We hadden al een poosje afgesproken om eens naar de Divoza in Leek te gaan en dus moest het er afgelopen vrijdag maar van komen, hihi..
We liepen naar binnen en Annabel wilde een mandje pakken, dus ik "Doe ff normaal he, we nemen een karretje!!" Nou die bleken we wel nodig te hebben.. Allebei de lijstjes bij de hand en alles in handen gehad wat er in de winkel te zien viel..
Met Annabel toch een stuk leuker, ging wel eens met mijn pa en dan vroeg ik, welke zal ik doen?? En dan antwoorde mijn pa, nou de goedkoopste..

Goed eerst even bij de dekens gekeken en daarna nog wat goedkope halsters ingeslagen.. Die van Bart zijn altijd ineens pleite.. In de koopjes hoek hebben we een flinke slag geslagen..
Nu hebben wij beide een andere aanpak van winkelen, ik bekijk eerst alles en pak dan wat ik wil hebben en Annabel smijt het direct in het wagentje, grappig, andere tactiek..
Ik moest echt een bit hebben voor Jeskim, een tuigophangset en wilde een voerbak hebben voor veulens..
Ben dus naar huis gegaan met een boerenbit voor Jes, een aansnoerneusriem voor Tea, staat erg mooi overigens!! Een tuigophangset, een veulenvoerbak en een boekje met de mooiste ruiterpaden. Helaas hadden ze niet een veulenhalster dat aan mijn eisen voldeed en een thermometer en weeglint kon ik zo niet vinden..
Annabel had ook haar deel uitgekozen en na een kop koffie zijn we weer huiswaarts gegaan.. Nog even wat voer ingeslagen.. Daarna door gegaan naar Bart en ik bedacht me dat ik met afrekenen even raar had staan kijken van de prijs, wat was er toch zo duur.. Maar moest plassen en ben daarna vergeten op het bonnetje te kijken.. Doe ik dat alsnog.. Heb ik per ongeluk de tuigophangset de superdeluxe meegenomen.. oeps.. Die was 55 euro i.p.v. 14,95.. wat een fout zeg, dat ik dat niet eerder heb gemerkt.. Maar ja, bij de ruitersportzaak ben ik altijd te veel geld kwijt..

Dus tja de volgende dag maar terug naar de winkel.. Had de neusriem ook even gepast, tja Cob bleek toch echt te klein voor Tea dus die moest ook nog geruild..
Ik was terug van de divoza en wilde nog kijken naar een opstijgbeugel, door mijn ziekte gaat het opstijgen erg slecht, een thermometer en een weeglint, dus maar door naar de piaffe, oeps!!

Daar rond gekeken, de beugel hadden ze even niet, maar de thermometer en het weeglint wel. Toen kwam ik nog langs een bak met veulenhalsters, waren vrij simpel, alleen donkerblauw, groen en grijs, nog één zwarte joehoe!! Ze voldeden aan de eisen dus ik even gevraagd hoe duur ze waren, nou dat viel ook niet tegen namelijk maar €2,50!! Meenemen dus.. Ook nog een amberkleurig halster voor Bente meegenomen, die was ook heel goedkoop, dus ik ben weer helemaal klaar!!
En mijn portemonnee echoot nu, hihi..