We waren al vroeg met de trailer op pad om de nieuwe te halen. Op de A1 beetje te hard aan het rijden, 100 ongeveer, zeilt ons ineens een grote politie Volvo voorbij... oeps

Kort voor de afrit Hoenderloo ging het lampje aan, "politie volgen" dus tsja we waren de klos... nu is die afrit echt scherp, een fikse bocht naar rechts. Wat doet die agent: die gaat ineen keer halverwege die afrit de vluchtstrook op en stopt als een onbenullige zo hard. Dus wij moesten met de trailer vol in de ankers

Nou ja gestopt, die man doet de deur open, goedemorgen ik ben die en die en we houden u aan omdat u te hard reed. Naja wij ook gezegd dat klopt, enz. Dus toen zei ik tegen die meneer, mag ik u, los van de snelheidsovertreding, even iets zeggen. Dat mocht. Ik die man dus heel netjes uitgelegd dat het terecht is dat hij ons aanhoudt maar dat hij een combinatie met een paardentrailer niet zo onbenullig hard kan laten remmen. Dat wij gelukkig geen paard bij ons hadden, en als dat wel het geval was geweest, dat daar ongelukken van kunnen komen.... Dat realiseerde hij zich en hij gaf toe dat hij dat ook bedacht had toen hij remde, dat het hem speet en hij stelde voor vanwege de harde rem manouvre geen bekeuring uit te schrijven en het deze keer te laten bij een waarschuwing...

Papieren waren ook in orde (toevallig eens alles bij ons omdat we de trailer in gingen ruilen) dus we konden vrolijk weer verder

(los van onze mazzel hoop ik wel dat die man er de volgende keer wel rekening mee houdt..!)