..... wat heb ik een dom paard

.
Wat was nu het geval. Zoals bij stel je vraag had ik wat problemen met het uitzoeken van het voedselrantsoen voor Nisko op de wei. Vorige week heb ik haar elke dag een halve kilo brok en een flinke bult hooi gegeven. Afgelopen weekend kon je de verbetering in figuur gaan zien.
Overlegd met weidegenoten en de paarden krijgen nu iedere dag wat gras bij. Paardjes maandag hooi in de wei gegeven en dinsdag hadden ze net gras, dus geen extra hooi gedaan.
Maar gister kwam ik en stond ze er weer met enorm ingevallen flanken

. Terwijl de andere 3 paarden er dus nog steeds goed uit zien

. Ik heb wat hooi gevoerd, buitenrit gemaakt (zeeeer zalig en geslaagd) vervolgens brok gegeven en nog wat hooi.
En toen kwam het, ik heb nog wat extra hooi in de wei gevoerd. En wat doet die van mij? Gaat korte grasspreitjes lopen eten terwijl de rest het hooi op eet

. Ik was nu eindelijk met mijn weidegenoten overeen gekomen dat ik hooi in de wei kan voeren, maar als ik zo'n dom paard heb helpt dat niet

. Kan ook zijn dat ze geen zin meer had omdat ze al wat gehad had. Probeer het vandaag nog een keer en ga dan ondertussen de wei wel mestvrij maken, kan ik zien wat ze doen. Het was niet zo dat ze niet mocht eten hoor, er waren 2* zo veel bultjes hooi als er paarden zijn, maar ze vertikte het gewoon *zucht*.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!