Na die vernageling heeft ze op een gegeven moment een ijzer met zooltje gekregen, maar helaas lag dit er verleden week af

Nou kreeg ik mijn eigen hoefsmid met geen mogelijkheid te pakken en heb ik een ander laten komen. En dat was dus gisteravond dat die man kwam.
Toen wij bij de wei aankwamen zagen we al dat rechtsvoor ook niet lekker meer zat, hartstikke gebrokkeld en ijzer los. Dus Jos zei al van is het niet beter om haar ff zonder te laten lopen, want dit is toch ook niets?
Hoefsmid erbij en die zei dat dus ook. Haar hoeven zijn heel erg brokkelig momenteel en die man zei ook al dat ie daar geen ijzer meer onder kon krijgen, ja het kon wel, maar dan zou het er ook weer zo af liggen.

Nou gaan we dus een paar weken ijzerloos door het leven en ga ik maar in de wei rijden (kunnen we onze dressuur eens op gaan pakken

Tevens gaf de smid mij het advies om Veertje in de winter op blote voeten te laten lopen en alleen in de zomer op ijzers te zetten. Hij had nog een fjord in zijn klantenbestand en die had precies hetzelfde probleem.