Wowie

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Vjestagirl

Wowie

Bericht door Vjestagirl » zo 01 jul 2007, 19:22

Ik ben vandaag voor het eerst sinds een week (van zaterdag tot zaterdag) maar weer eens gaan rijden. OMdat ik vorige week een deur van een industriele vriezer tegen m'n hoofd heb gehad en steeds met koppijn rond liep wilde ik er eerder niet opstappen (en na 3 dagen kwam een stalgenoot met de oplossing 'zet haar dan in de stapmolen, waar k zelf nog niet eens op gekomen was 8)7 ...

Maar goed. Vjesta liep heerlijk. 1xtje ietsjes harder weggedraaft uit een hoek omdat ze schrok. Maar verder lekker rustig, netjes luisterend...Als ze zo blijft lopen ga ik me in november aan de ABOB wagen *o/* .

We hebben nu nog maar 2 kleine probleempjes. De rechter galop, waar ze haar kont helemaal naar binnen gooit (ze loopt voor op, en achter naast de hoefslag) en het feit dat ze in de galop haar neus weer naar voren steekt. En t staat wel leuk, maar t hoort niet echt...

Overgends heeft Vjesta zich voor het rijden zeker 50 min alleen staan vervelen in de stal. Toen ik haar net vast had gezet (weggerukt uit het net verse gras) kreeg ik te horen dat er een nieuwe minibaby was geboren, en dat moest ik ff zien. Toen bij de andere mini babys kijken. En voor k t wist zat k in een groep van 10 mini's, helemaal besnuffeld en bekroeld te worden. Toen k terug kwam had Vjesta haar vertoen met 20 kg muesli omgedonderd en 2 handdoeken en m'n vest op de grond gegooit en haar staart geschuurd... WRAAK }-)

De nieuwe baby is overgends niet van de stal, maar van een logeetje, die er staat om gedekt te worden. De moeders is hier geboren, en verkocht toen ze een paar maanden oud was voor een bedrag waar de stapmolen voor geplaatst is...
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 02 jul 2007, 07:43

heej! gelukkig ging het zo goed!
dat verhaal van rechtergalop, kont op de binnenhoefslag, heeft uniek precies zo gehad! ook op rechts!!
bij werkte het goed toen mijn instructrice zei 'alleen maar buitenhand (binnen echt ontspannen houden!) en binnenbeen geven! (en niet je binnenbeen naar achter leggen!) uniek ging dus crossen daardoor, hoeken afsnijden, dit moest ik gewoon laten gebeuren en ze werd vanzelf hier beter onder! voltes gaan rijden en weer rechtuit en maar binnenbeen geven!
ze loopt nu weer kaarsrecht! ik rijd dus nu ook mijn beiden beesten absoluut niet op de hoefslag! dan blijf je alert wanneer er een scheef gaat worden!
succes ermee!
groetjes!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Erika

Bericht door Erika » ma 02 jul 2007, 07:59

Hey Martine!

Mooi zeg dat ze lekker loopt, alleen die galop he, ze blijft het moeilijk vinden. Hoop dat je er goed mee aan de slag kan en dat je voor de ABOP gaat, succes in ieder geval!

En rustig aan met je hoofd, zoiets niet onderschatten anders kun je nog wel eens heel lang last houden van hoofdpijn.
Plaats reactie