf gewoon stappen en draven...rare fjord....ga vreten! Op gegeven moment Janna dr maar in de handen geduwd. En ik zat amper even of er werd omgeroepen dat Tanja in de kampioensring moest verschijnen. Maar Bart had het weer druk met andermans paarden, dus snel een hoofdstel gecharterd (had ik net het 'oude' hoofdstel gemold, om voor sas bit te hebben), nummertje er opgetekend en hup ring in. Daisy aan de hand, als dat maar goed zou gaan, maar ging super. Had helaas alleen weinig invloed op wie er kampioen gingen worden.
Toen kampioenskeuring voor merries met predikaat. Liep achter Woudina, maar Sas loopt toch wel erg ruim in haar natuurlijke stap, zou dr zo voorbij, moest geregeld even inhouden. En nog stuk draven. Waar ik bang voor was overkwam Reinou, gelukkig ging het goed. Sas was echt lekker actief in de draf, volgens mij was dat de beste van haar die dag.
Maar helaas reserve kampioenschap bij de predikaatmerries zat er niet in voor dr.
En toen éindelijk mocht ze hoofdstel uit, voer in de emmer en aan de trailer bij Bart gezet. De emmer mocht meteen op de kop. Sas kan wel van de grond eten

Terwijl Woudina tot dagkampioen verklaard was, súper, gingen wij even wat drinken.
Op gegeven moment zie ik 4 gele balen staan: Woudina in de trailer naast Bart, Tanja en Daisy én Sas

Naja daarna lekker naar huis, spullen uit de auto onder vol protest van die oh zo geduldige fjord die gráág wacht en hup naar het land. Het vrolijkste moment van Sas de afgelopen 2 dagen

Kortom, heel verhaal van een geslaagde vermoeiende dag! Morgen op naar Texel en de ladys van Evelien *eindelijk*!