En toen vond je een tamkonijn in het bos!!!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Lisa

En toen vond je een tamkonijn in het bos!!!

Bericht door Lisa » zo 03 jun 2007, 15:52

Vandaag zou ik lekker met vera het bos in gaan. Ik was lekker aan het stappen en ze liep best lekker. Ene pad uitgereden andere pad weerin. Wat bochtjes en toen op de rem. Midden op het pad zat een bang zwart konijn, maar die hoort hier niet thuis!! Ik van vera afgestapt en voorzichtig naar het konijn. Hij was eerst wat wegloperig, maar kon hem eigenlijk al gauw pakken. Nou konijn op de arm en de andere arm vera vast houden. Zo ben ik terug gelopen naar stal. Onderweg kwam ik een man tegen die vertelde dat er 2 konijnen liepen. Het was een hartstikke lief dier en genoot van het aaien. Op stal aangekomen, kwamen meteen heleboel mensen kijken, en zei de eigenaresse van de stal dat hij wel bij het andere konijn inmocht. Nou ik konijn in de ren gezet en toen ben ik met julie (die runnar had opgezaldeld en vroeg of we samen gingen rijden) het bos weerin. Op de plek waar het konijn zat nog gekeken naar een 2de, maar niet gevonden. Bosrit afgemaakt en op de terugweg ook nog eventjes gekeken, maar we zagen niks. Terug op stal vroeg ik me af wat voor geslacht het zou hebben, omdat het andere konijn een mannetje was en ja je weet hoe dat gaat he 8)7. Nou Eigenaresse van stal dacht dat het een vrouwtje was, maar je kon het niet zo goed zien, maar dan kon hij niet blijven. Ondertussen waren op stal ook de eigenaren van een shetlander, met 2 kleine kinderen. ze wouden al heel graag een konijn en wouden deze wel hebben, maar hadden geen hok. Ik heb het konijn nu eerst mee naar huis genomen, voor noodopvang en dan wordt hij van de week opgehaald, dit konijn heeft geluk gehad, want hij had ook door een vos opgegeten kunnen worden. Je snapt toch niet dat mensen dan een konijn in het bos neerzetten :? Ik bedoel als ze ontsnapt waren dan zouden ze toch wel wat dichter nog bij een huis moeten zitten, maar ze waren midden in het bos en ook nog niet helemaal ondervoed ofzo en ook niet verwilderd dus het lijkt erop dat mensen gewoon gedacht hebben: Zo die konijnen die kunnen wel mooi in het bos dan zijn wij ervan af!!. Dat doe je toch niet, je weet wat voor gevaren er zijn. Grote roofvogels jagen op konijnen en vossen, die beesten zijn altijd in de handen van mensen geweest en gaan alleen plat liggen als er gevaar aan komt en die houden dat echt niet vol hoor in een bos!. Ik kan niet begrijpen dat er zulke mensen bestaan _-:(
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » zo 03 jun 2007, 16:43

Vreselijk inderdaad dat mensen zoiets doen! Ik zal het zelf nooit doen met me nijntje.
Gelukkig kreeg je hem te pakken en krijgt hij nu een nieuw baasje.
Esther

Bericht door Esther » zo 03 jun 2007, 19:19

Wij hebben wel eens een vreselijk pitbull konijn losgelaten in het bos.. Als die een vos tegen was gekomen had ze die waarschijnlijk ook gegrepen.. Dat beest was vals!!! Die moest je voeren met een werkhandschoen aan en een stok om haar op afstand te houden.. Sjonge, wat een vreselijk beest was dan... Was overigens van mijn zus hoor!!

Maar het was dus een zwarte.. vorig jaar is bij mij een bruine ontsnapt en zou er inmiddels kunnen zijn, maar dan is het haar niet dus.. Hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Umiek

Bericht door Umiek » ma 04 jun 2007, 11:15

Wat lief dat je dit konijntje mee heb genomen :D Hij (of zij) gaat iig een goede toekomst tegemoed. Vond Vera het niet vreemd , dat ze ineens terug naar stal moest met jou wandelend naast haar?
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 04 jun 2007, 12:05

Zag je gister al fietsen met een doos, maar zat dus knijn in :D.

Tja en de buren hier hebben ook járen genoten van een konijn, die een andere buurman ook meegenomen had uit het bos. Het is heel verschillend. Niet iedereen laat ze er echt los. Denk aan de 'buren van de geitjes', die hebben maar éen uitvlucht als opmerking: Ze hebben voor de vrijheid gekozen, doen dus ook geen poging de konijnen, die bij hen in het hok geboren zijn, weer te vangen als ze zijn 'ontsnapt'.

Maar nu is er wel weer een gezin blij met een konijn en nijn waarschijnlijk ook wel weer met het gezin.
Geluk is de vrucht van intens werk
Julie
Contacteer:

Bericht door Julie » ma 04 jun 2007, 12:53

Ja dat zag er heel apart uit! Lisa met een konijn aan komen lopen en Vera ernaast! Maar gelukkig maar dat zij nu wel een mooi plekkie heeft!:D
! *Live for the moment* ! B + 10!
Lisa

Bericht door Lisa » ma 04 jun 2007, 14:03

umiek- vera had inderdaad wel zoiets van he?? Maar ze heeft even aan het konijn geroken en toen stapte ze braaf naast me verder, daarna heb ik het weer goedgemaakt door alsnog het bos in te gaan met julie. En ik weet zeker dat dit konijn een mooi tehuis krijgt. Ze hebben 2 kleine kinderen en nog 1tje die al 3 dagen overtijd in de buik zit, en ze zijn helemaal into het dier, dus dat zit wel goed. Het konijn zit dus nu nog bij mij. Het gaat goed met hem, eet goed, drinkt goed en ligt enorm veel te slapen (helemaal uitgeput van alle avonturen)
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
anika

Bericht door anika » di 05 jun 2007, 11:01

Fijn.. de zomer komt er weer aan. Hoe wreed kunnen mensen zijn he :?
Goed dat je hem hebt opgevangen :D
Murphy :+: Ysha
Umiek

Bericht door Umiek » di 05 jun 2007, 12:03

Klinkt als een happy end :D heerlijk he , dat onze fjorden zich dan zo makkelijk bij de situatie neer leggen. "Gaan we te voet terug? Ok dan..."
Goed gedaan!!
Plaats reactie