Ik heb een nieuw stalgenootje. Hardstikke leuke meid, kan je prima mee lachen. En die had vanavond van 7 tot 8 les. Prima, ik had zoiets van dan ga k om 7 uur, knip k Vjesta ff n beetje bij, gaat ze terug te land in en om iets voor 8en haal ik haar er weer uit, zodat k om 8 uur nog ff kan rijden.
Om 10 voor half 9 zat ze dus nogsteeds in de bak, vol aan het werk, met haar instructrice. Uiteindelijk had ik toch maar besloten te gaan zadelen, zodat ik ook nog wat kon doen. Zodra ik de bak in kwam ging zij uitstappen, dus dat ging mooi goed. Nou zijn de eerste rondjes altijd rampzalig, dat is nou eenmaal zo, daar heb k me bij neergelegd. Ze gaat alle kanten op, behalve die ik wil. Maar ik los t wel op, zet haar direct flink aan het werk, aan de teugel en lopen met die handel. En all of a sudden begint de instructrice van dat andere meisje zich ermee te bemoeien. 'Ja, laat haar maar een rondje achter Marcello aanstappen, lekker onspannen, alleen stappen'

'Je moet haar niet steeds zo aan de teugel vragen, dan gaat ze protesteren'

'HOE DAN?'
'Ja met je kuiten '
'Dat doe ik, werkt niet'
'Meer toestaan met je handen'
Dus ik heb m'n handen ongeveer op haar oren neergelegd, gaf been, en Vjesta SCHOOT achteruit. Lekkere tip, daar is die van mij toch net iets te slim voor.

Uiteindelijk ergerde ik me zo hard (helemaal omdat het stalgenootje uit het niets met haar zweep naar me toe kwam 'hier, kan je wel gebruiken' dat ik ben afgestapt, een rondje aan de hand heb gelopen en ermee ben gekapt. Het werkt voor mij gewoon niet als er ineens mensen uit het niets gaan 'helpen'. Ik moet me concentreren op m'n paard, en als er mensen tegen me aan gaan praten gaat het mis. En ik weet dat het vriendelijk bedoeld is, maar als ik les wil dan vraag ik het wel.
En nu heb k n pesthumeur, omdat het rijden niet ging zoals ik wil. Baalt.