Vandaag zou ik lekker met vera het bos in gaan. Ik was lekker aan het stappen en ze liep best lekker. Ene pad uitgereden andere pad weerin. Wat bochtjes en toen op de rem. Midden op het pad zat een bang zwart konijn, maar die hoort hier niet thuis!! Ik van vera afgestapt en voorzichtig naar het konijn. Hij was eerst wat wegloperig, maar kon hem eigenlijk al gauw pakken. Nou konijn op de arm en de andere arm vera vast houden. Zo ben ik terug gelopen naar stal. Onderweg kwam ik een man tegen die vertelde dat er 2 konijnen liepen. Het was een hartstikke lief dier en genoot van het aaien. Op stal aangekomen, kwamen meteen heleboel mensen kijken, en zei de eigenaresse van de stal dat hij wel bij het andere konijn inmocht. Nou ik konijn in de ren gezet en toen ben ik met julie (die runnar had opgezaldeld en vroeg of we samen gingen rijden) het bos weerin. Op de plek waar het konijn zat nog gekeken naar een 2de, maar niet gevonden. Bosrit afgemaakt en op de terugweg ook nog eventjes gekeken, maar we zagen niks. Terug op stal vroeg ik me af wat voor geslacht het zou hebben, omdat het andere konijn een mannetje was en ja je weet hoe dat gaat he

. Nou Eigenaresse van stal dacht dat het een vrouwtje was, maar je kon het niet zo goed zien, maar dan kon hij niet blijven. Ondertussen waren op stal ook de eigenaren van een shetlander, met 2 kleine kinderen. ze wouden al heel graag een konijn en wouden deze wel hebben, maar hadden geen hok. Ik heb het konijn nu eerst mee naar huis genomen, voor noodopvang en dan wordt hij van de week opgehaald, dit konijn heeft geluk gehad, want hij had ook door een vos opgegeten kunnen worden. Je snapt toch niet dat mensen dan een konijn in het bos neerzetten

Ik bedoel als ze ontsnapt waren dan zouden ze toch wel wat dichter nog bij een huis moeten zitten, maar ze waren midden in het bos en ook nog niet helemaal ondervoed ofzo en ook niet verwilderd dus het lijkt erop dat mensen gewoon gedacht hebben: Zo die konijnen die kunnen wel mooi in het bos dan zijn wij ervan af!!. Dat doe je toch niet, je weet wat voor gevaren er zijn. Grote roofvogels jagen op konijnen en vossen, die beesten zijn altijd in de handen van mensen geweest en gaan alleen plat liggen als er gevaar aan komt en die houden dat echt niet vol hoor in een bos!. Ik kan niet begrijpen dat er zulke mensen bestaan