Alweer een jaar samen

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Vjestagirl

Alweer een jaar samen

Bericht door Vjestagirl » za 19 mei 2007, 10:38

Wat vliegt de tijd toch als je lol hebt. Vandaag precies een jaar geleden heb ik Vjesta gekocht. En oh wat was ik zenuwachtig. Vandaag hebben we lekker geknuffeld, en aan de lange teugel wat rondjes door de bak gestapt. Vjesta heeft in recordtijd een compleet stokbrood weggewerkt (wat ze zelf uit de auto had gejat). En we hebben als voorbeeld paard even op de trailer gestaan, omdat het paard van een stalgenootje niet wil laden, en we verzonnen hadden dat als Vjesta er opliep, Loulou ook wel zou gaan (niet dus).

In dat jaar hebben we samen mijn eerste keuring gelopen (en haar 6de, maar wel haar eerste als modelmerrie) een keuring waar Vjesta geobsedeerd raakte door een veulen en zich totaal niet liet zien. We hebben leren lezen (het schrijven moet nog komen), gelachen en gehuild, geschreeuwd en gevloekt maar ze heeft me ook heel gelukkig gemaakt. Ik werd helemaal gek toen ze vlak voor ik naar Amerika ging voor een maand een hoefzweer kreeg en bijna niet meer vooruit kwam van de pijn. We hebben een gigantische bloedblaar meegemaakt, en ontdekt dat Vjesta graag de dierenarts aflikt. We hebben een verhuizing meegemaakt en overleefd, en we zijn verder dan ik ooit had durven hopen binnen dat jaar.

Nu gaan we op naar de ABOB proeven en den keuring in september. We gaan een jaar tegemoed waarin ik er meer niet dan wel zal zijn door mijn studie, en waarin ik haar toe ga vertrouwen aan een verzorgster. Hopelijk word het ook een jaar waarin we beter worden, samen groeien. Een jaar waarin ze 7 word (over 3 dagen). Hopelijk word het een goed jaar, en kan ik aan het eind van volgend jaar nogsteeds zeggen dat het super gaat, dat we beter zijn geworden en dat ik dolgelukkig met haar ben.

Wat een overpeinzingen :P
Tanja

Bericht door Tanja » za 19 mei 2007, 13:59

Een gevarieerd jaar zo te horen.
Lekker samen blijven genieten! :D
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.

Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » za 19 mei 2007, 18:51

Wat leuk om te lezen,jullie hebben heel wat mee gemaakt in een jaar tijd.
Heel veel geluk en plezier voor de komende jaren

Wendie
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Charret

Bericht door Charret » za 19 mei 2007, 19:08

Geweldig om te lezen wat je zoal hebt meegemaakt. Ik wens jullie nog vele jaren toe!
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 19 mei 2007, 19:32

leuk is dat om terug te kijken wat je allemaal met je fjordje gedaan hebt he? Als ik terugdenk aan alles wat Vera en ik al meegemaakt hebben, zou je haast denken dat we al jaren samen zijn, terwijl ik haar pas 1,5 jaar heb :D

Nog heel veel plezier met Vjesta
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Vjestagirl

Bericht door Vjestagirl » za 19 mei 2007, 20:10

Het is zo bijzonder. Haar aller eerste echte buitenrit heb ik met haar gemaakt, ritjes op de trailer, leren echt te longeren, het janken als er iets mis is, kunstjes leren, voelen hoe het rijden steeds beter, lekkerder en ontspannener gaat, nieuwe weide genootjes leren kennen, hemelse gallopjes en drafjes, grondwerk en boven alles gewoon het gevoel dat we steeds meer een band krijgen, dat ik haar steeds beter snap. En nogsteeds het besef dat ze écht van mij is, dat niemand anders meer over haar gaat beslissen.
Plaats reactie